שנת 2019. צילום: AFP
שנת 2019. צילום: AFP

אז מה היה לנו בשנת 2018?

הכאב על יובל מוריוסף ז”ל, האגף החדש של ברזילי, הנפילה של הפועל אשקלון, אירוע הגאווה הראשון, הניצחון של גלאם ועוד. שנת 2018 הייתה רוויית אירועים, דרמות פוליטיות וסערות ציבוריות. ליקטנו את הבולטים שבהם

פורסם בתאריך: 31.12.18 18:33

     

ינואר: שבת היום?

הרב יעקב אביטן ואיתי סהר

מדינת ישראל כולה סערה בעקבות חוק המרכולים, בעיר השכנה אשדוד התקיימו הפגנות מדי שבוע, ואז החשש החל לקנן: האם העסקים ייסגרו בשבת? מועמד די אלמוני אז לראשות העירייה, איתי סהר, ארגן כנס תמיכה בבעלי העסקים תחת הכותרת “לא לסגירת עסקים בשבת”. מי שהפתיע והתייצב בכנס היה הרב יעקב אביטן שדיבר בגנות הכפייה. מאז דרך כוכבו של סהר, ובבחירות האחרונות הכניס שני מנדטים לעירייה והפך למשנה לראש העירייה ולאיש ציבור נמרץ.

פברואר: כיפת ברזילי

נתניהו גוזר את הסרט. צילום: אורי קריספין

המרכז הרפואי ברזילי משנה את פניו עם פתיחתו של האגף החדש והחדיש. מחלקות רבות נפתחו בו, כמו חדר המיון הגדול, המרווח והממוגן, שהחליף את חדר המיון המיושן והצפוף. עוד באגף: 10 חדרי ניתוח חדשים, מחלקת ילדים חדשה, מחלקת אורתופדיה, מחלקה כירורגית ועוד. גולת הכותרת של המבנה היא בית החולים לשעת חירום, שכולל 280 וממוקם בקומת מינוס מתחת לאדמה וניתן לתפעל אותו באופן מלא בשעת מלחמה. אפילו ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לגזור את הסרט.

מרץ: רשלנות בפרקליטות

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. צילום: אילן אסייג

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. צילום: אילן אסייג

נציגי הפרקליטות המטפלים בתיק הפלילי של ראש העירייה המושעה אז איתמר שמעוני שכחו לבקש את הארכת השעייתו. המשמעות: שמעוני היה אמור לחזור לכס ראש העירייה. יומיים לפני תום ההשעיה הגיש היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בקשה בהולה לוועדה להשעיית ראשי רשויות. הוא דרש את כינוסה המהיר של הוועדה על מנת שתקבל החלטה, אלא שבוועדה לא מיהרו לעשות זאת. בלשכתו של ראש העירייה בפועל דאז תומר גלאם החלו להזיע והביעו דאגה רבה לנוכח הרשלנות של הפרקליטות. מי שנחלץ לעזרה הוא בג"ץ, שהוציא החלטה שהאריכה את ההשעיה ובכך מנע מבוכה רבה.

אפריל: החיים של סופר

חיים סופר ותומר גלאם בתקופה שלווה יותר

האיש החזק בעירייה ומי שכיהן אז כמנכ”ל הכול יכול חיים סופר סיים את תפקידו לאחר כארבע שנים וחצי של כהונה. שנות הכהונה של סופר בתפקיד הרם התבטאו בין היתר בקרבות מול המנהלים הוותיקים, ורבים מהם סיימו את דרכם תחתיו. אך מה שבלט וייזכר הוא מעצרו של סופר בפרשיית השוחד של איתמר שמעוני, שהסתיים בסגירה מהדהדת של התיק נגדו. אף שסופר נחשב לאיש אמונו של שמעוני, הוא המשיך לכהן גם תחת ראש העירייה בפועל דאז תומר גלאם עד שסר חינו גם בעיניו. גלאם נאלץ להמתין חודשים ארוכים שבהם שהה סופר בחופשת מחלה עד שהצליח לממש את רצונו ולסיים את תפקידו של זה.

מאי: איזה מסכנים האוהדים

ואיזה מסכנים האוהדים. צילום: אורי קריספין

לאחר שנתיים היסטוריות בליגת העל הפועל אשקלון חוזרת לליגה הלאומית. הקבוצה שבבעלות העירייה, שזכתה לתקציבי עתק, נפרדה מהליגה הבכירה, לא לפני שנפרדה ממי שהעלה אותה לשם – המאמן יובל נעים. הירידה אמנם הייתה צפויה, וגם ההישארות בליגת העל הייתה בזכות הפחתת הנקודות להפועל תל אביב, אך למרות זאת עיר שלמה כאבה את כאב האוהדים. מאז אוהדים רבים הדירו את רגליהם מהמשחקים בעונה שלאחר מכן, אך בסתר לבם עדיין מקווים לראות אותה שוב בליגה הבכירה.



יוני: שר האוצר מבטיח

ימית 2000. צילום תומר אפלבאום

ימית 2000. צילום: תומר אפלבאום

שר האוצר משה כחלון, פטרונו הפוליטי של ראש העירייה בפועל דאז תומר גלאם, הגיע לאשקלון עם הבטחה. הוא כינס מסיבת עיתונאים והכריז על הקמתו של… פארק מים. בדיוק כך. אחד האנשים החשובים במדינה הגיע עם הבטחת בחירות להקים באשקלון פארק מים. תושבי העיר לא מיהרו לשלוף את בגדי הים ואמצעי השיזוף, וההבטחה הזו התקבלה בעיר בדיוק כמו שהיא: כהבטחת בחירות שלא בונים עליה.

יולי: גאווה מקומית

אירוע הגאווה הראשון באשקלון

אירוע הגאווה הראשון באשקלון

נפל דבר באשקלון: בפעם הראשונה התקיים בעיר אירוע גאווה גדול וצבעוני. האירוע החל בשעת צהריים חמימה מדי בחוף דלילה. עשרות משתתפים היו באירוע שהנחה גל אוחובסקי. רבים מהמשתתפים הגיעו בתלבושות הצבעוניות ובדגלי הגאווה, המוזיקה הרעימה והזיעה הצטברה.

כך, לאחר שנים של חששות ולאחר מתקפות של רבנים חרדים, התקיים האירוע ועבר בשקט יחסי. מה שבעיקר ייזכר מהאירוע הזה הוא הנאום המרגש של איילת בוכניק, אחות מברזילי המפעילה קבוצת תמיכה להורים לילדים בני הקהילה, שסיפרה על הדרך שעברה עם בנה שיצא מהארון.

אוגוסט: איתמר שמעוני מכריז

איתמר שמעוני מכריז

לאחר חודשים ארוכים של תהיות, ספקות ומחשבות, איתמר שמעוני הודיע כי יתמודד לראשות העירייה. הוא קיים כנס ענקי באולמי “טליה” והכריז זאת לעיני כ-1,500 איש, שהרעיפו עליו אהבה רבה. הכנס הזה, שהיה אחד מכנסי הבחירות הגדולים שהתרחשו עד אז בעיר, נחשב אז לנקודת מפנה במערכת הבחירות. מפגן הכוח האדיר, עם גיבוי של השר ישראל כץ, היה נראה כמה שיסלול את דרכו של שמעוני ללשכת ראש העירייה. הסוף כבר ידוע.

ספטמבר: הרב שוב נאשם

הרב יהודה בן דוד

הרב יהודה בן דוד

הלם בחצרו של אחד הרבנים הידועים באשקלון, הרב יהודה בן דוד, המתגורר בעיר השכנה אשדוד. הרב, שנודע כמקובל, עמד לכאורה במרכזה של פרשייה חמורה של מעשים מגונים בקטינות, זאת כשני עשורים לאחר שהורשע בביצוע מעשים מגונים בבת משפחה ואף נידון לחמישה חודשי מאסר.

הרב, בן ה-72, שמוכר לוותיקים מתושבי העיר, היה רב מצליח מאוד עם מאות משפחות של מאמינים ששתו בצמא את דבריו והגיעו לשיעורי התורה הקבועים שמסר ברחבי העיר. בשנים האחרונות הוא נצפה שוב באשקלון בבתי תושבים כשהוא מוסר שיעורי תורה. אלא שפרקליטות מחוז דרום האשימה אותו בשורה של מעשים מגונים לכאורה בקטינות, בנות של בני זוג שנמנו עם חסידיו. סנגורו מסר אז כי הרב כופר באישומים נגדו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אוקטובר: כבר לא בפועל

טלי ותומר גלאם בכנס הניצחון. צילום: אלדד עובדיה

טלי ותומר גלאם בכנס הניצחון. צילום: אלדד עובדיה

מערכת הבחירות, שהייתה רוויית יצרים, מאבקים והכפשות, הסתיימה בהפתעה. הסקרים הרבים שהעניקו את הניצחון לאיתמר שמעוני, אפילו בפער גדול, התנפצו על סלעי המציאות, כאשר ראש העירייה בפועל דאז תומר גלאם ניצח את ראש העירייה המושעה דאז. הניצחון, שלא היה מהדהד ונגרר עד לאחר ספירת קולות החיילים ואף המשיך לבתי המשפט עם סערת חשד לזיופים, הסתיים נכון לעכשיו בפער מזערי של 202 קולות בלבד.

שולחן המועצה התרחב והתרענן מעט בחברים חדשים לצד ותיקים, שלאחר שנים לא פשוטות של חקירות, מעצרים ואישומים נושאים על כתפיהם ציפייה רבה מהתושבים, ציפייה לשלטון ישר, אמין, שרואה את טובת התושב לנגד עיניו.

נובמבר: עיר תחת אש

הבניין שנפגע בדרום העיר

הבניין שנפגע בדרום העיר

לאחר שנים של הגנה כמעט הרמטית מצד מערכת כיפת ברזל, נראה כי המחבלים מעבר לגדר זיהו את נקודות התרופה. מטחים של עשרות רקטות נורו לעיר שוב ושוב, ובודדים מהם הצליחו לחדור את מעטפת ההגנה וליפול בשטח העיר.

במשך יממה שלמה הופעלה מערכת צבע אדום שוב ושוב, גם בשעות הלילה. הדי הנפילות נשמעו היטב בשטח העיר, והמראה של זירות ההרס חזר לעיר. מהר מאוד התקבלה החלטה על הפסקת אש על ידי הממשלה והחמאס, ומיד החלה מחאה של תושבי הדרום שזעמו על ההתקפלות של הממשלה. זה המשיך בהתפטרות של שר הביטחון, מה שהחל את כדור השלג שהסתיים השבוע בפיזור של הכנסת ויציאה לבחירות.

דצמבר: הלב כואב

הלווית החייל יובל מוריוסף ז"ל. צילום: אילן אסייג

הלווית החייל יובל מוריוסף ז"ל. צילום: אילן אסייג

הטרור חזר לרחובות, פיגועי הירי התרחשו ושוב ושוב, והפעם זה פגע בלב של אשקלון, כאשר בן העיר יובל מוריוסף ז”ל נרצח. מוריוסף, שהיה אמור לצאת לביתו, התנדב להחליף חבר במשמרת של אבטחה בצומת גבעת אסף. מחבל שהגיע למקום ירה לעבר החיילים, שניים מהם נהרגו מיד, אחד מהם הוא כאמור מוריוסף.

יובל מוריוסף ז"ל

יובל מוריוסף ז"ל

העיר כולה דמעה וכאבה את האבל של המשפחה, שגם ככה משלמת מחיר לא פשוט: שתי אחיותיו של יובל הן בעלות צרכים מיוחדים. ההורים אילנה ומוטי קיבלו בביתם לנחמה אלפים מרחבי הארץ וסיפרו על יובל שתמיד הקפיד על כיבוד הורים והותיר בלבם חלל גדול.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר