השופט ג'ורג' קרא. צילום: אתר בתי המשפט

בג"צ: השעיית שמעוני תימשך עד יום חמישי

שופט בג"ץ ג'ורג' קרא מנע טלטלה בעיר אשקלון והאריך את השעיית שמעוני עד ליום חמישי בו יתקיים דיון בעניין ההשעייה. תומר גלאם ימשיך בתפקידו

פורסם בתאריך: 7.3.18 00:56

     

הדרמה שהעסיקה בשעות האחרונות את צמרת העירייה וצמרת הפרקליטות הסתיימה לפני זמן קצר. היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הגיש הלילה עתירה דחופה לבג"צ נגד הוועדה להשעיית ראשי ערים שהוגש נגדם כתב אישום. העתירה הוגשה לאחר שהוועדה סירבה להאריך את השעייתו של ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, לתקופה זמנית של יומיים עד לדיון שיתקיים בפניה ביום 8.3.2018.

שופט בית המשפט העליון, ג'ורג' קרא הוציא בסמוך לאחר הגשת העתירה, צו ארעי שהורה על המשך השעייתו של מר שמעוני עד לקיום הדיון האמור בבקשת היועץ המשפטי לממשלה וקבלת ההחלטה בבקשה.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. צילום אילן אסייג

הצו הזה למעשה קובע כי שמעוני יישאר מושעה ואילו ממלא מקומו, תומר גלאם המכהן כראש העירייה בפועל, ימשיך בתפקידו. גלאם עצמו אגב, התכנון אף הוא להגיש עתירה לבג"ץ. העתירה הייתה מוכנה להגשה ורק ההחלטה של היועץ המשפטי לממשלה להגיש עתירה היא שמנעה מגלאם להגיש.

כזכור, פרקליטות מחוז תל אביב פנתה היום בבקשה דחופה לכנס עוד היום את הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות על מנת שתאריך באופן זמני את השעיית שמעוני עד כינוסה של הוועדה ביום חמישי.

כפי שפורסם היום, הוועדה שאמורה להשעות את שמעוני הודיעה כי תתכנס רק ביום חמישי ואילו השעייתו של שמעוני מסתיימת הלילה בחצות ושמעוני יחזור לתפקידו כראש העירייה.

איתמר שמעוני

בפרקליטות הבינו כי מדובר במצב בלתי אפשרי ופנו בבקשה בהולה, בשמו של היועץ המשפטי לממשלה, לוועדה על מנת שתקבל החלטה להאריך את ההשעיה באופן זמני עד כינוסה בעוד יומיים. אלא שהוועדה כאמור דחתה את הבקשה בטענה כי אין לה סמכות להורות על השעיה ללא תגובתו של שמעוני.


רוצים לדעת לפני כולם?

לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


המצב הזה נוצר בשל האיחור הרב בהגשת הבקשה. מוקדם יותר היום תהו במשרד הפנים על האיחור "לא ברור מדוע הבקשה הוגשה ברגע האחרון לגבי מועד שהיה יודע מראש", נכתב בתגובת הוועדה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר