שמעוני על ספסל העצורים בינואר 2015. צילום: מוטי מילרוד

ברגע האחרון: היועמ"ש לממשלה דורש להאריך את השעיית שמעוני

עוד יום אחד נותר לסיום תקופת ההשעיה של ראש העירייה, איתמר שמעוני. היום הוגשה בקשה להאריך את השעייתו בשנה נוספת. "כתב האישום, כשלעצמו, מצדיק את השעיית מר שמעוני", נכתב

פורסם בתאריך: 5.3.18 19:33

     

מחר הוא היום האחרון להשעייתו של ראש העירייה, איתמר שמעוני מתפקידו. רגע לפני כן, הגיש היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות, בקשה להארכת השעייתו של שמעוני. מנדלבליט ביקש גם להאריך המגבלות שהוטלו עליו בהחלטה הקודמת של הוועדה מה-21.2.17, לתקופה של שנה נוספת. כך שההשעיה והמגבלות יוארכו עד ל-5.3.19 או עד לסיום כהונתו של שמעוני כראש העירייה.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. צילום: אילן אסייג

כזכור, ב- 21.2.17 ניתנה החלטת הוועדה הנותנת תוקף להסכמות הצדדים לפיהן מר שמעוני יושעה מכהונתו כראש עיריית אשקלון, החל מה- 7.3.17 ולמשך שנה, עד ל- 6.3.18. כמו כן, במסגרת ההחלטה הוטלו על מר שמעוני מגבלות לכהונתו כחבר מועצה, ובכלל זה: כהונה בוועדת הנהלה; כהונה בכל ועדה הנוגעת להיבטים כספיים (לרבות בוועדת הכספים, בוועדת מכרזים, בוועדת תמיכות ובוועדת הנחות וכן בכל ועדה העוסקת בהתקשרות עם ספקים, קבלנים או נותני שירותים לעירייה); כהונה בוועדה שלה השפעה על העסקת עובדים; כהונה בוועדת ביקורת; כהונה בוועדה המקומית לתכנון ולבניה ובוועדת המשנה שלה; כהונה כיו"ר ועדה כלשהי; כהונה בכל תפקיד בתאגידים העירוניים; כהונה כסגן ראש עיר.

עיריית אשקלון

"כתב האישום, כשלעצמו, מצדיק את השעיית מר שמעוני מכהונתו כראש עיר והטלת מגבלות על כהונתו כחבר מועצה", נכתב בבקשה. "העבירות המיוחסות לכאורה למר שמעוני – עבירות של שוחד, הלבנת הון והפרת אמונים – הינן עבירות חמורות ומתגלה מהן לכאורה שחיתות שלטונית הקשורה לתפקידו הציבורי, המסכנת את טוהר המידות ושלטון החוק. המעשים המיוחסים למר שמעוני בכתב האישום הם מעשים חמורים, הנוגדים בבירור את טוהר המידות המצופה ממי שמכהן במשרה ציבורית ואשר אמון על ענייני הציבור וקופת הציבור. בכתב האישום נטען כי שמעוני ביצע לכאורה שורה ארוכה של עבירות שוחד, איסור הלבנת הון והפרת אמונים. עבירות אלה ביצע שמעוני, כך נטען בכתב האישום, תוך ניצול מובהק של מעמדו ותפקידיו. נוכח חומרת המעשים המיוחסים לשמעוני, אף שמדובר בכתב אישום ולא בהרשעה, כהונתו של שמעוני כראש עיר עלולה לגרום לפגיעה קשה באמון הציבור, ובערכים של טוהר המידות ושלטון החוק. על יסוד דברים אלה מבוקש מן הוועדה הנכבדה להמשיך ולהשעות את מר שמעוני מכהונתו נוכח כתב האישום שהוגש נגדו, המייחס לו לכאורה עבירות בעלות זיקה לתפקידו הציבורי".

בנוסף, התבקשה הוועדה כאמור להאריך את תוקף המגבלות שהוטלו על שמעוני, "מגבלות אלה נועדו למנוע ריקון מתוכן של ההשעיה וניהול הרשות "מאחורי הקלעים" באמצעות השתתפות בוועדות השונות. זאת לאור העבירות המיוחסות למר שמעוני וחומרתן".


רוצים לדעת לפני כולם?

לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


בנוגע להליך המשפטי המתנהל נגד שמעוני נכתב כך: "ההליך הפלילי מתנהל באינטנסיביות, כאשר החל מחודש ספטמבר 2017 הובאו עדויותיהם של כ-25 עדים, במהלך 13 דיוני הוכחות שהתקיימו ברצף בכל ימי שני ורביעי. נכון למועד זה, נותרו כ-85 עדי תביעה שטרם הובאו עדויותיהם. התמשכות ההליך היא, בעיקרה, פועל יוצא מהיקף החומר שנפרש במסגרת פרשת התביעה וכמות העדים הדרושה. כמו כן, כאמור לעיל, נוכח סוגיית חומרי המדיה התבקשה השלמת חקירה, כאשר המדינה הדגישה כי בכפוף להסכמת צוות ההגנה, ייעשה כל מאמץ להביא את העדים שניתן להעידם ללא קשר להשלמת החקירה. נראה אפוא, כי אותו רציונאל שהוביל להחלטה הקודמת על השעיית מר שמעוני, תקף גם כיום. המשך השעייתו של מר שמעוני מתבקש מעקרון טוהר המידות ושלטון החוק, כמפורט בבקשת ההשעיה שהוגשה לוועדה הנכבדה ביום 7.2.2017. משכך, מבוקשת הארכת ההשעיה לתקופה נוספת בת שנה".

הבקשות הוגשו באמצעות עוה"ד סילביה רביד ויסכה פישר-יוסף מפרקליטות מחוז ת"א (אזרחי).

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר