אירוע הגאווה הראשון של אשקלון
אירוע הגאווה הראשון של אשקלון

"האירוע יהפוך למסורת באשקלון": סיכום אירוע הגאווה הראשון בעיר

גל אוחובסקי הנחה, איילת בוכניק התרגשה ומארגני האירוע מביעים סיפוק רב מקיומו של האירוע, למרות מיעוט המשתתפים בו, ומתכננים להפוך אותו למסורת כך שבכל שנה יתקיים באשקלון אירוע גאווה

פורסם בתאריך: 13.7.18 12:30

     

אירוע הגאווה הראשון של אשקלון היה מאוד מתוקשר ומאוד מדובר, אך בשטח הדבר פחות בא לידי ביטוי. עשרות משתתפים הגיעו לחגוג עם הקהילה הלהט"בית בעיר, למרות מזג האוויר החם במיוחד. יחד עם זאת, המשתתפים שכן הגיעו, היו שמחים, תומכים ומתרגשים, "אשקלון הוכיחה שיש לנו מקום, שזו עיר שהאוכלוסייה בה מתקדמת יותר מהגופים המנהלים אותה", מסרה אחת ממארגנות האירוע, אורי קיסרי והוסיפה: "אנחנו מתכננים להפוך את האירוע הזה למסורת".

"לוהט באשקלון". גל אוחובסקי מנחה. צילום: מייק ויצמן

האירוע החל בשעה 17:00 בהתכנסות ברחבת חוף דלילה, "ברוכים הבאים לאירוע הגאווה הראשון בהיסטוריה של אשקלון", פתח מנחה האירוע, גל אוחובסקי. "מאז ימי שמשון הגיבור והשיער הארוך לא היה פה אירוע כה לוהט. אני שמח להיות פה וזה אירוע שצריך לתת לו הרבה כובד כי הוא מומן מסטארטפ של תושבי אשקלון, כי עיריית אשקלון לא תמכה. מגיע להם מחיאות כפיים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בהמשך עלתה, איילת בוכניק, המפעילה קבוצת תמיכה להורים לילדים בני הקהילה, "קוראים לי איילת בוכניק, אני אחות במיון בבית החולים ברזילי ומדריכה יחד עם יהודית סולימני את קבוצת תהיל"ה באשקלון ואמא של טל שיצא מהארון לפני 4 שנים", היא סיפרה. "בחודש במרץ 2016 אז יצאנו מישיבה רבת משתתפים באגף החינוך בעירית אשקלון, שם ניסינו לגייס תמיכה והכרה בקהילה הלהט"בית באשקלון ואז טל אמר לי 'אמא, את יודעת? עוד כמה שנים גם אצלנו באשקלון יהיה אירוע גאווה' ואני אמרתי לו 'טל אתה ממש חולם'. והיום אני עומדת פה ורואה את האירוע המדהים הזה וכולי עם דמעות בעיניים, צמרמורת מהתרגשות ומאושרת שזה אכן קורה".


האירוע עצמו אובטח מסיבית על ידי משטרת ישראל באמצעות שוטרים גלויים וסמויים שנערכו לאבטחת האירוע ושמירת הסדר הציבורי במקום וביטחון המשתתפים.

אורי קיסרי ממארגנות האירוע הכתירה אותו כהצלחה כבירה, כשהיא מעריכה שהשתתפו בו כ-150 איש. בלטו בהעדרם פוליטיקאים המתמודדים בבחירות, שגם סירבו להתייחס לנושא, גם אלו שקראו למחות כנגד קיומו.

אורי קיסרי ואילנית בוכניק

אורי קיסרי ואיילת בוכניק

"אני מסכמת את האירוע בהרגשת גאווה רבה!", מסרה קיסרי. "אני גאה בקבוצה שהרימה אירוע כה נהדר, אני גאה בעסקים האשקלונים שנרתמו לעזרה בין רגע, אני גאה בכל התורמים אשר עזרו לנו להוציא את האירוע לפועל, אני גאה בכל מאות התושבים והתושבות שהגיעו, עם משפחתם, הילדים והילדות והחברים והחברות בכדי לתמוך, לשמוע, לראות ולהשתתף. ובעיקר – אני גאה באשקלון! שהוכיחה שיש לנו מקום, שזו עיר שהאוכלוסייה בה מתקדמת יותר מהגופים המנהלים אותה".

"באנו לתמוך". תושבות העיר שהגיעו להביע תמיכה באירוע

מעגלי שיח באירוע. צילום: מייק ויצמן

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר