איתמר שמעוני
איתמר שמעוני

המשטרה חוקרת חשד כי פרוטוקולים שצורפו לעתירת שמעוני מזויפים

מנהל הבחירות באשקלון הגיש תלונה כי בפרוטוקולים של הקלפיות שצורפו לעתירת שמעוני, נערכו שינויים לאחר פרסום תוצאות הבחירות. במשטרה מאשרים כי מתנהלת חקירה. משרד הפנים: "ממתינים לתוצאות החקירה"

פורסם בתאריך: 9.12.18 18:51

     

יחידת ההונאה של מחוז דרום במשטרת ישראל חוקרת חשד לזיופים של פרוטוקולי בחירות של מערכת הבחירות באשקלון. הזיופים, על פי החשד הנבדק, נעשו לאחר פרסום תוצאות הבחירות. את התלונה הגיש מנהל הבחירות באשקלון, ליאור קלצ'קין.

כזכור, איתמר שמעוני הגיש לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע, ערעור על תוצאות הבחירות באשקלון וטען כי הוא המנצח בבחירות כאשר הוא מתבסס על פרוטוקולים של קלפיות מסוימות.

על פי הפרוטוקולים ששמעוני מציג, לטענתו ישנן קלפיות, שמספר הקולות שבהן, גבוה ממספר הקולות שהוקלד והועבר לוועדת הבחירות. הבחירות כזכור, הסתיימו בפער של 374 קולות ולטענת שמעוני, אם יתוקנו שגיאות ההקלדה, תוצאות הבחירות ישתנו באופן שהוא ניצח בפער של 153 בסך הכל.

מנהל הבחירות באשקלון, ליאור קלצ'קין. צילום: פבל

מנהל הבחירות באשקלון, ליאור קלצ'קין. צילום: פבל

שמעוני הציג לדוגמה את קלפי מספר 40 שבה הוקלדו לו 90 קולות אך בפועל, לטענתו, נספרו בה לזכותו 245 קולות. מנהל הבחירות הגיש תגובה לערעור באמצעות עו"ד אורית קרץ, מטעם פרקליטות מחוז דרום (אזרחי) ובה נכתב: "לגבי הטענות לפגמים בפרוטוקולים ובהקלדת התוצאות יצוין כי הוגשה תלונה בחשד לשינויים שנערכו לכאורה בפרוטוקולים לאחר הבחירות והנושא מצוי בחקירה משטרה… לגבי הטענות הנוגעות לקלפיות 156,13,03,40 – בעניין הפרוטוקולים בקלפיות אלה כפי שצורפו כנספחים לערעור, עלה כאמור חשד שהנתונים כפי שמופיעים בנספחים אינם משקפים נכונה את הפרוטוקולים כפי שנערכו ונחתמו. הנושא כאמור נמצא בחקירת משטרה, נתונים שהועברו למשטרה יוצגו לבית המשפט הנכבד במעמד צד אחד".

פתקי הצבעה בקלפי באשקלון

פתקי הצבעה בקלפי באשקלון

בנוסף, בתגובתו לבית המשפט דוחה קלצ'קין את רובן המכריע של הטענות שהעלה שמעוני בעתירתו:

ביחס לטענות למעורבות עובדי עירייה בבחירות והפצת הודעות בגנות שמעוני, נטען כי בית משפט כבר התייחס לזה בעבר וכתב כי פעולות של "הצבת/הסרת שלטים או שיחות של עובדי עירייה עם בוחרים פוטנציאליים להצביע עבור מועמד מסוים, גם מתוך הנחה שפעולות אלו אסורות, אינן בגדר ליקויים היורדים לשורשו של עניין בהקשר של ביטול תוצאות הבחירות. יש למצות את הדין במקרה המתאים על ידי סנקציות מנהליות או משמעתיות על העושה ולא במישור של פסילת קול של הבוחר".

עוד נטען כי הטענות הללו "נטענו באופן כללי בלבד ומבלי שהוברר מה הזיקה בין ליקויים אלה לתוצאות הבחירות וממילא לא הוצג מהו מספר הקולות אשר ניתן למשיב 3 (גלאם) שלא כדין בעקבות התנהלות זו לכאורה".

בנוגע לטענות כי הופעלו סחיטה ואיומים כנגד מצביעים ממקבצי דיור והוסטלים, נטען בתגובה כי יש צורך להוכיח את המעשים הללו וכי גם אם יוכחו, הם לא מביאים לפסילה כללית, אלא לפסילה של אותם קולות בלבד שהוכח כי נעשתה כלפיהם סחיטה.

אשר לטענות כלפי מנהל הבחירות, ליאור קלצ'קין, על כך ששמר פרוטוקולים בבית אמו ונטען כי שכח חלק מהם ברכבו וכן בנוגע לטענה על כך שמנע אפשרות גישה לאולם הספורט במועד הקלדת תוצאות הבחירות, נכתב בתגובה: "מנהל הבחירות פעל בהתאם לנהלים ולהנחיות ובכל אופן גם במקרה זה המערער אינו עומד על הזיקה בין טענותיו לבין תוצאות הבחירות והיקף ההשפעה, אם בכלל, על תוצאות הבחירות".

שמעוני ואשתו ביום הבחירות

שמעוני ורעייתו ביום הבחירות

עוד נטען בתגובה כי בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד הפנים, נדרש מנהל הבחירות "לאחסן את מסמכי הבחירות במקום נעול ובטוח שרק למנהל הבחירות קיימת אליו גישה. כך פעל מנהל הבחירות", נכתב.

בנוגע לקלפיות לגבי קלפיות 72 ו-77 והטענה שהן לא היו מאוזנות בכך שאין התאמה בין מספר המעטפות למספר הקולות, נטען כי "אי התאמות בין מספר המעטפות ומספר הקולות שנספרו אינן מהוות ליקוי היורד לשורשו של עניין וגם בוודאי שאין בהן כדי להשפיע על תוצאות הבחירות". לטענה כזו יש השפעה, כך לטענת הפרקליטות, רק כאשר הוכח כי מעטפות הוצאו מהקלפי טרם הספירה, או הוחדרו מעטפות לתיבת הקלפי, "פגם כזה לא הוכח בעניינו", נכתב.

בתגובה לטענה שהוגשה בתצהירים, בין היתר של אמנון גלולה, כי אין תיעוד לקלפיות 88 ו-122 נטען כי כלל לא היו קלפיות במספר הזה. בנוגע לטענה כי מנהל הבחירות נהג בצורה רשלנית, נכתב בתגובה: "כמו כן מוכחשות מכל וכל הטענות המיוחסות למנהל הבחירות בעניין זה ומוטב לו לא היו נטענות כלל", נכתב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד נטען בתצהיר שהגיש גלולה כי מאז שהגיש שמעוני תלונה ליועץ המשפטי לממשלה בתאריך 20 בנובמבר, לא אפשר לו קלצ'קין להגיע ולהעתיק חומרים. בתגובה לכך נטען כי נציגיו של שמעוני הגיעו 7 פעמים כדי לצלם חומרים ואף הוקצו לכך שתי מכונות צילום וכי בתאריך 25 בנובמבר, כבר יצאו הפרוטוקולים מרשותו של מנהל הבחירות והועברו למשרד הפנים.

אמנון גלולה

אמנון גלולה

עם זאת, בתגובת הפרקליטות התקבלה טענת שמעוני בנוגע לקלפי 165 שבה נרשמו קולות למועמדים, אך לא שלפי הסדר וכך קרה שלשמעוני נרשמו הקולות של המועמד אבי עייש ואילו למשה אטיאס נרשמו הקולות של שמעוני.

זו הטבלה שמציגה את הטעות:

השגיאה בקלפי 165

בעקבות זאת, קיבל שמעוני עוד מספר קולות וכך נראית טבלת הקולות לאחר תיקון הטעות, אשר לטענת הפרקליטות, אינה משנה את תוצאות הבחירות הסופיות:

תוצאות הבחירות לאחר תיקון קלפי 165

תגובות: "ממתינים לתוצאות החקירה"

במשרד הפנים מאשרים את דבר התלונה ומסרו: "מנהל הבחירות הגיש תלונה במשטרה. משרד הפנים ממתין לממצאי המשטרה".

ממחוז דרום של המשטרה נמסר: "נפתחה חקירה שנמצאת בראשיתה ולכן לא ניתן להתייחס לפרטים ממנה".

עורך דינו של שמעוני, דניאל כהן מסר בתגובה כי מי שצריך לתת הסברים הוא מנהל הבחירות בעצמו: "שיסביר הוא איך זה שונה. יש הוראות והנחיות איך לשמור על פרוטוקולים. אנחנו טוענים שבפרוטוקולים שאצלו בארגז, בחדר של אמא שלו ואחר כך בחדר שלו במשרד כשהוא נוכח, נעשתה הביקורת. הוא ישב שם ושמר וקיבל כסף על זה והוא לא ראה כלום? הוא צריך להסביר איך החזיק את המסמכים במשך חמישה ימים במקום בלתי ידוע, הוא יסביר את הכל. מי שצריך לתת הסבר זה הוא. ולמה הוא לא חתם על כל הפרוטוקולים?".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר