שמעוני בכנס התמיכה האחרון לפני הבחירות. צילום: מטה שמעוני
שמעוני בכנס התמיכה האחרון לפני הבחירות. צילום: מטה שמעוני

איתמר שמעוני לבית המשפט: "הכריזו עליי כזוכה בבחירות"

בערעור הנפרש על פני 133 עמודים, טוען איתמר שמעוני, לליקויים שהביאו להטיית בחירות ותוקף את התנהלותו של מנהל הבחירות באשקלון

פורסם בתאריך: 4.12.18 12:22

     

ברגע האחרון, יום לפני המועד האחרון להגשת עתירות נגד הבחירות, הגיש ראש העירייה לשעבר, איתמר שמעוני, את ערעור הבחירות שלו לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע. בשונה מהתלונה שהגיש שמעוני ליועץ המשפטי לממשלה, הפעם הוא טוען גם להתנכלות מצד מנהל הבחירות באשקלון, ליאור קלצ'קין.

המשיבים לערעור הבחירות הזה הם: ראש העירייה, תומר גלאם; מנהל הבחירות באשקלון, ליאור קלצ'קין ומשרד הפנים. בפתח הערעור שהוגש באמצעות עו"ד דניאל כהן, מופיע תמצית הערעור, בה מתבקש בית המשפט: "להיעתר לערעור, ולהורות על תיקון 'טעויות' ההקלדה, לפסול את הקלפיות 70 ,72,11 ו-100, להכריז כי מר איתמר שמעוני זכה במירב הקולות הכשרים וזכה בבחירות לראשות עיריית אשקלון או לחילופין להורות על ביטול הבחירות לראשות עיריית אשקלון", נכתב.

כך ניראת כוורת הפתקים בבחירות 2018

כך נראתה כוורת הפתקים בבחירות 2018

עוד נכתב כי הפרוטוקולים של הבחירות נבדקו על ידי שמעוני ואנשיו וכי הבדיקה "מלמדת כי "טעויות" הקלדה שיטתיות וקונסיסטנטיות הפחיתו מהמערער והטיבו עם מר תומר גלאם. הפגמים והליקויים שיפורטו להלן, עולים כדי מעשים פליליים שפגמו בטוהר הבחירות והביאו להטיית תוצאות הבחירות, מלמדים על סטייה מהוראות חוק מהותיות המהוות חלק מערכי היסוד של שיטת הבחירות המיועדות להבטיח את טוהר הבחירות ואמינותן".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תומר גלאם נואם בטקס. צילום: פבל

שמעוני דורש לפסול את הבחירות. גלאם נואם בטקס השבעת המועצה. צילום: פבל

גם בערעור הבחירות הזה, הציג שמעוני את הטענות בדבר ההודעות שנשלחו ביום הבחירות תחת שם השולח "POLICE" ובהם נכתב בין היתר כי שמעוני עצור בתחנת המשטרה. כמו גם על הטענות בדבר שגיאות הקלדה שהביאו לדבריו, להפחתה בקולות הכשרים של שמעוני. הוא מציג את קלפי מספר 40 למשל, שבה נכתב כי שמעוני זכה ב-90 קולות אך על פי פרוטוקול הקלפי עולה כי שמעוני קיבל 245 קולות.

דבר מוזר אשר מופיע בקלפי 40 ואשר לא דווח בתלונה הקודמת של שמעוני ליועץ המשפטי לממשלה, היא כי לעתירה צורפו שני פרוטוקולים לקלפי 40. באחד מהם נכתב כי סך הקולות בקלפי הוא 363 וכי בפרוטוקול השני נכתב כי סך הקולות בקלפי הוא 515. בנוסף הוצגו עוד מספר קלפיות בהן לדברי שמעוני, ישנן שגיאות הקלדה, ועוד כאלה שבהן נתגלו פגמים אחרים כך ששמעוני דורש לפסול אותן בכלל.

מנהל הבחירות באשקלון, ליאור קלצ'קין. צילום: פבל

מנהל הבחירות באשקלון, ליאור קלצ'קין. צילום: פבל

עוד טוען שמעוני כנגד מנהל הבחירות, ליאור קלצ'קין, שלטענתו מסרב לאפשר להם לבדוק את הפרוטוקולים ולעבור עליהם. טענות נוספות שהעלה שמעוני כנגד קלצ'קין הן כי לאחר הבחירות, אחסן מנהל הבחירות את ארגזי הפרוטוקולים בבית אמו וברכבו ורק לאחר מכן העביר אותן למשרדו.

עו"ד דניאל כהן. צילום: שרית ינקו – Primetime

בתצהיר שהגיש אחד הפעילים המרכזיים של שמעוני, איש העסקים אמנון גלולה, נכתב כי פעולות העיון וההעתקה של הפרוטוקולים של הבחירות נעשות בתחילה "בבית אמו של מר קלצ'קין, שם אכסן ללא כל אבטחה את מרבית החומרים וחלקם התברר מאוחר יותר אף נשכחו ברכבו הפרטי. יודגש כי רק מאוחר יותר הועברו הארגזים למשרדו של מר קלצ'קין".

אמנון גלולה

אמנון גלולה

עוד נטען כי קלצ'קין לא חתם ואישר את תקינות הפרוטוקולים והתוצאות המוקלדות "משל היותו של התהליך בבחינת 'קופסה שחורה'. בהקשר זה ייטען המערער כי אין זה המקרה היחיד בו נהג מנהל הבחירות בצורה רשלנית ועלול שאף נפסדת ובניגוד להנחיות חוזר מנכ"ל משרד הפנים והיועץ המשפטי לממשלה שכל תכליתם לשמור על טוהר הבחירות ותקינותם".

שמעוני העלה גם טענות על איום וכפיה על המוני מצבעים חסרי ישע בהוסטלים ובמקבצי הדיור. מעורבות אקטיבית של עובדי עירייה בכירים בתמיכה בראש העירייה המכהן המעוררת חשש של השפעה מהותית על תוצאות הבחירות. "והכול במסגרת התארגנות רחבה בתמיכה לכאורה של שומרי סף לטובת רשימה ספציפית ומועמד ספציפי לראשות העיר (מר תומר גלאם)".

השופט שידון בערעור הוא אליהו ביתן ועדיין לא נקבע דיון.

במקביל, מתנהלת עתירה שהגיש הרב יעקב אביטן בה הוא דורש לקבל מנדט נוסף, על חשבונה של סיעת "מופת" בראשות איתי סהר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר