הרב יעקב אביטן ואיתי סהר לפני הבחירות
הרב יעקב אביטן ואיתי סהר לפני הבחירות

הקרב על המנדט: הרב יעקב אביטן נגד איתי סהר

בעתירתה לבית המשפט טוענת סיעת שס"ג כי סיעתו של איתי סהר זכתה במנדט נוסף שלא כדין, זאת לאחר שלדבריהם נעשו טעויות בספירת הקולות בשתי קלפיות

פורסם בתאריך: 25.11.18 13:30

     

סיעת שס"ג בראשות הרב יעקב אביטן פנתה לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע והגישה, בסוף השבוע, ערעור על תוצאות הבחירות באשקלון. העתירה של שס"ג נוגעת לטעויות, שלדבריה, שאירעו במהלך ספירת הקולות לטובת סיעת "מופת" בראשות איתי סהר. על פי העתירה, מופת קיבלה כמה עשרות קולות על חשבון סיעת "אשקלון תנצח" בראשות איתמר שמעוני וכך היא הצליחה להשיג את המנדט השני על חשבון שס"ג.

אווה טוטאי בישיבת המועצה החגיגית. צילום: סיון מטודי

טוטאי בישיבת המועצה החגיגית. צילום: סיון מטודי

על פי החוק, בתום ספירת הקולות כאשר נותרים עודפי קולות הם מועברים למפלגה שיש לה הכי הרבה עודפי קולות מעבר למנדטים השלמים. על פי הספירה באשקלון לסיעת מופת היו 940 קולות עודפים אחרי המנדט הראשון ואילו לשס"ג היו 926 קולות עודפים אחרי המנדט השלישי. לכן מופת היא שקיבלה את עודפי הקולות של הסיעות האחרות ובכך הצליחה להכניס מנדט שני למועצה – חברת המועצה אווה טוטאי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כעת טוענים בשס"ג כי מבדיקה שהם עשו לפרוטוקולים של ספיר הקולות גילו כי בשני מקרים, בשל טעויות הקלדה, מופת קיבלה קולות שלא היו שייכים לה בסך של 41 קולות. מה שאומר שעודפי הקולות של מופת הם 899 ולכן שס"ג אמורה לקבל את המנדט הנוסף.

הקלפי. צילום: אלירם משה

קלפי באשקלון. צילום: אלירם משה

ההוכחות שהוצגו בעתירה הם: על על פי פרוטוקול ועדת קלפי מספר 167 נספרו לסיעת מופת סך 7 קולות בלבד ואילו בתחשיב הקולות הכולל הוקלדו עבורה 35 קולות עבור. כך גם בקלפי 168 שבה נספרו לסיעת מופת 18 קולות אך בפועל הוקלדו לה 31 קולות.

"גריעתם של הקולות האמורים, מפחיתה את סך הקולות העודפים של סיעת מופת ל-899 קולות בלבד. משכך, סיעת שס"ג העותרת הינה הסיעה בעלת מספר הקולות העודפים הגבוה ביותר בסד 926 קולות במספר. לאור נתוני אמת אלו זכאית העותרת לקבל את המנדט הנוסף בו זכתה שלא כדין סיעת מופת", נכתב בעתירה בה נמתחה גם ביקורת על משרד הפנים, המפקחת על הבחירות ומנהל הבחירות באשקלון, ליאור קלצ'קין. "אשר אמונים על מתן נתונים רשמיים בהליך כה חשוב כבחירות לרשויות המקומיות, יפעלו לכל הפחות להקלדה נכונה של תוצאות האמת ובוודאי לביקורת מינימלית של הקלדת הנתונים הנכונים מהקלפיות. עסקינן בטעות כה בוטה ברורה וחמורה עד כדי כך שאין מקום להסבר המניח את הדעת היאך נופלת שגיאה כה חמורה בעניין כה חשוב ומהותי של חישוב תוצאות הבוחרים שהוא לב ליבו של ההליך הדמוקרטי של בחירות לרשות המקומית".

מנהל הבחירות באשקלון, ליאור קלצ'קין. צילום: פבל

נציג סיעת שס"ג אברהם גוטשטיין אף טען, בתצהיר שהגיש לבית המשפט, כי שוחח על כך מנהל הבחירות באשקלון, ליאור קלצ'קין שהודה לדבריו בטעות, "מר ליאור קלצ'קין הצליב את תוצאות אלו אל מול קובץ התחשיב הסופי של וועדת הבחירות שבניהולו ואמר לי בפה מלא כי אכן נראה שנפלה טעות חמורה בהקלדת הנתונים של הקלפיות הנ"ל… מר קלצ'קין אף אמר לי בצורה מפורשת וברורה כי ככל ויידרש יגיע הוא לבית המשפט להעיד על כך שאכן ארעה טעות הקלדה שבגינה נגרע מנדט לסיעת שס"ג, ועל כך שניתן הוא בשוגג לסיעת מופת וזאת בשל טעות ההקלדה של תוצאות האמת של קלפיות שמספרם 168 ו167".

חי דהרי. צילום: סיון מטודי

חי דהרי. צילום: סיון מטודי

אם תתקבל העתירה, מי שייכנס למועצה הוא חבר המועצה לשעבר, חי דהרי ומי שתיאלץ לצאת מהמועצה היא חברת המועצה אווה טוטאי.

דיון ראשון בעניין יתקיים בתאריך 13/12.

מסיעת מופת נמסר כי את תגובתם הם ימסרו לבית המשפט.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר