אורי קיסרי ובת זוגה. צילום: אורי קריספין
אורי קיסרי ובת זוגה. צילום: אורי קריספין

"זה גורם לרעידות אדמה": רבנים ואישי ציבור נגד אירוע הגאווה מחר

רב שכונת גבעת הפרחים מזהיר מרעידות אדמה בגלל אירוע הגאווה שיתקיים מחר וחבר המועצה, דוד בן אברהם דרש לבטל את האירוע מסיבה די מפתיעה: "עקב דאגה עמוקה של ציבור יוצא חבר העמים הרגישים לנושא". המארגנים: "זוכים לאהדה וחיבוק חם מהרחוב האשקלוני"

פורסם בתאריך: 11.7.18 18:22

     

"מעשי נבלה ופריצות אשר מתוכננים להתקיים לראשונה בעיר הקודש אשקלון", זעקה כותרת הפשקוויל (מודעה) מטעם "ועד רבני העיר", שכלל גם חתימות של רבנים שחלקם הודו בדיעבד כי לא חתמו ולא נתנו את אישורם.

גרפיטי נגד המודעה

גרפיטי נגד המודעה

מחר, אמור להתקיים בעיר אירוע הגאווה הראשון באשקלון, אותו ינחה גל אוחובסקי, מהדמויות היותר ידועות ובולטות של קהילת הלהט"ב. לקראת האירוע, נתלתה, כאמור, ברחבי העיר מודעה בה נכתב כי את אירוע הגאווה, מתוכנן על ידי "בני בליעל, פורקי כל עול של תורה, מוסר ודרך ארץ. מעשים שמטרתם לזהם את עירנו". היו מקומות שבהם זכתה המודעה לתגובת נגד, כאשר רוססה עליה הכתובת "חופש מדת".

מודעת ההזמנה לאירוע

מודעת ההזמנה לאירוע

הגדיל לעשות הרב אליהו לוי, רב שכונת גבעת הפרחים וראש כולל שבשיעור שמסר בבית כנסת בעיר, קשר בין רעידות האדמה לאירוע הגאווה באשקלון, "מה שעובר על עם ישראל ועל אשקלון, זה דברים לא פשוטים… אנחנו צריכים להתעורר בעיקר מה שצריך להתרחש באשקלון ביום חמישי מצעד למיניהם", אמר הרב והחל למנות את הסיבות שגורמות לרעידות אדמה וציין את אחד מהם: "כשמביאים תועבות נוראות לעיר זה אחד הדברים שיכולים לגרם לדברים הללו… בעוון משכב זכר, כשהם באים עם תועבות והגאוות שלהם… אז הקדוש ברוך הוא מזעזע את העולם"

הרב יעקב אביטן החתום על המודעה, הכחיש כי חתם עליה או הסכים לה: "אני לא יודע מי עשה את זה, אני לא התעסקתי בנושא הזה. גם ראש הגרעין התורני באשקלון.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


הרב אופיר כהן שחתימתו הופיעה על המודעה, אף הוא הכחיש אותה ובחר להדגיש את המסורתיות של העיר וציין לשבח את מארגני האירוע שלא בחרו במצעד: "כל שבת אלפי אנשים הולכים לבתי הכנסת באשקלון לתפילה ואמונה. ולצערנו באותה שעה בחוף הים יש גם פעילות אחרת. שאינה על פי רוח התורה. לא בשלטים לא בהפגנות ולא במודעות שלא תמיד מי שחתום עליהם יודע ששמו את שמו על נוסח מסוים בלא ידיעתו. באשקלון יש מירקם מיוחד של מסורתיות. כל הפעולות שנעשות באנטי או בהשחתה ובהתרסה, יעצימו את הצד שכנגד ויצרו תופעות שליליות ויגרמו לשנאת חינם שלא מקרבת. אני ממליץ על הימנעות מפרובוקציות משני הצדדים, אם כי חייב לציין לשבח את מארגני האירוע, אשר בחרו באירוע פנימי ולא מצעד מתריס".

חבר מועצת העיר דוד בן אברהם, שמדגיש שיש לו גם חברים בקהילה הגאה הדגיש כי פנה לראש העיר בדרישה לבטל אירוע הגאווה לאלתר. "נכון, ביקשתי מראש העיר לבטל את האירוע מצעד הגאווה עקב דאגה עמוקה לציבור הרחב בפרט ציבור יוצא חבר העמים שמאוד רגיש לנושא זה".

"ביקשתי מראש העיר לבטל את האירוע". בן אברהם. צילום: אורי קריספין

עוד הוסיף בן אברהם "חייב להזכיר מקרה הרצח במצעד הגאווה בירושלים ומקרים אלימים אחרים שקורים בארץ ובאירופה עד היום". סביב אמירותיו של בן אברהם בעמודו בפייסבוק בשפה הרוסית התלהטו הרוחות אשר כללו גם אמירות קשות כלפי הקהילה הלה"טבית.

לא פוליטי. אורי קיסרי. צילום: אורי קריספין

אורי קיסרי, ממארגני האירוע, שגם מתמודדת בבחירות למועצת העיר ברשימה של המועמד לראשות העירייה, איתי סהר מבהירה: "האירוע איננו פוליטי והוא של הקהילה הגאה ותומכיה בעיר אשקלון" מעירה קיסרי, "אנחנו מאוד מתרגשות ומתרגשים לקראת אירוע הגאווה הראשון בעירנו. אשקלון של 2018 הפכה לעיר מוכנה לארח אירוע ליברלי ולזכות לאהדה וחיבוק חם מהרחוב האשקלוני, ואנחנו שמחות ושמחים על ההתגייסות של העסקים באשקלון לטובת קיום האירוע. צר לנו שעיריית אשקלון אינה תומכת באירוע שלנו. כך למעשה מעדיפה עיריית אשקלון להידמות לערים הנותרות מאחור ולא לערים המחבקות את הקהילה הגאה כמו באר שבע, כפר סבא או חיפה. אנחנו מזמינות ומזמינים אתכם לקחת חלק באירוע שלנו, שיהיה צבעוני, סובלני ופתוח לכלל הקהל האשקלוני".

מזהיר מרעידות אדמה. הרב אליהו לוי

מזהיר מרעידות אדמה. הרב אליהו לוי

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר