יובל נעים במסיבת העיתונאים בה נמסר על סיום דרכו במועדון. צילום: דוברות הפועל אשקלון

מסלול ההתרסקות של יובל נעים

אוהדי הפועל אשקלון, כולל הנהלת הקבוצה, היו מוכנים לספוג הכול מהמאמן יובל נעים, את שיטת המשחק הבעייתית ואפילו את ההפסדים המשפילים. אבל כשהוא שלף אצבע משולשת לעבר האוהדים המאוכזבים, הוא שבר את גב הגמל. האצבע הזאת בעצם סימנה לו את הכיוון החוצה

פורסם בתאריך: 16.2.18 15:07

     

משך ארבע שנים יובל נעים ואלי לוי, מאמני הפועל אשקלון, היו עושים את הדרך מראשון לציון לאשקלון בעיניים עצומות. לימים מכונית המאזדה של נעים ידעה לעשות את מסלול הנסיעה בצורה עיוורת, היישר אל מתחם האימונים של הקבוצה. אלא שהשבוע נפל דבר במועדון, והצדדים סיכמו על סיום דרכו של המאמן במועדון. נעים, שלו מניות רבות בהצלחת הקבוצה ועלייתה מליגה א’ עד לליגה הבכירה, למעשה הוביל את הנהלת הקבוצה ובכירי העירייה לבצע את המהלך הדרמטי. ראשית, רצף ההפסדים עשו את שלהם, והאחרון שבהם קבע הפסד חמישי רצוף.
עם זאת, גורמים במועדון מספרים כי אנשי הקבוצה יכלו לחיות עם הפסד נוסף וכי הכוונה הייתה להעניק לו הזדמנות נוספת במשחק הקרוב מול קריית שמונה, כיוון שלדעת רבים משחק מול בית”ר ירושלים אינו מהווה מדד. אלא שנקודת השבירה עבור ההנהלה הייתה תנועת האצבע המשולשת שהניף המאמן כלפי אוהדי הקבוצה בסיום, לאחר שאלו קראו לו לחדול מלאחוז בקרנות המזבח.

יובל נעים. צילום: אורי קריספין

“יש דברים שאין עליהם מחילה, ומבחינתנו הם ייהרג ובל יעבור”, סיפר ל"כאן דרום" בכיר במועדון. “אנחנו לא יכולים לקבל התנהגות כזו בשום צורה ממאמן שאמור להיות דמות חינוכית לילדים שמגיעים למגרש כדורגל. הוא צריך לשמש דוגמה, אבל בפועל התנהג כאחרון האוהדים, ועל כך אין מחילה”.

גם נעים עצמו כבר הרגיש תחושת מיצוי בהפועל אשקלון והאו דיבר על כך במסיבת העיתונאים שכינס המועדון השבוע: "כבר לפני חודש אמרתי לדרור אלמלם שאני מרגיש שזו לא הקבוצה שלי וביקשתי ממנו להביא מאמן אחר שיעשה את העבודה בצורה יותר טובה ובאמת שעשינו פה דרך מדהימה וכל מה שרציתי קיבלתי".

הפנים אומרות הכל. נעים בהפסד לפתח תקווה. צילום: אורי קריספין

כשדמעות בעיניו הוא סיכם את הכהונה שלו: "אתמול בערב בהחלטה משותפת עם משפחתי הגרעינית ומשפחתי השנייה בארבע העונות האחרונות על פרידה. בארבע השנים האחרונות קיימנו מסע קסום מליגה א’ לליגת העל, הישג שלא נרשם במועדון הזה עד כה. היום אני עוזב בית חם עם אנשים טובים שהיו לי למשפחה. מועדון הפועל אשקלון יהיה תמיד חרות בלבי".

נעים התייחס גם להנפת האצבע המשולשת ואמר: "ביצעתי אצבע משולשת לאוהד אחד ספציפי ולא לכל האוהדים וחשוב לי להגיד שלהפועל אשקלון יש קהל מדהים שתמיד יהיה חרות בזכרוני. אני רוצה להודות בסיום לעוזרי אלי לוי שתמיד יהיה חלק מהדרך שלי ואני רוצה להודות לכל מי שהיה חלק מהמועדון הנפלא הזה ורוצה לאחל הצלחה להפועל אשקלון מכל הלב”.

במשך השנים האחרונות הנהלת המועדון הצטיירה לדעת רבים כהנהלה של בובות, כזו שלא מסוגלת לקבל החלטות קשות וקרות ולחתוך בבשר החי כשצריך. הפעם ההחלטה להיפרד מנעים הייתה כנגד כל התחזיות. לא לשווא נעים כינה את ההנהלה “חברים שלי” בסיום המשחק מול בית”ר. ואכן, התפתחה כאן מערכת יחסים של מעבר ליחסי עובד—מעביד. עד כדי כך שלפרקים נדמה היה כי נעים בנה לעצמו חסינות בלתי נתפסת ואף הפך לבעל הבית של הקבוצה.

ההחלטה על סיום דרכו של המאמן שברה את הכלים והוסיפה נקודות זכות רבות למנכ”ל המועדון דרור אלמלם ולמנהל הטכני צ’יקו מגיה, שהגיעו ביום ראשון בערב לביתו של המאמן וסיכמו עמו על עזיבה. למחרת, כאמור, במסיבת העיתונאים שכינסו אנשי המועדון יחד עם הצוות המקצועי, נפלה הפצצה.

"הפסד בתנאים שלי"

כשנפתחה העונה הנוכחית, היו מי שכיוונו במועדון לעונה טובה יותר, שבה אשקלון תהפוך לקבוצת ליגת העל לגיטימית ולא תתגושש במאבקי תחתית. המשחקים הראשונים בישרו כי המגמה היא אכן כזאת, אך לאחר מכן נוצר כדור שלג, ששיאו הגיע במשחק החוץ מול מכבי פתח תקווה, שבו הפועל אשקלון הציגה את המשחק הגרוע ביותר שלה בשנים האחרונות.

יובל נעים. צילום: זאב שטרן

באותו שבוע נעים הסביר בריאיון לכלי התקשורת כי הוא מוכן להפסיד, אך שההפסד יצטרך להיות בתנאים שלו. “אין לי בעיה להפסיד”, הוא אמר. “אפשר להילחם, לשחק סגור, לצאת למתפרצות ועדיין להפסיד. זה בסדר. אבל ההפסד צריך להיות בתנאים שלי”. האמירה הזאת, ולפיה נעים מודה כי הוראותיו היו לשחק סגור ולשחק על מתפרצות, הרתיחה את אוהדי הפועל אשקלון, שמאז ומתמיד דגלו בכדורגל התקפי.
אותה הצהרה מתווספת לפנינים נוספות שיצאו מפיו של המאמן לאחרונה. כך למשל הטיב להזכיר בין היתר כי “לפני שלוש שנים באשקלון עוד שיחקו מול שדרות ואופקים”, בכך למעשה רמז כי יש להודות לו על כך שהפועל אשקלון משחקת בליגת העל ולקבל את הכדורגל שהקבוצה מציגה היום. ההתפתחויות הללו הניבו מכבש לחצים על הנהלת הפועל אשקלון ואנשי העירייה לבצע זעזוע. אותם אוהדים שתמכו בו בהצלחות הפכו את עורם ונעשו למתנגדיו ולתומכי עזיבתו.

כפי שפרסמנו בשבוע שעבר ב"כאן דרום", ההנהלה העניקה גיבוי מלא למאמן ובחרה לחכות שבוע נוסף. בשיחות סגורות דובר כי המשחק מול בית”ר ירושלים, גם במקרה של הפסד, לא אמור היה להוביל להפסקת עבודתו של המאמן. לאנשי המועדון היה חשוב לראות כיצד הקבוצה תתפקד על כר הדשא ומה מידת המחויבות שיפגינו השחקנים, ועל פי כך לקבל החלטות. הקבוצה אכן הציגה שיפור מסוים ולא הייתה רחוקה מלחלץ תיקו מפתיע מול הירושלמים, אך כאמור, מה ששבר את גב הגמל, היה למעשה התנועה המשולשת של נעים כלפי האוהדים, דבר שעליו לא היו מוכנים במועדון לעבור לסדר היום.

"משחק טעון".מול הפועל ת"א. צילום: ניר קידר

אותו מהלך סלל לנעים את הדרך. הקולות השונים מספרים כי למאמן התאים לקבל הודעת פיטורים, וייתכן כי אותה תנועה שביצע לעבר הקהל נעשתה בחשיבה צלולה ומתוך ידיעה כי היא עלולה להוביל לסיום דרכו במועדון. “יובל נעים מקבל חוזה שאף מאמן לא קיבל בהפועל אשקלון, לא אמורה להיות לו בעיה לשבת בבית ולקבל שכר”, אמר מקורב למועדון.

סיכום המשחק מול בית"ר: חושך, אור, חושך

עוד בטרם נשמעה שריקת הפתיחה זכינו לחזות בפעם השנייה העונה באצטדיון סלה תחת עלטה מוחלטת. בפעם הקודמת זה היה במחזור השני מול בני יהודה, אז המשחק יצא לדרך בעיכוב של 45 דקות עקב כשל חשמלי באצטדיון עצמו. כעת מקור הבעיה היה אחר. בזמן שהמגרש גדוש ב-5,200 צופים, וכשנותרה רבע שעה למועד המקורי (20:30), עמודי התאורה חשכו, וכל שנותר היה להמתין שאלו יחזרו להאיר.

בפלונטר. נעים (צילום: אורי קריספין)

באשקלון מיהרו להבהיר כי המחדל הגדול כלל לא קשור נקודתית לאצטדיון, אלא שמקור התקלה הוא באספקת החשמל מחברת החשמל. לצורך העניין, גם הבניינים המקיפים את האצטדיון נראו חשוכים וכן קניון גירון, שנמצא סמוך למגרש. לאחר 25 דקות של אובדן עצות הוחלט להפעיל גנרטור ולא להמתין יותר לפתרון התקלה. לפיכך המשחק יצא לדרך באיחור של חצי שעה, ובא לציון גואל. אחרי החושך הגדול הגיעה לה נקודת אור קטנה בדמות שער יתרון של אשקלון מגבו של שוער בית”ר בוריס קליימן, במה שהוגדר כשער עצמי.

בית”ר חזרה למשחק עם שער שוויון של קלאודימיר פריירה, וכשנדמה היה כי המשחק הולך להסתיים בחלוקת נקודות שהייתה משקפת את הנעשה על כר הדשא, הירושלמים עקצו בשני שערים בדקות הסיום והכריעו את התוצאה. התחיל בחושך, הסתיים בחושך. גולת הכותרת הייתה האופן שבו אשקלון נראתה על המגרש. לעתים היה נדמה כי היו אלו שתי קבוצות שונות בתכלית: האחת, שלא הצליחה לחבר פס במשחק מול מכבי פתח תקווה, והשנייה, שהוכיחה משחק לחימה ורצון עז לנצח את בית”ר ירושלים.


לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


לא פעם ציינו העונה כי אשקלון מגיעה מוכנה רק למשחקים מול הקבוצות הגדולות. כך למשל היא הצליחה לאגור נקודות מול מכבי תל אביב (2:2), מכבי חיפה (1:1), הפועל חיפה (0:0) ומכבי נתניה (1:1), ואיבדה כאלו רק בדקות הסיום במשחקיה מול הפועל באר שבע (פעמיים, 1:0) וכעת, מול בית”ר ירושלים, משחק שהוכרע בחמש הדקות האחרונות (3:1). לעומת הדרייב שמגלה הקבוצה מול המועדונים הגדולים, במועדון מבינים שעתידה של הקבוצה עלול ליפול דווקא במשחקים מול הקטנות, ששם היא מתקשה. במועדון אף מסכימים כי סף השבירה של הקבוצה הוא נמוך במיוחד. ולראייה, בשישה משחקים העונה כאשר אשקלון עלתה ליתרון, היא ספגה שוויון ואף הוכנעה במהפך. ואם בנתונים עסקינן, הכחולים ניצחו רק פעם אחת ב-17 המשחקים האחרונים, מתכון מדויק לירידת ליגה בסיום העונה.

שחקני רכש לספסל

ציון צמח, ישראל זגורי, אדריאן רוצ’ט, שי בן דוד, דויד מנגה, ולדימיר דאבלישווילי ודובב גבאי, זוהי רשימת שחקני הרכש שביצעה הפועל אשקלון בחודש ינואר האחרון. מתוך אותה רשימה רק שני שחקנים זכו לקבל את חולצת ההרכב מול בית”ר, כאשר זגורי ורוצ’ט נכנסו כמחליפים בדקות הסיום, שי בן דוד כלל לא נכלל בסגל, וצמח את דבאלישווילי נותרו מיובשים על הספסל.

זחוחים אחרי עוד הפסד. שחקני הפועל אשקלון

“לא ברור למה הביאו שבעה שחקנים חדשים, אם בכלל לא נותנים להם לשחק”, הביע פליאה אחד מאוהדי הקבוצה. “אם השחקנים שהיו פה קודם לכן טובים ומתאימים יותר לפתוח בהרכב, אז למה בכלל היה צריך לשחרר שחקנים אחרים ולהביא חדשים?”

יובל נעים, שכאמור סיים את תפקידו במועדון, הגיב לטענה זו בסיום המשחק כשאמר: “אם הייתי מביא את שכטר ועזרא, אז הייתי נותן להם לשחק קבוע, והמקום שלהם היה מובטח. אבל בגלל שלא הצלחנו להביא אותם, הבאנו אחרים. כל שחקן שהגיע צריך להוכיח שמגיע לו לשחק, ואם הוא לא יוכיח, אז הוא לא ישחק”.

אשר לדבאלישווילי, הרי שהסיפור שלו הוא די מעניין. החלוץ שהגיע בקול תרועה רמה, עם רזומה מבטיח וכמי שאמור לשדרג משמעותית את החלק ההתקפי, נראה כי כלל לא היה בתכניות של המאמן. מקורבים למאמן טענו כי נעים לא היה מרוצה מתפקודו עד כה, כיוון שזה מראה כבדות באימונים. מנגד, שי בן דוד קיבל בהפתעה גמורה את אי-הכללתו בסגל וסיפר למקורביו כי הוא לא מבין מעין נובעת ההחלטה, שכן הוא כשיר לשחק.

במשחק עצמו, כאשר עוז ראלי נפצע, חסרונו של בן דוד הורגש במיוחד, כיוון שלנעים היה שחקן הגנתי אחד על הספסל: הבלם עודד גביש. יש לציין כי בן דוד קיבל את חולצת ההרכב הראשון במשחק מול פתח תקווה, וכך גם הקפטן טל מכלוף, שאף הוא מצא את עצמו לא בין המתלבשים למשחק. כעת נדמה כי המאמן החדש שיגיע יערבב את הקלפים מחדש, וכי כל שחקן יצטרך להוכיח כי מקומו בהרכב.

מנהל האירוע VS המשטרה

בתוך כך, בקרב אוהדי הקבוצה הביעו זעם רב נוכח הימצאם של אוהדי בית”ר ירושלים בתוך יציע אוהדי הפועל אשקלון. עוד בטרם יצא המשחק לדרך, הפועל אשקלון הודיעה כי לא תתאפשר כניסת אוהדי בית”ר ליציעים אחרים מלבד היציע הדרומי, ואוהד שיעשה זאת, יוצא מחוץ לגבולות האצטדיון וכספו לא יוחזר. אלא שהמציאות הוכיחה אחרת, ואת היציע האשקלוני גדשו יותר מ-500 בית”רים, שזוהו היטב בלבוש צהוב. מנגד, עשרות מאוהדי הפועל אשקלון נותרו מחוץ לאצטדיון בלי יכולת להיכנס למגרש עקב תפוסה מלאה.

אוהדים מנשקים את יובל נעים. צילום: צח טיאר

כך זה נראה בתחילת הדרך. האוהדים ונעים. צילום: צח טיאר

שלומי לוי, דובר הקבוצה, מסר: “מועדון הפועל אשקלון שוכר שירותי אבטחה וניהול משחק. מנהל המשחק באירוע הנוכחי הינו אופיר בן חיים, שקבלת ההחלטות מצויה בידיו ללא יכולת המועדון להתערב בשיקוליו המקצועיים”.

אופיר בן חיים, מנהל האירוע, אשר זה תפקידו בכל משחקי הקבוצה הביתיים זו השנה השנייה ברציפות, מסר ל"כאן דרום": “בעקבות הקריסה של החשמל היה בלתי אפשרי לזהות את אוהדי בית”ר, שקנו כרטיסים ליציע של אוהדי אשקלון וניצלו את החשכה. לכן החלטנו בעצה אחת עם המשטרה לאפשר להם לשבת בקובייה הדרומית של היציע המרכזי וביצענו חציצה עם סדרנים שלא יהיה מגע בין שני הקהלים. זה נעשה יחד עם החלטת המשטרה”.

אלא שבזמן שמנהל האירוע מפנה את האש לכיוון המשטרה וטוען כי החלטה זו נעשתה בעצה אחת, המשטרה עצמה הציגה גרסה שונה בתכלית לאירועים: “תמוה שקבוצת הפועל אשקלון ומנהל האירוע מפנים את האצבע המאשימה כלפי המשטרה”, הגיב שמעון כהן, דובר מרחב לכיש. “מי שמנהל אירוע ספורט, וזה על פי חוק הספורט, הוא מנהל אירוע מטעם הקבוצה. הוא האחראי על כל מה שקורה במגרש. ישנם שני מקרים בלבד בהם המשטרה נכנסת לתמונה, זה כאשר מנהל האירוע מאבד שליטה על האירוע או כאשר הוא פונה למשטרה ומבקש ממנה לקחת את המושכות לידיים. כל הקטע של הבידוק בכניסה, אלו סדרנים מטעמו, והוא זה שמנהל אותם. למה ישבו אוהדים של בית”ר ביציע של אשקלון? זה צריך לשאול אותו, למה הוא אישר את זה. בגלל שהייתה הפסקת חשמל יכלו להרוג שם אנשים, וכשיש חושך ויש יציע שנכנס ללחץ, אז מפקד המשטרה מורה לפתוח את שערי החירום, וזה מה שהיה. אבל מפקד המשטרה לא מנהל את האירוע ולא קובע איפה יושבים האוהדים, זה ההבדל. הוא הורה לפתוח שערים כי היה מצב חירום, לא הייתה הוראה מצד המשטרה לאפשר לאוהדי בית”ר לשבת ביציע אוהדי הפועל אשקלון. יש מנהל אירוע שאחראי לזה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר