הלוויה בבית העלמין באשקלון. צילום ארכיון: אילן אסייג
הלוויה בבית העלמין באשקלון. צילום ארכיון: אילן אסייג

אשקלון אבלה: 23 הלוויות בתוך שתי יממות בלבד

זאת לא סתם תחושה שיש הרבה לוויות ביומיים האחרונים, זאת המציאות באשקלון. העומס הזה נופל על כתפיהם של עובדי החברה קדישא שבעצמם מתמודדים עם בידודים, "אנו זקוקים למתנדבים", אומרים שם

פורסם בתאריך: 24.1.22 19:11

     

לוחות המודעות באשקלון מלאות במודעות אבל, וביומיים האחרונים אנחנו שומעים על עוד ועוד תושבים שהלכו לעולמם.

בחברה קדישא באשקלון סופרים כבר 23 הלוויות בשתי היממות האחרונות. רק היום 14 הלוויות. מדובר במספרים חריגים ביחס לממוצע בימי החורף. אם בחודש ינואר רגיל יש בכולו כ-95 הלוויות. היום, ב-24 לחודש, כאשר נותר עוד שבוע ימים לסופו, כבר הגיעו למספר הזה.

בית העלמין באשקלון. צילום: פבל

בית העלמין באשקלון. צילום: פבל

מתוך 23 ההלוויות, 9 הן של חולי קורונה, מה שאומר שמדובר בהלוויה "מסובכת" יותר שבה נדרשים לשלוח את הגופה מבית החולים לאחד המוכנים בארץ שרק בהם מבצעים טהרה למתי חולי קורונה וזה כולל גם לשלוח תמונה למשפחה לזיהוי כי לא ניתן להיפרד מנפטר מאומת.

עובדי החברה קדישא באשקלון נאלצים לעבוד הרבה יותר, ומנגד גם עליהם נכפים בידודים כאלה ואחרים והם כמעט קורסים תחת עומס הלוויות הבלתי נגמר. "ממה שאני רואה שאם זה ממשיך ככה בקצב הזה, תהיה קטסטרופה", אומר אלי יפרח מנהל החברה קדישא, "ואין ממש ברירה כי המשפחות לא רוצות להלין את המת ואז אנחנו מקיימים הלוויות גם ב-11 בלילה".

אלי יפרח. צילום: פבל

אלי יפרח. צילום: פבל

יפרח גם מבקש מהציבור שיגלה הבנה וישמור על כללי הריחוק והבידוד בזמן ההלוויות, כי הדבר מסכן את העובדים של החברה קדישא, "כי ברגע שהעובדים יהיו חולים לא יהיו מי שיעשו הלוויות", אומר יפרח שכבר עכשיו חלק מעובדיו נמצאים בבידוד, "אנחנו ממש זקוקים למתנדבים שיגיעו לסייע לנו".

אולי יעניין אותך:


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר