אורן אברהם. מתוך מצלמות האבטחה
אורן אברהם. מתוך מצלמות האבטחה

הכירו את הפורץ המתוחכם מאשקלון: שיכפל מפתחות באמצעות הוואטסאפ

אורן אברהם מאשקלון מצא שיטה מיוחדת לפרוץ, הוא מצלם את המפתחות שהוא זקוק להם ואחר כך משכפל אותם. הוא מכחיש את מה שמיוחס לו, אך כתב אישום הוגש כנגדו

פורסם בתאריך: 7.1.22 11:08

     

מרחב לכיש של משטרת ישראל הגיש כתב אישום כנגד אורן אברהם, תושב אשקלון בן 29, בעבירות של התפרצות וגניבה.

על פי כתב האישום, יום אחד באמצע חודש דצמבר האחרון, חזרה תושבת אשקלון ובתה לביתם שבשכונת פארק אלון. הבת הקטנה פתחה את הדלת ובהיסח דעת השאירה את הצרור תלוי במנעול מחוץ לבית. האם ובתה חיפשו את הצרור במשך מספר דקות, גם במנעול בחוץ הם חיפשו ולא מצאו.

הם המשיכו בחיפושים, וכעבור כ-20 דקות האם חיפשה שוב את המפתחות מחוץ לדלת ומצאה אותם שם. היא סברה שככל הנראה לא ראתה אותם בפעם הקודמת שחיפשה.

מה שהיא לא ידעה זה שבאותם 20 דקות, עבר אברהם מול הדלת של הבית שלה, לקח את צרור המפתחות, צילם ושלח לחבר בוואטסאפ. אלא שאז הוא החליט לעשות את הדברים באופן איש ומהיר יותר, הוא מיהר לבית העסק של חגי מנעולים בשכונת מגדל. פנה בתמימות וביקש לשכפל את המפתח שבידו ולאחר זמן קצר קיבל מפתח משוכפל. הוא חזר מיד לבית ושם את המפתחות במנעול הדלת מבחוץ.

תמונת המפתחות שצילם אברהם

תמונת המפתחות שצילם אברהם

יום למחרת, בני המשפחה יצאו מהבית ונסעו לסוף שבוע בצפון הארץ. אברהם ניצל זאת, נכנס לביתם עם המפתח המשוכפל, והחל להסתובב שם ולחטט בארונות ובארגזי המצעים בחיפוש אחר שלל. והוא אכן מצא שם שלל בדמות תכשיטים כמו 4 טבעות זה ויהלומים בשווי 10 אלף ש"ח, צמיד בשווי 6,000 ש"ח, שרשראות מזהב, טבעת עם יהלומים, שעונים, כסף מזומן, פנקס צ'קים ואפילו את קופת החיסכון של הילדים ובה 3,000 ש"ח הוא לקח מהבית.

האישה הגישה תלונה במשטרה ושם בדקו במצלמות האבטחה וגילו את אברהם כשהוא יוצא ונכנס מהבניין באותם שעות, כאשר גם בעל העסק לשכפול מפתחות סיפר כי אברהם הגיע לשכפל אצלו מפתח. "בשלב הזה התחלנו לעבוד עליו באופן סמוי", אומר מפקח יוסי מזרחי, קצין הפשעים בתחנת אשקלון.

במקרה אחר, קיבל אברהם בוואטסאפ צילום של מפתחות של בית עסק לרכבים שנמצא באשדוד. עם התמונה הוא פנה לחגי מנעולים והסביר כי מדובר במפתח של חברה שלו וכי הוא צריך לשכפל את המפתח שבצילום. גם במקרה זה המפתח שוכפל.

זמן קצר לאחר מכן, הוא הגיע לאותו עסק באשדוד יחד עם נהוראי אלקובי ואחיעד ישראל חתואל ויחד הם נכנסו למשרד. הם גנבו משם קופסה ובה 13 צ'קים וכסף מזומן, פנקס צ'קים ושני ארנקים. "אחרי שהבנו שהוא נמצא באשדוד, בוצע מעקב אחריו ואיתרנו אותו יחד עם החשודים הנוספים בעיר אשדוד שם הוא נצפה זורק דברים לפח אשפה ציבורי", מספר מזרחי. השוטרים שלכדו אותם, מצאו בתוך הרכב של אברהם צ'קים שנגנבו מבית העסק באשדוד.

תיבת הצ'קים והכסף שנגנבה מהמשרד באשדוד

תיבת הצ'קים והכסף שנגנבה מהמשרד באשדוד

אברהם הכחיש את ההתפרצויות והגניבות, אלא שטביעות אצבע שלו נמצאו בקופסה שנגנבה מאותו בית עסק ועל הצ'קים הגנובים, "גם הטלפון שלו נפרץ והתגלה שם צילומים של המפתח בעסק באשדוד", מוסיף מזרחי. לגבי הדירה באשקלון, הוא טען שהוא הגיע לאותו בניין באשקלון כדי לבקר בן משפחה.

כמובן שהמסר במקרה הזה הוא לא להניח את המפתחות לרגע בידי זרים ואם איבדתם אותם לזמן קצר, יכול להיות שהם שוכפלו. אבל מזרחי, גם מעביר מסר לבעלי העסקים לשכפול מפתחות, "כשאדם מגיע עם צילום של מפתח, צריך לחשוד ולבדוק קצת יותר לעומק. כי תמונה של מפתח זה משהו שמגביר את החשד וצריך לתהות על קנקנו של מי שמבקש לשכפל כך".

לצד כתב האישום הגישה המשטרה בקשה להאריך את מעצרו של אברהם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, ובהחלטת בית המשפט מעצרו הוארך המעצר עד להחלטה אחרת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר