איתמר שמעוני יוצא מבית המשפט. צילום: משה עזריאל
איתמר שמעוני יוצא מבית המשפט. צילום: משה עזריאל

נדחה שוב מועד גזר הדין של איתמר שמעוני: האם דוידי לא ירצה מאסר?

השופט בני שגיא הודיע על דחיית נוספת במתן גזר הדין של איתמר שמעוני, שהיה אמור להינתן בשבוע הבא והפתיע: האם יואל דוידי ירצה עונש של עבודות שירות בלבד?

פורסם בתאריך: 28.10.20 14:58

עדכון אחרון: 28.10.20 15:17

     

בשבוע הבא, ביום שלישי היה אמור להינתן גזר הדין בעניינו של ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני, בבית המשפט המחוזי בתל אביב. כמו כן, היה אמור להינתן גם גזר הדין של אחיו עופר שמעוני, מקורבו משה פונטה ואיש העסקים יואל דוידי.

משה פונטה עם יואל דוידי ועופר שמעוני

משה פונטה ומאחוריו יואל דוידי ועופר שמעוני

אלא ששוב הודיע השופט בני שגיא, על דחיית מועד גזר הדין בכחודש וחצי לתאריך 24 בדצמבר. כזכור, בתחילה היה אמור להינתן גזר הדין בתאריך 16 בספטמבר, הוא נדחה לתאריך 3 בנובמבר וכעת כאמור נדחה שוב.

בהחלטת הדחייה שלו הפתיע השופט ורמז כי הוא עשוי לגזור על איש העסקים יואל דוידי עונש של עבודות שירות בלבד, "טרם יינתן גור הדין, ומבלי שיהיה בכך כדי לעורר ציפיות בליבו של הנאשם. ראיתי להורות על בחינת התאמתו של נאשם 3 (דוידי) לביצוע עבודות שירות", כתב השופט שגיא והורה לממונה על עבודות השירות למסור את חוות דעתו בנוגע לדוידי עד לתאריך 13 בדצמבר. חשוב לציין שגם בטיעונים לעונש, דרשה הפרקליטות להטיל על דוידי את העונש הקל ביותר מבין כל הנאשמים.

בעוד כשבועיים תצוין שנה שלמה מאז הכרעת הדין המרשיעה, אך העיכובים החוזרים והנשנים הן בין היתר מהסיבה שהשופט שאמור לגזור את הדין הוא אינו השופט שדן בתיק. כזכור, השופטת לימור מרגולין-יחידי פרשה מכס השיפוט, יום לאחר הכרעת הדין והשופט בני שגיא קיבל את התיק לצורך מתן גזר הדין.

השופט בני שגיא. צילום: תומר אפלבאום

השופט בני שגיא. צילום: תומר אפלבאום

במסגרת הטיעונים לעונש דרשה הפרקליטות להטיל על שמעוני עונש של כמעט 7 שנות מאסר וכן קנס בגובה 3.2 מיליון ש"ח, בגין הרשעתו בעבירות של שוחד, הפרת אמונים ועבירות מס.

על עופר שמעוני שהורשע בשוחד והלבנת הון דרשה הפרקליטות להטיל עונש מאסר בן שנתיים וחצי וכן קנס בגובה 600 אלף ש"ח.

על איש העסקים האשקלוני, יואל דוידי שהורשע בעבירה של מתן שוחד לשמעוני ובעבירת מס, דורשת הפרקליטות עונש של 18 חודשי מאסר וכן קנס בגובה 600 אלף ש"ח.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




על משה פונטה שהורשע בתי עבירות של הפרת אמונים דורשת הפרקליטות עונש מאסר בן 20 חודשים וכן קנס בגובה 2.6 מיליון ש"ח.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר