תיקי החקירה בפרשת שמעוני
תיקי החקירה בפרשת שמעוני

הפרקליטות דורשת: למעלה משש שנות מאסר לאיתמר שמעוני

במסגרת הטיעונים לעונש, דורשת הפרקליטות להטיל על ראש העירייה לשעבר, מאסר בפועל של שש שנים ועשרה חודשים. כמו כן דורשת להטיל עליו קנס בגובה של 3.2 מיליון ש"ח. עוד דורשת הפרקליטות עונשי מאסר בפועל לעופר שמעוני, יואל דוידי ומשה פונטה

פורסם בתאריך: 7.7.20 07:35

     

היום בשעה 9:00 ייפתח הדיון האחרון במשפטו של ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, לפני גזר הדין. מדובר בדיון של טיעונים לעונש בו הפרקליטות טוענת לעונש המתאים לדעתה עבור המעשים של ארבעת המורשעים, ומסבירה מדוע יש להטיל עונש שכזה. מנגד המורשעים עצמם ינסו לשכנע את בית המשפט שיש להקל בעונשם מסיבות כאלה ואחרות.

איתמר שמעוני – מאסר וקנס

איתמר שמעוני הורשע בארבעה אירועים המוזכרים בכתב האישום והכרעת הדין המרשיעה.

באירוע הראשון הוא הורשע בקבלת שוחד בגובה 150 אלף ש"ח מאיש העסקים יואל דוידי, זאת בצירוף עבירת הלבנת הון, ועבירות של מרמה והפרת אמונים בשל פעולות שעשה בניגוד עניינים. על כך דורשת הפרקליטות עונש מאסר בן 4 שנים וקנס בגובה 600 אלף ש"ח.

איתמר שמעוני יוצא מבית המשפט. צילום: משה עזריאל

איתמר שמעוני ביום הכרעת הדין. צילום: משה עזריאל

באירוע השני הורשע שמעוני בעבירה של הפרת אמונים בכך שקיבל 100 אלף ש"ח מאיש העסקים גבי מגנזי, באמצעות מקורבו משה פונטה. על אירוע זה דורשת הפרקליטות שנת מאסר אחת בפועל וקנס בגובה 400 אלף ש"ח.

באירוע השלישי הורשע שמעוני בעבירה של הפרת אמונים בכך שקיבל 550 אלף ש"ח, דרך מקורבו משה פונטה, אך לא ידע לומר מה מקורם. על כך דורשת הפרקליטות 10 חודשי מאסר וקנס בגובה 2.2 מיליון ש"ח.

באירוע הרביעי מדובר בעבירות מס, על כך ששמעוני קיבל 835 אלף ולא דיווח על הכנסה זו. כאן דורשת הפרקליטות שנת מאסר אחת.

גבי מגנזי. צילום: עופר וקנין

גבי מגנזי בהארכת מעצרו. צילום: עופר וקנין

"התנהלותו של איתמר לאורך חקירותיו במשטרה ועדותו בבית המשפט מלמדת כי לא זו בלבד שלא נטל אחריות על מעשיו, אלא ביקש בכל מאודו לטשטש את מעורבותו, להרחיק עצמו מהמיוחס לו, ולהסתיר את התמונה האמתית מבית המשפט. על כן, נבקש כי בית המשפט ישקול עניין זה כנסיבה לחומרא, בבואו לגזור את עונשו", נטען בטיעונים לעונש מטעם הפרקליטות.

עוד דורשת הפרקליטות להטיל על שמעוני קלון וכפועל יוצא להפסיק את כהונתו כחבר מועצה וכן לשלול עשרה אחוזים מהפנסיה שצבר כאיש ציבור. "הדעת איננה נותנת שעובד ציבור, שהורשע כי עשה שימוש פסול בשררה שהייתה נתונה לו, לצורך הפקת טובות הנאה אישיות, ימשיך ויזכה למלוא הגמלה הנתונה לו עבור אותה המשרה שהושחתה על ידו", טוענת הפרקליטות.

עורכות הדין הילה גבאי וקרן צבירן

התובעות בתיק עוה"ד הילה גבאי וקרן צבירן

עופר שמעוני – מאסר וקנס

עופר שמעוני, אחיו של ראש העירייה לשעבר הורשע בעבירות של קבלת שוחד בצוותא ועבירת הלבנת הון. בכך שהוא הועסק אצל איש העסקים יואל דוידי וקיבל ממנו את כספי השוחד עבור אחיו איתמר. חלק מהכספים אף נשאר אצלו. בפרקליטות דורשים עונש מאסר בן שנתיים וחצי וכן קנס בגובה 600 אלף ש"ח.

עופר שמעוני

עופר שמעוני

"עופר לא נטל כל אחריות על מעשיו. נהפוך הוא. כזביו לאורך ולרוחב חקירותיו ועדותו מצביעים, כי עשה כל שניתן כדי להסתיר את התמונה האמתית בפני בית המשפט", טוענים בפרקליטות, "בחקירותיו במשטרה, ביחס לשאלות בנושאים מהותיים ובעלי משמעות רבה, עופר מסר תשובות שקריות. במהלך עדותו הודה עופר כי קיבל החלטה מודעת בזמן החקירות לשקר בהיבטים מהותיים של החקירה, במודעות ומתוך כוונה להרחיק את עצמו או את אחיו מהחשדות ומנתונים מסבכים שונים".

יואל דוידי בבית המשפט. צילום: תומר אפלבאום

יואל דוידי בבית המשפט. צילום: תומר אפלבאום

יואל דוידי – מאסר וקנס

איש העסקים האשקלוני, יואל דוידי הורשע בעבירה של מתן שוחד לשמעוני בגובה 150 אלף ש"ח. וכן הורשע בעבירות מס בנוגע לרישומם של כספי השוחד. הפרקליטות דורשת מבית המשפט להטיל על דוידי שנת מאסר וחצי בלבד וכן קנס בגובה 600 אלף ש"ח.

"דוידי, בעל הממון והאמצעים, אשר ביסס לעצמו מעמד של יזם נדל"ן מוכר, מן הגדולים באשקלון, השתמש בממונו לקידום ענייניו היזמיים והפרטיים, תוך השחתת נבחר ציבור", טוענים בפרקליטות, "מעמדו וכוחו הממוני של דוידי גרמו לפגיעה חזקה יותר באמון הציבור. הערוץ ישיר ו'מיוחד' של דוידי, כבעל ממון, לראש העיר אשר סייע בטיפול בענייניו הפרטיים, שוחקת את אמון האזרחים בשירות הציבורי ובמוסדות העירייה".

משה פונטה – מאסר וקנס

יד ימינו של איתמר שמעוני ואחד האנשים הכי קרובים אליו הורשע בשתי עבירות של הפרת אמונים. במקרה אחד בכך שקיבל עבור שמעוני, 100 אלף ש"ח מאיש העסקים גבי מגנזי. באירוע השני, הורשע פונטה בכך שגייס עבור שמעוני 550 אלף ש"ח אשר מקורם אינו ידוע.

משה פונטה ביום הכרעת הדין. צילום: תומר אפלבאום

משה פונטה ביום הכרעת הדין. צילום: תומר אפלבאום

הפרקליטות דורשת להטיל על פונטה עונש מאסר בן 20 חודשים וכן קנס בגובה 2.6 מיליון ש"ח.

"התנהלותו של פונטה לכל אורך החקירה ובבית המשפט, שתיקתו בחקירה, הגרסאות המופרכות בהן החזיק והשקרים במהלך עדותו בבית המשפט, יחד עם העובדה כי עד עצם היום הזה לא הביע כל חרטה על מעשיו, יש בהם כדי להוות נסיבות לחומרא, שעל בית המשפט לזקוף לחובתו בבואו לגזור את דינו", טענו בפרקליטות.

גזר הדין צפוי להינתן במהלך חודש אוגוסט.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר