אמיליה אוסטרובסקי
אמיליה אוסטרובסקי

שנתיים מאסר לגננת המתעללת מגן "דיסני" באשקלון; ההורים זועמים: "יריקה בפרצוף"

שנתיים מאסר ופיצויים בגובה 100 אלף ש"ח זה העונש שגזר השופט יואל עדן על הגננת אמיליה אוסטרובסקי שהודתה והורשעה בשורה של התעללויות בפעוטות בגן דיסני. ההורים הביעו מורת רוח רבה מהעונש ומסרו כי השופטים "לא מענישים את הפושעים, הם מענישים אותנו כחברה"

פורסם בתאריך: 16.3.22 13:54

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר את דינה של אמיליה אוסטרובסקי בת ה-71 שעבדה כגננת בגן "דיסני" באשקלון.

אוסטרובסקי כזכור, הודתה והורשעה בשורה ארוכה של עבירות התעללות בקטין ותקיפה. על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש ע"י פרקליטות מחוז דרום (פלילי), הודתה אוסטרובסקי כי במשך תקופה, בהיותה אחראית על פעוטות בגילאי שנה וחצי-שנתיים בגן, התעללה בהם פיזית ונפשית ותקפה אותם שלא כדין. עוד הודתה כי נהגה באלימות שיטתית ובאכזריות כלפי פעוטות, שהיו תלויים בה לחלוטין במשך השעות הארוכות בהן היו בגן, תוך פגיעה קשה באמון שנתנו בה הורי הפעוטות.

הבית בו פעל גן "דיסני". צילום: מתוך גוגל סטריטוויו

הבית בו פעל גן "דיסני". צילום: מתוך גוגל סטריטוויו

בעת שזזו או קמו מהמזרנים כאשר שכבו לישון, דחפה אוסטרובסקי את הפעוטות, משכה אותם בכוח, הרימה בידיה באוויר ואז הטיחה בכוח אל המזרן מגובה ניכר. היא צעקה על הפעוטות, נזפה בהם, לכל התנהגות של אי ציות, קימה מהמקום ללא רשות בזמן פעילות, נגיעה בחפץ או משחק שלתפיסתה היוו הפרעה וסטייה מהכללים, הגיבה באגרסיביות, ובחלק מהמקרים הכתה אותם עד אשר פרצו בבכי.

במסגרת הטיעונים לעונש, סיפר אביו של אחד הפעוטים בגן כי הם חווים תקופה קשה וכי רעייתו כרגע יושבת עם הילדים בבית, ולא מוכנה לשלוח אף אחד לגן. אשתו היתה בהיריון מתקדם, ולקראת המשפט נכנסה לחרדה גדולה. לאור מה שראה בסרטוני הווידאו הוא אינו סומך על אף אחד, ובנו במצב קשה ומשתקם לאט.

אמא אחרת סיפרה כי יש לה היכרות של מספר שנים עם הגן ועם הגננת, גם בנה הבכור היה שם, היא סמכה על הגן ועל כל הצוות בעיניים עצומות, והיתה בטוחה שהיא שולחת את הילדה למקום הכי בטוח בעולם. לאחר מספר חודשים כשבתה בגן, הם שמו לב להתנהגות מוזרה, הילדה לא הסכימה שיאכילו אותה, התנגדה, ובהמשך היתה מתחילה להרביץ לאחיה, מתעוררת בצעקות, וצועקת תוך כדי שינה. היא היום אינה מסוגלת לסמוך כמעט על אף אחד.

הורי הילדים מגן דיסני מפגינים מחוץ לבית המשפט

השופט יואל עדן שצפה בסרטונים ממצלמות האבטחה של הגן כתב כי הצפיה בהם "מעלה, בחלקם, תמונה קשה של התעללות… בכל הסרטונים נחזית אלימות הנאשמת כלפי הפעוטות כמפורט בכתב האישום המתוקן. יש לומר כי חלק מהסרטונים קשים יותר לצפיה, בפרט הסרטונים בהם נראות הטחות הפעוט אל המזרון ואופן האכלתו עד נפילתו לאחור… בחלק מהסרטונים מדובר באלימות אשר יש לומר כי כוללת היא היבטים של אכזריות".

הפרקליטות טענה כי מעשיה של אוטסרובסקי הם אכזריים במיוחד ודרשה מבית המשפט לנקוט במידת הרחמים לא כלפי הגננת אלא כלפי ההורים שנאלצו לראות את מסכת ההתעללויות בילדיהם. הפרקליטות דרשה עונש של 3.5 שנות מאסר.

השופט יואל עדן. צילום: אתר בתי המשפט

השופט יואל עדן. צילום: אתר בתי המשפט

סנגורה של אוסטרובסקי עו"ד חיים מקלר אמר כי היא "היתה בגיל 70 בתקופה הרלבנטית, באותו גן עבדה גם כגננת, גם כמבשלת וגם כמנקה, והלחץ של תקופת המגפה, ועניינים עם בנה, הביאו למצב בו היא עבדה בתוך סיר לחץ כנראה זו אחת הסיבות, להתנהגויות כפי שפורטו בכתב האישום".

עוד אמר עו"ד מקלר כי "עבודה עם ילדים קטנים זו עבודה קשה, ובמרבית התקופה זכתה רק לתשבחות מכולם. מדובר בחרטה מעומק הנשמה, מדובר על אירוע של כשבוע, פחות מ- 10 ימים, לעומת שנים של עבודה מסורה וטובה". הוא דרש להטיל עליה עונש של בין 9 חודשי עבודות שירות ל-12 חודשי מאסר.

השופט עדן כתב כי "העבירות אשר בוצעו ע"י הנאשמת חמורות, ונסיבות ביצוען חמורות. במעשיה פגעה הנאשמת בגופם של פעוטות, תוך התעללות פיזית ונפשית, אלימות, והשפלה". עוד כתב כי "מעשיה החמורים של הנאשמת מצריכים מתן משקל לשיקול הרתעת הרבים, ושיקול זה, בעבירות אלו, צריך לקבל את מקומו הראוי".

סנגורה של אוסטרובסקי אף ביקש להקל בעונשה בשל "שיימינג" שהיא חוותה לטענותו בשל הפרסומים בתקשורת. השופט דחה זאת. אך מנגד, הוא כתב כי יש להקל עמה בשל גילה המבוגר, ובגלל שאירועים אלה היו חריגים להתנהלותה הרגילה.

לאור זאת גזר עליה עונש של שנתיים מאסר בניכוי ימי מעצרה וכן פיצויים בגובה 100 אלף ש"ח להורי הילדים.

הוריו של הפעוט שחשפו את הפרשה, יוליה ומקסים בלניצקי, המיוצגים על ידי עו"ד חוה קליין, מסרו כי "גזר הדין הזה מרגיש כמו יריקה בפרצוף שלנו. האישה הזו, שהשליכה תינוקות על הרצפה והטיחה את הראש שלהם ברצפה, תשב בכלא לא יותר משנתיים, וכנראה גם תשתחרר לפני כן על 'התנהגות טובה'. בעוד שנתיים כשאמיליה אוסטרובסקי תשתחרר מהעונש הקל שקיבלה, התינוק שלנו עוד לא יבין אפילו, איזה תהליך ארוך של טיפול הוא צריך לעבור, וכמה שנים הוא ייקח, אולי אפילו כל החיים, כדי לנסות לשקם את חבלות ראש שאוסטרובסקי גרמה לו ולחברים שלו בגן. הקללות הצרחות והאיומים שאוסטרובסקי צרחה על הבן שלנו ועל החברים שלו ילוו אותם לכל החיים. להם בית המשפט לא ימצא נסיבות מקלות".

האב, מקסים בלניצקי שחשף את הפרשה בהפגנה נגד שחרור המטפלת

עוד מסרו ההורים כי "מדינה שגוזרת על גננת מתעללת עם הוכחות חד משמעיות בהקלטות וידאו ברורות מאוד – שנתיים בלבד בכלא, היא מדינה שצריכה להתבייש בעצמה. איך גננת אחת מקבלת תשע שנים בכלא, והשנייה רק שנתיים? לנו לא ברור. שתיהן צריכות לבלות את שארית החיים שלהן בכלא – על החיים שהן הרסו. אל תתפלאו שהפשע משתולל, שההתעללויות ימשיכו, זה לא רק 'מכת מדינה' של גננות מתעללות, זה מכת מדינה של שופטים חסרי לב שלא מבינים איזה הרס חברתי הם יוצרים. הם לא מענישים את הפושעים, הם מענישים אותנו כחברה, ואת הילדים של כולנו, שיגדלו במציאות הרבה יותר אכזרית ולא צודקת מזו שקיימת היום. תתביישו לכם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר