אמיליה אוסטרובסקי
אמיליה אוסטרובסקי

"אלימות שיטתית ואכזרית": הוגש כתב אישום נגד המטפלת מגן "דיסני" באשקלון

במקביל להגשת כתב האישום נגדה, ביקשה הפרקליטות להאריך את תנאי מעצר הבית של המטפלת. מחוץ לבית המשפט הפגינו הורי הילדים בגן ומחו על כך שהיא אינה במעצר מלא

פורסם בתאריך: 29.4.21 12:38

     

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד המטפלת אמיליה (אמה) אוסטרובסקי, בת 71 מאשקלון, המייחס לה ביצוע ריבוי עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע ותקיפה.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד טל אדיר כהן, הנאשמת עבדה במשך כ-11 שנים כגננת בגן פרטי "דיסני" באשקלון ובמועדים הרלוונטיים לכתב האישום הייתה אחראית על קבוצה של כ-8 ילדים בגילאיי שנה וחצי-שנתיים.

במשך תקופה ארוכה ובפרט בין המועדים 25.3.21 ועד ליום 8.4.21, בהיותה אחראית על הילדים שהינם קטינים וחסרי ישע, עשתה בהם אוסטרובסקי מעשי התעללות גופנית ונפשית ותקפה אותם שלא כדין. אוסטרובסקי נהגה באלימות שיטתית ובאכזריות כלפי פעוטות שהיו תחת אחריותה, תלויים בה לחלוטין, במשך השעות הארוכות בהן היו בגן, תוך פגיעה קשה באמון שנתנו בה הורי הפעוטות.

הבית בו פעל גן "דיסני". צילום: מתוך גוגל סטריטוויו

הבית בו פעל גן "דיסני". צילום: מתוך גוגל סטריטוויו

המטפלת נהגה כלפי הילדים בקשיחות, צעקה עליהם ונזפה בהם, לכל התנהגות של אי ציות, קימה מהמקום ללא רשות בזמן פעילות, נגיעה בחפץ או משחק שלתפיסת הנאשמת היוו הפרעה וסטייה מהכללים, הגיבה אוסטרובסקי באגרסיביות, אחזה, דחפה ומשכה בכוח ובכעס את הילדים, ובחלק מהמקרים הכתה אותם עד אשר פרצו בבכי.

במקרה אחד שהובא בכתב האישום וניתן לראות אותו בסרטוני מצלמות האבטחה, התרחש ב-25 במרץ השנה, בשעת צהריים. ישבו הילדים בכיתת הגן על כסאות שסודרו בצורת ח', ואוטרובסקי ישבה במרכז החדר מולם והעבירה להם פעילות. בזמן הפעילות, קם פעוט אחד מכסאו, אוסטרובסקי בתגובה אחזה בידו ומשכה אותה בחוזקה, הושיבה אותו על הכסא בכוח וניערה את גופו כשהוא יושב על גבי הכסא. לאחר זמן קצר הוא שוב קם והחל ללכת לאורך החדר ונעמד מולה. היא קמה, אחזה בכוח בידו ומשכה אותו בידו לכיוון הכסא, כתוצאה מכך נפל הפעוט על השטיח וראשו נחבט מאחור במושב הכסא. בהמשך, שוב קם הפעוט מכסאו ונעמד על השטיח מול המטפלת, היא בתגובה לחצה בכוח על כתפו על מנת להושיבו והוא נפל על השטיח וראשו נחבט ברגלי הילד שישב מאחוריו.

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: אייל טואג

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: אייל טואג

בהמשך אותו היום, אחד הפעוטות קם מכסאו במהלך פעילות והתיישב בצמוד לילד אחר על כסאו. היא ניגשה אליו בחמת זעם, אחזה אותו משיערות ראשו, משכה אותו בכוח חזרה אל כסאו, הושיבה אותו על כסאו בכוח, שפשפה באמצעות ידה את שיער ראשו בכוח והכתה אותו על כף ידו. כתוצאה ממעשיה של הנאשמת פרץ הפעוט בבכי.

מכתב האישום עולה עוד, כי בשעות הצהריים בגן, בעת שהילדים שכבו לישון על גבי מזרנים שהונחו על הרצפה, נהגה המטפלת באלימות ובאכזריות כלפי ילדים אשר לא שכבו בשקט במקומם, זזו או קמו מהמזרן.

תינוק ישן. צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד

תינוק ישן. צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד

באחד המקרים המתוארים בכתב האישום, בזמן שהילדים ישנו, פעוט אחד שכב על המזרן ולא הצליח להירדם, אז הוא קם והתיישב. המטפלת משכה את ידו בכוח והשכיבה אותו חזרה על המזרן. לאחר שהפעוט שוב התיישב, אחזה אוסטרובסקי בראשו בשתי ידיה בכוח והטיחה אותו בכוח אל המזרן, ואז נשכבה בצמוד אליו, ושמה את ידיה ואת רגלה על גופו על מנת שלא יוכל לקום. בהמשך, הפעוט שוב התיישב על גבי המזרן, והנאשמת דחפה והטיחה את ראשו בכוח אל הכרית והשכיבה אותו בכוח על המזרן.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




במקרה אחר, היא ניגשה אל פעוט ששכב על מזרן, אחזה אותו בידיה, הרימה אותו מהמזרן לגובה ואז הטיחה אותו בכוח אל המזרן כשהיא משליכה אותו אל המזרן מגובה ניכר. בסמוך לאחר מכן, היא ניגשה אל הפעוט ששכב על המזרן, אחזה אותו בידיה, הרימה אותו מהמזרן לגובה ואז הטיחה אותו בכוח אל המזרן כשהיא משליכה אותו אל המזרן מגובה ניכר. גם בפעם השלישית היא שוב ניגשה אל הפעוט ששכב על המזרן, אחזה אותו בידיה, הרימה אותו מהמזרן לגובה ואז הטיחה אותו בכוח אל המזרן כשהיא משליכה אותו אל המזרן מגובה ניכר. לאחר מכן דחפה את ראשו בכוח אל הכרית והכתה אותו בראשו באמצעות ידיה מספר פעמים. האי חזרה שוב ושוב על המעשים הללו כשהיא זורקת את הפעוט על המזרן מגובה ואף הוסיפה והכתה אותו בראשו באמצעות ידיה מספר פעמים ודחפה את ראשו בכוח אל הכרית, הכתה אותו בידיה מספר פעמים בראשו, בפניו, בכתפו ובגבו, נשכבה עליו והמשיכה להכותו בכל חלקי גופו.

היא נעצרה לאחר שאחד ההורים, מקסים בלניצקי הכניס מכשיר הקלטה לתיק של בנו ושמע כיצד היא מכה ומתעללת בבנו. התיק נחקר בתחנת אשקלון.

מחוץ לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הפגינו הורי הילדים מהגן ומחו על שחרורה כשהם נושאים שלטים.

מקסים בלניצקי שחשף את המקרה מחוץ לבית המשפט בבאר שבע

הורי הילדים מגן דיסני

הפרקליטות מבקשת להאריך את התנאים המגבילים שהוטלו על אוסטרובסקי של מעצר בית מלא, עיכוב יציאה מהארץ, איסור לעבוד בגני ילדים או בפעוטונים, ועוד.

בבקשה להארכת תנאים ציינה הפרקליטות, כי התנהגות המטפלת היא שיטתית ומלמדת על דפוס חשיבה אותו היא עצמה אינה מסתירה, לפיו הפעוטות מחויבים בציות מוחלט, להתנהגות קפדנית ולכללי סדר ומשמעת, כאילו היו חיילים ולא פעוטות הלומדים בגן. יתירה מכך, המטפלת לא הצליחה לכבוש את יצרה הרע והאלים על אף שידעה כי כל מעשיה מתועדים במצלמות האבטחה של הגן. כמו כן צוין, כי אוסטרובסקי פגעה בנפשם הרכה של הפעוטות שחוו אלימות ואכזריות מצד המבוגר האחראי שאמור היה לטפל בהם ולדאוג לצרכיהם.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר