אמיליה אוסטרובסקי
אמיליה אוסטרובסקי

"מפלצת אדם": הגננת מגן דיסני באשקלון הודתה והורשעה בהתעללות בפעוטות

במסגרת הסדר טיעון הודתה הגננת אמיליה אוסטרובסקי כי התעללה פיזית ונפשית בפעוטות בגן דיסני באשקלון בו עבדה

פורסם בתאריך: 21.10.21 10:57

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום את הגננת אמיליה אוסטרובסקי מגן "דיסני" באשקלון בעבירות של התעללות בקטין ותקיפה.

ההרשעה הזאת באה לאחר הודאתה של הגננת בכך שהתעללה בפעוטות בגן דיסני בו עבדה. ההודאה של אוסטרובסקי היא במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו הפרקליטות והגננת. יחד עם זאת, אין הסכמה לגבי העונש שיוטל עליה.

הבית בו פעל גן "דיסני". צילום: מתוך גוגל סטריטוויו

הבית בו פעל גן "דיסני". צילום: מתוך גוגל סטריטוויו

לקראת הטיעונים לעונש צפויה הפרקליטות להביא את משפחות הפעוטות מהגן שיספרו על החוויה הקשה ועל המחיר ששילמו.

על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש ע"י פרקליטות מחוז דרום (פלילי), הודתה אוסטרובסקי כי במשך תקופה, בהיותה אחראית על פעוטות בגילאי שנה וחצי-שנתיים בגן, התעללה בהם פיזית ונפשית ותקפה אותם שלא כדין. עוד הודתה כי נהגה באלימות שיטתית ובאכזריות כלפי פעוטות, שהיו תלויים בה לחלוטין במשך השעות הארוכות בהן היו בגן, תוך פגיעה קשה באמון שנתנו בה הורי הפעוטות.

בעת שזזו או קמו מהמזרנים כאשר שכבו לישון, דחפה אוסטרובסקי את הפעוטות, משכה אותם בכוח, הרימה בידיה באוויר ואז הטיחה בכוח אל המזרן מגובה ניכר. היא צעקה על הפעוטות, נזפה בהם, לכל התנהגות של אי ציות, קימה מהמקום ללא רשות בזמן פעילות, נגיעה בחפץ או משחק שלתפיסתה היוו הפרעה וסטייה מהכללים, הגיבה באגרסיביות, ובחלק מהמקרים הכתה אותם עד אשר פרצו בבכי.

לבקשת הפרקליטות, נאסר על אוסטרובסקי לעבוד בגני ילדים או בפעוטונים, וזאת עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה.

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: אייל טואג

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: אייל טואג

עורכי הדין ענבל חיים וערן צרויה מפרקליטות מחוז דרום (פלילי): "הנאשמת הודתה ונטלה אחריות על מעשיה האלימים כלפי ילדים קטנים. התנהגותה השיטתית והאכזרית של הנאשמת פגעה בגופם ובנפשם הרכה של הפעוטות שחוו אלימות מצד המבוגר האחראי שהיה אמור לטפל בהם ולדאוג לצרכיהם. ההסדר נערך על דעתם ובהסכמתם של הורי הפעוטות והפרקליטות תעתור בשלב הטיעונים לעונש לענישה ההולמת את חומרת מעשיה של הנאשמת".

ההקלטה שחשפה את הפרשה

כזכור, הפרשה נחשפה באפריל השנה, אחרי שההורים, מקסים ויוליה בלניצקי, הקליטו בסתר את הגננת אמיליה אוסטרובסקי.

האב, מקסים בלניצקי שחשף את הפרשה בהפגנה נגד שחרור המטפלת

בעקבות תלונה שהגישו בני הזוג בלניצקי למשטרה, נתפסו סרטונים שתיעדו את אוסטרובסקי כשהיא משליכה פעוטות מגובה רב לעבר מזרנים, מושכת אותם בחוזקה ומרביצה להם. ההורים נאלצו לחזות כיצד הגננת מכה את בנם הפעוט בכל חלקי גופו, בדגש מיוחד על הראש והפנים, מושכת אותו בחוזקה ומאכילה אותו בכוח עד שהוא נופל לאחור.

ההורים מיוצגים כנפגעי עבירה ע"י עורכת הדין חוה קליין, אשר בהמשך הגישה תביעה נזיקית על סך 6.7 מיליון שקלים נגד אוסטרובסקי, ובה נטען כי האלימות ממנה סבל בנם של בני הזוג בלניצקי גרמה לו לחרדות, עיכוב התפתחותי ואפילפסיה.

עו״ד חוה קליין, מסרה בשם ההורים אותם היא מייצגת בתיק זה כי הודאתה והרשעתה של אוסטרובסקי היא "רק שלב ראשון במיגור תופעת הגננות המתעללות בישראל, תופעה שהפכה למכת מדינה של ממש. הסדר הטיעון להרשעתה בכל המעשים על פי כתב האישום המתוקן ובו פורטו מחדש כל מעשיה המחרידים כנגד תינוקות שהיו תחת אחריותה ונותר כמובן פירוט העבירות הפליליות הקשות שביצעה כנגדם כחסרי ישע, נותר אף הוא".

עו"ד חוה קליין. צילום: שי קדם

עו"ד חוה קליין. צילום: שי קדם

עוד הוסיפה עו"ד קליין כי ההורים הביעו את הסכמתם להסדר הטיעון שנחתם והוסיפה כי "ההורים רואים לנכון לבקש מבית המשפט לא להתחשב בסירובה של הנאשמת לקבל על עצמה גם את הענישה המקסימאלית המגיעה למפלצת אדם כמוה במישור הפלילי והאזרחי, ולעמוד על מיצוי ההליכים נגדה.

"עשרות הפעוטות, קורבנות מעשיה לאורך השנים, ספק רב אם יוכלו להשתקם אך אנו נמשיך לפעול על מנת שימוצה עימה את הדין ברף הענישה והפיצוי הגבוהים ביותר על פי הדין הפלילי והאזרחי בישראל, בתקווה שיהא בכך נחמה פורתא לקורבנותיה ומשפחותיהם, וגם הרתעה למטפלות הפוגעות הבאות בפוטנציה.

"אני מזכירה בזאת לכל הורה בישראל, כי עם כל חשש שעולה בלבכם: אין מניעה לשלוח הקלטה עם הקטנטנים לגן כדי לוודא את שלומם שם וזה המעט שאתם כנראה חייבים לעשות כדי לוודא את שלום הילדים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר