הבית בו פעל גן "דיסני". צילום: מתוך גוגל סטריטוויו
הבית בו פעל גן "דיסני". צילום: מתוך גוגל סטריטוויו

"גן זוועות": צו סגירה לגן "דיסני" באשקלון למשך שנה בגלל התעללות בפעוטות

בפרקליטות אומרים כי בימים אלה נבחנת העמדה לדין של מטפלות נוספות וכן של מנהלת הגן קרינה ניימן, זאת בנוסף לכתב האישום שהוגש כבר נגד אמיליה אוסטרובסקי

פורסם בתאריך: 2.8.21 10:32

     

בית המשפט קיבל את בקשת הפרקליטות ונתן צו הפסקה שיפוטי למשך שנה למעון "דיסני" באשקלון. כזכור, נגד הגננת במעון "דיסני", אמיליה אוסטרובסקי, בת 71, הוגש כתב אישום המייחס לה ביצוע ריבוי עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע ותקיפה.

הבקשה למתן צו הפסקה שיפוטי הוגשה נגד מנהלת המעון, קרינה ניימן, וזאת, לאור המסוכנות הנשקפת ממנה כמנהלת מסגרת וכמטפלת, לשלומם של הפעוטות השוהים במעון. לעמדת המדינה בבקשה, "אין זה מן הראוי כי מטפלות, ובפרט מנהלות, שאפשרו למציאות כזו להתרחש תחת אפן, תוך שנהנות מ"חוסר ידיעה", יוכלו לשוב ולטפל בפעוטות שאינם יכולים להגן על עצמם ושאינם בשלים דיים להבחין בין טוב לרע".

המדובר בבקשה שניה שהגישה פרקליטות מחוז דרום (אזרחי) לבית משפט השלום בב"ש, לפי חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות, להוצאת צו הפסקה שיפוטי נגד גן ילדים. לבקשה זו קדם צו הפסקה מנהלי, שהוצא לתקופה המקסימאלית על ידי אגף הפיקוח על מעונות יום ומשפחתונים במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

אמיליה אוסטרובסקי

אמיליה אוסטרובסקי

בבקשה למתן צו הפסקה שיפוטי נגד מעון "דיסני" ביקשה המדינה, כי יאסר על המנהלת להפעיל מעון לפעוטות בכל כתובת וגם למספר מצומצם של ילדים.

בבקשה צוין בין היתר, כי ניימן "אף חשודה בהתעללות בחסרי ישע כאשר במעון שבבעלותה ובניהולה, הגננות תקפו תינוקות, גרמו להם לחבלות והתעללו בהם. עיון בחומר הראיות, הכולל סרטונים, חקירות המשיבה וצוות המטפלות במעון, והודעות הורים, מעלה תמונה עגומה ומטרידה מאד של אלימות פיזית כלפי קטינים חסרי ישע והתעללות בהם העולות כדי אכזריות ממש – הכל תחת ניהולה של המשיבה את המסגרת שכוללת מספר רב של פעוטות".

עוד נכתב כי תחת ניהולה של ניימן "הרשו לעצמן מטפלות להכות פעוטות, לצבוט אותם, להשאיר ללא השגחה, ולהטיחם על מזרנים בשעת מנוחת הצהריים. המטפלת שנגדה הוגש כתב האישום נצפתה גוררת פעוטות, דוחפת אותם ובועטת בהם, באירוע אחד, נצפתה כאמור הודפת פעוט עד כדי נפילה שלו ופגיעה של ראשו בקיר".



ניימן בחקירתה טענה להגנתה כי הדברים אירעו ללא ידיעתה, כי גישתה למצלמות המותקנות במעון הייתה מצומצמת וכי בעלה היה מופקד על הצפייה בהן. היא גם ציינה כי נוסף לתפקידה כמנהלת המסגרת, שימשה כמטפלת בכיתת הפעוטות. מסיבה זו, לא הייתה מודעת למתרחש במסגרת שהיא עצמה ניהלה. "אלא שאין בידי הממונה כדי להסכים עם טענות אלה. שהרי לא יעלה על הדעת שצעקות שנשמעו למרחוק )על ידי עוברי אורח שלא שהו במעון, הוקלטו ונמסרו למשטרה, לא נשמעו על ידי השוהים במסגרת; לא יעלה על הדעת כי בידיעה שפעוט אינו מתנהג כשורה, ונראים חבלות על גופו, מטפלת במסגרת וכל שכן מנהלת המסגרת, לא תברר לעומק את ההתרחשות ותפעל למונעה", נכתב.

האב, מקסים בלניצקי שחשף את הפרשה בהפגנה נגד שחרור המטפלת

עוד צוין בבקשה: "תחת ניהולה והשגחתה, אפשרה המשיבה, הן כמנהלת והן כמטפלת במסגרת, למסגרתה להפוך לגן זוועות, שבו מתרחשים אירועי אלימות מזעזעים מצד כל אחת ואחת מהמטפלות בצוות הפעוטות. כמי שאמונה על יצירת אקלים חיובי, טיפולי וחינוכי, המשיבה פעלה בדיוק ההפך מהמצופה ממנה, כמנהלת וכאשת צוות חינוכית בכך שלא מנעה או התריעה על קיומה של אווירה אלימה העולה עד כדי אכזריות לשמה, במסגרתה".

בפרקליטות הדגישו כי החקירה הפלילית נסתיימה והוגש כתב אישום כנגד אוסטרובסקי בגין עבירות חמורות של התעללות ותקיפה סתם, אך יחד עם זאת בימים אלו נבחנת בפרקליטות הפלילית העמדתן לדין של מטפלות נוספות במסגרת וכן העמדתה לדין של ניימן.

בית משפט השלום בב"ש (השופט א. ליפשיץ), כאמור, נתן צו למשך 12 חודשים, עד ליום 19.7.22, להפסקת כל פעילות המעון "דיסני" ברחוב הנגב 3 באשקלון, וכן בכתובת ביתה של המנהלת או בכל כתובת אחרת.

את המדינה יצגו בהליך עורכי הדין עדן פריאב ודמיטרי קוגן מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי).


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר