הבית בו פעל גן "דיסני". צילום: מתוך גוגל סטריטוויו
הבית בו פעל גן "דיסני". צילום: מתוך גוגל סטריטוויו

מכות וטלטולים ב"גן הזוועות": שלוש גננות מאשקלון מואשמות בתקיפת פעוטות

שלוש גננות מגן ילדים באשקלון נאשמות כי היכו פעוטות בגן בו עבדו. המעשים הללו נחשפו לאחר שגננת אחרת בגן הורשעה בתקיפה של פעוטות בגן ומצפייה של חוקרי המשטרה במצלמות התברר כי היא לא היחידה שהתנהגה באלימות

פורסם בתאריך: 21.12.21 19:39

     

גן "דיסני" באשקלון התפרסם לאחר שאחת המטפלות שם, אמיליה אוסטרובסקי, הודתה והורשעה בשורה של תקיפות כלפי ילדים בגן. אלא שהחומרים ממצלמות האבטחה בגן חשפו בפני חוקרי המשטרה, כי היא לא הייתה היחידה שהתנהגה באלימות כלפי הפעוטות בגן.

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום כתב אישום נגד שלוש גננות מהגן הזה שזכה לכינוי "גן הזוועות" הואשמו כי תקפו ילדים.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד טל אדיר כהן, רוב התקיפות התבצעו בשעת השינה, בעת שהילדים שכבו לישון על גבי מזרנים שהונחו על הרצפה, אז נהגו הגננות באלימות כלפי ילדים אשר לא שכבו בשקט במקומם, זזו או קמו מהמזרן. במקרים נוספים נהגו הגננות באלימות כלפי ילדים אשר לתפיסתן לא צייתו להן או הפריעו.

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: אייל טואג

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: אייל טואג

השלושה הן: אלה גרינשפון שהייתה אחראית על קבוצה שמנתה כשמונה ילדים בגילאי שנתיים וחצי – שלוש וחצי. ויקה טוקרב שהייתה אחראית על קבוצה שמנתה כשישה ילדים בגילאי שנה וחצי – שנתיים וחצי. ואלונה צ'רטקוב שהייתה אחראית על קבוצה שמנתה כשמונה ילדים בגילאי שנתיים וחצי עד שלוש.

הגננת אלה גרינשפון

על פי האישום הראשון כלפי אלה גרינשפון, יום אחד במהלך חודש מרץ השנה, בעת שהילדים ישבו על גבי כסאות, פעוט בן שנתיים וחצי ישב על ברכיו על גבי אחד הכיסאות ולפתע החליק ונפל על הרצפה. גרינשפון שהבחינה בכך ניגשה אל הפעוט, ותקפה אותו בכך שאחזה בו בידיה בכוח, הרימה אותו באוויר והושיבה אותו בכוח על גבי הכיסא כך שגופו נחבט בכיסא.

במקרה אחר שהתרחש בתחילת חודש אפריל השנה, בשעת ההאכלה, ישבו ארבעה פעוטות שולחן האוכל, הניחו את כפות ידיהם על השולחן, שיחקו בידיהם, מחאו כפיים ודפקו בידיהם על השולחן. גרינשפון בתגובה תקפה את הפעוטות בכך שהכתה בחוזקה אחד מהם, פעוט בן שנתיים וחצי והורידה בכוח את ידיו מהשולחן. לאחר מכן היא אחזה בכוח בידיהם של שלושת הפעוטות הנוספים והורידה את ידיהם בכוח מהשולחן.

שעה לאחר מכן, בשעת השינה בגן, בעת שהילדים שכבו לישון על גבי מזרנים שהונחו על הרצפה, ניגשה גרינשפון אל פעוט ששכב על המזרן, ותקפה אותו בכך שהיכתה אותו בישבנו, טלטלה אותו על גבי המזרן בכוח ולאחר מכן כיסתה אותו בכוח באמצעות סדין. זמן קצר לאחר מכן שוב היא ניגשה אל אותו הפעוט ששכב על המזרן, הרימה אותו מהמזרן בכוח כשהיא מטלטלת אותו ולאחר מכן החזירה אותו לשכב על המזרן.

אמיליה אוסטרובסקי

אמיליה אוסטרובסקי. המטפלת שהורשעה

שלושה ימים לאחר מכן, בשעת השינה בגן, ניגשה גרינשפון אל פעוט ששכב על מזרן, הכתה אותו בישבנו ודחפה אותו בגבו ומיד לאחר מכן הכתה פעוט אחר ברגלו. זמן קצר לאחר מכן שוב ניגשה אל הפעוט ששכב על המזרן, והכתה אותו בישבנו, משכה בידו בחוזקה, ניערה אותו והשכיבה אותו בכוח חזרה על המזרן.

גרינשפון מואשמת במספר עבירות של תקיפה.

הגננת ויקה טוקרב

האישום השני הוא כנגד ויקה טוקרב, ולפיו במהלך חודש מרץ השנה, בזמן שעת השינה בגן עמד פעוט אחד בחדר ושיחק בצעצוע. היא היכתה אותו בישבנו, בכוח אמצעות ידה, דחפה אותו בכוח על גבי המזרן והשכיבה אותו בכוח כשפניו אל המזרן.

במקרה אחר, אף הוא בשעת השינה בגן, ניגשה טוקרב לפעוט בן כשנה וחצי שעמד על מזרן, הכתה אותו בכוח בישבנו, הרימה אותו בכוח באוויר, השכיבה אותו בכוח על גבי המזרן כשפניו אל המזרן וכיסתה אותו בכוח.

טוקרב נאשמת בשני מקרים של תקיפה.

הגננת אלונה צ'רטקוב

האישום השלישי הוא כלפי אלונה צ'רטקוב ולפיו בחודש מרץ השנה בשעת השינה בגן, היא ניגשה לפעוט ששכב על מזרן, הכתה אותו באמצעות ידה וכיסתה אותו בכוח בשמיכה.

במקרה אחר בתחילת חודש אפריל השנה, היא ניגשה לפעוט ששכב על מזרן והכתה אותו בישבנו מספר פעמים. לאחר מכן היא הכתה ברגלו של פעוט אחר ששכב על מזרן סמוך. ארבעה ימים לאחר המקרה הזה היא ניגשה לפעוטה בת 3.5 ששכבה על מזרן, אחזה בה בכוח, הפכה אותה, השכיבה אותו בכוח על גבי המזרן וכיסתה אותה בכוח בשמיכה.

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום

זמן קצר לאחר מכן, היא ניגשה לפעוט בן כשלוש ששכב על מזרן, הכתה אותו בישבנו באמצעות ידה, הפכה אותו והשכיבה אותו בכוח על גבי המזרן ומיד לאחר מכן הכתה פעוט ששכב על מזרן סמוך.

במקרה אחר המתואר בכתב האישום, במסגרת פעילות במהלכה ישבו הילדים על כסאות בגן, ניגשה צ'רטקוב לפעוטה והכתה אותה בפניה באמצעות ידה.

היא נאשמת במספר מקרים של תקיפה סתם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר