מתקינים שלט חוצות. צילום: מוטי מלרוד
מתקינים שלט חוצות. צילום: מוטי מלרוד

בחירות 2019: תם עידן הפחד | ברק חדריאן

ברק חדריאן מסכים שנתניהו הוא איש רב זכויות ובעל כישורים רבים, אבל בשנים האחרונות משהו השתבש בדרך שלו. ההסתה, הפילוג והשסע שנוצרו בעם בתקופת שלטונו צריכים לקבל תשובה בדמות הצבעה למנהיגות שפויה ומאחדת, תמהיל ישראלי כחול לבן

פורסם בתאריך: 4.4.19 23:20

     

אשקלון כמשל

באחד משידורי אולפן שישי אמר הפרשן אמנון אברמוביץ’ כי הצבעה לבנימין נתניהו משולה להצבעה לאיתמר שמעוני. אמר וצדק בהבחנה החדה. הענקת תכונות של אל לבני אדם בשר ובדם, שהם גם מנהיגים, מקורה במשטרים אפלים. יתרה מזו, פרשיות השחיתות שמצוי בהן שמעוני, ובהן ביצע לכאורה עבירות של הענקת טובות לקבלנים בתמורה לכאורה לפרסום בתקשורת המקומית והשתקת מתנגדים תוך תשלום דמי שתיקה, זהות אחד לאחד לתיק 2,000 שבמרכזו עסקה שנרקמה בין נתניהו לנוני מוזס הבעלים והמוציא לאור של עיתון “ידיעות אחרונות” לסיקור חיובי למען נתניהו והבטחה לקידום חקיקה לפגוע בחינמון “ישראל היום” ולתיק 4,000, שבמרכזו החלטות של נתניהו כשר התקשורת לטובת בעלי בזק שאול אלוביץ’ בתמורה לסיקור חיובי באתר וואלה! שבבעלותו.

חדריאן. צילום: שחר תמיר

ברק חדריאן. צילום: שחר תמיר

לפני כחצי שנה אשקלון הייתה מצויה במערכת בחירות סוערת שכמותה לא ידענו. זוכרים? זה היה ממש לא לפני הרבה זמן, ולכולנו אולי מורגש שחלף זמן מה. עם תמיכה מרקיעת שחקים באדם שהושעה מתפקידו והוגש נגדו כתב אישום על מעשים לכאורה שבוצעו בעת שישב על כיסא ראש העיר, עמדה העיר בפני החלטה אם ללכת ליציבות או למהלך שיבטיח זעזוע בדרך. כמות האנשים שהצביעו לאיתמר שמעוני והתמיכה בו, המתח והדריכות מי בסוף נבחר נגררו ל-48 שעות מורטות עצבים, שבהן גבר תומר גלאם בסופו של דבר ב-202 קולות. למען הגילוי הנאות: הרגשתי חובה בשל כך להיכנס פנימה ולהתמודד.

ניצנים של תקווה

ככל שמתקרב תאריך הבחירות אני זז יותר ויותר באי נוחות. אני רואה עוד פרסומים שלנתניהו יש כוחות מאגיים, כאילו הוא שליח אלוהים, שבדרך יהרוס את כל מה שהחברה שלנו מושתתת עליה. הציונות ועבודת הארץ הפכו לנהנתנות ומחיה על חשבון אחרים. כמו חלקכם, אני מצוי במגוון קבוצות וואטסאפ עירוניות ועוקב אחרי השיח ברשתות החברתיות. לרוב אינני מתערב, רק כשקופצים לי הפיוזים מאמירות מסיתות וגזעניות שעל כך אני לא מוכן לעבור בשקט. שירתי בצה”ל כלוחם בחיל הים וקיבלתי מצטיין פעמיים. פעלתי למען החברה לכל אורך הדרך ואני מתכוון להמשיך לעמוד על כך ולפעול למען מדינה טובה יותר. היום אני אומר את דעתי ומשמיע את קולי ושל עוד רבים שמאסו ללכת אחרי העדר ואחרי עולם הדימויים שיצר לנו נתניהו וביתר שאת במערכת הבחירות הזו, כשכל מי שלא תומך בו הוא שמאל, בוגד ועוכר ישראל. ראינו ניצנים של תקווה בתקופה האחרונה כאשר רותם סלע ומירי מסיקה קמות ואומרות את דעתן. אל תשלימו אף פעם עם מציאות שפוגעת בעתידכם, ואתם חשים שלא בנוח איתה. תם עידן הפחדנים.

ראש הממשלה מנחם בגין, מייסד תנועת החירות ויו”ר הליכוד, כיהן כיו”ר אופוזיציה במשך כ-20 שנה לבן גוריון ולשלטון מפא”י עד המהפך בשנת 77 (עם שהות קצרה בממשלת אשכול). בגין אמר ב-22.7.1955: “שלטון ממושך הוא סכנה לחירות האומה ולמוסר בניה. הוא מוליד שחיתות. הוא אינו יכול שלא ליצור: התנשאות שליטים, תלות נשלטים, פחד תלויים. מהותו של שלטון עם הקרוי דמוקרטיה היא בחילופים. באין חילופים כאלו: באין רצון או באין אפשרות לבצע אותם, קם במקום שלטון העם, שלטון על העם” – אמר על בן גוריון ומפא”י וחזה את העתיד על נתניהו שהתיישב על כיסאו כיו”ר הליכוד. איפה הליכוד של בגין שחתר לשלום ולהסכם היסטורי עם מצרים – שציינו לו 40 שנה לפני כשבוע – הגן על חופש הביטוי ועל הדמוקרטיה ושמר על בתי המשפט עם אמירתו המפורסמת “יש שופטים בירושלים!”.

בני גנץ. צילום: תומר אפלבאום

צאו להצבעת מחאה

אינני ממעיט מתרומתו של נתניהו למדינת ישראל. ברור לי כי מדובר באדם מוכשר, חכם ומבריק עם הבנה בכלכלה ושאין שני לו ביכולות להשפיע על דעת הקהל ובהופעות תקשורתיות. אך משהו השתבש שם בדרך. בממשלתו השנייה שהקים ב-2009 היו אהוד ברק שר ביטחון, דן מרידור ובני בגין ליברלים מהליכוד כחברי קבינט, ואילו היום אנחנו מקבלים את סמוטריץ’ ואת יורשי כהנא שמקדמים לאומנות, גזענות ושנאת מיעוטים. הסטייה ימינה של נתניהו היא גם במדיניות החוץ שלו, כשהקשרים הקרובים של ישראל הם עם מדינות כמו ברזיל, הונגריה ופולין, בהן הימין הקיצוני השתלט על השיח ומעלה מחדש סימנים של פשיזם. העולם לא מצליח להבין את ישראל. איך אומת סטארט אפ מדהימה שמפיצה טכנולוגיות לעולם מתחברת למדינות שמטשטשות את עברן עם נגיעות אנטישמיות? התהליכים האלה מעוררים חלחלה גם אצל יהודי העולם שמתקשים להתחבר לישראל ולמה שהיא מייצגת היום.


בחירות 2019 – טורי דעה:


זאת צריכה להיות הצבעת המחאה שלכם. לא לפייגלין שהוא מסיכה ליברלית שמוכר לסטלנים חירות ואת טרנד הלגליזציה עם “הצל” תוך כדי הליכה בין הטיפות לתיאור מדינה חופשית ואוטופית בספרו, כשמדובר בעורמה של מי שרוצה לקדם חקיקה דתית ומדינת הלכה ולהקים את בית המקדש ומתנער מאחריות לחלשים בחברה. מדובר במפלגת אסון חברתי.

זו ההזדמנות שלנו לקחת את האחריות לידיים ולהחזיר את המדינה לשפיות ולמסלול הנכון. מדינת ישראל, מדינה יהודית ודמוקרטית שבה יש שוויון לכולם, ואנחנו יכולים להיות גאים בהנהגה שלנו שהיא לא מפלגת, לא מסכסכת בתוכנו ולא יוצרת הפרד ומשול. ממשלה שפויה וציונית שמאחדת לכדי תמהיל ישראלי כחול לבן, כפי שהאבות המייסדים חלמו ויסדו כאן.

ב-9.4 צאו מהבית להצביע.


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2K7kMOD


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר