כך זה נראה בזמן אמת
כך זה נראה בזמן אמת

"עד שיקרה אסון": צפו בחלקים מהתקרה בתחנה המרכזית באשקלון נופלים על תושבים

צפו בתיעוד מיוחד שאנחנו חושפים כעת - שוב התקרה בתחנה המרכזית נופלת והפעם זה על ראשיהם של המבקרים בתחנה הממתינים לאוטובוס. כזכור, בעירייה הבטיחו לפני שנתיים כי תוקם תחנה חדשה. "רק כשיקרה כאן אסון מישהו יתעורר", אומר פעיל הציבור, ברק חדריאן

פורסם בתאריך: 6.4.21 20:24

     

לפני כשנתיים וחצי התעוררה סערה בעיר לאחר פרסום ב"כאן דרום" ולפיו חלקים מהתקרה בתחנה המרכזית נפלו וסיכנו את העוברים והשבים. כעת אנו מפרסמים כי מקרה כזה קרה שוב רק אתמול בערב.

באחד הרציפים של הקווים הפנימיים, המתינו מספר תושבים בהם נער צעיר ושלוש נשים, אחת מהן קשישה. לפתע זה קרה וחלקים גדולים מהתקרה נפלו עליהם, הם מיהרו לקום ממקומם כשהם המומים מהתקרית הבלתי צפויה.

התקרה שהתפוררה

התקרה שהתפוררה

חלקי התקרה שנפלו בתחנה המרכזית

חלקי התקרה שנפלו בתחנה המרכזית

תיעוד נוסף מהמקום רגעים ספורים לאחר מכן מראים את גודל החתיכות הבטון שנפלו שם, ורק אפשר לתאר מה היה קורה אם אחד פריט כזה היה נופל על תינוק בעריסה או פוגע בראשו של אדם קשיש.

צפו בסרטונים בזמן אמת מהמקום:

יומיים לאחר המקרה הקודם בחודש אוגוסט 2018, הודיעה חברת נצבא, בעלת התחנה המרכזית כי "התחנה צפויה להיהרס בתוך חודשים ספורים. אנו מקימים תחנה זמנית חלופית בסמוך לאצטדיון", כך נמסר. אלא שמאז לא קרה דבר. בחודש יוני 2019, גם העירייה התפארה בכך שהשיגה תקציב בגובה 50 מיליון ש"ח, "לא נהיה בני ערובה של חברת נצבא", הצהיר אז ראש העירייה, תומר גלאם שהצטלם לצורך כך עם שר התחבורה דאז, ישראל כ"ץ.



"התחנה צריכה להיסגר לאלתר", אומר פעיל הציבור ברק חדריאן שהתבטא לא מעט בעניין בעבר וקרא להנהגת העיר לטפל במפגע הזה, "לתושבי אשקלון מגיעה תחנה מרכזית חדשה המתאימה לעיר הגדולה שהיא היום. תחבורה ציבורית מודרנית אינה מותרת, העומס בכבישים מורגש ועיר שלא מטפחת חלופות לכבישים תישאר מבחינה תחבורתית הרחק מאחור".

צו השעה. חדריאן בתחנה המרכזית. צילום: יח"צ

חדריאן בתחנה המרכזית. צילום: יח"צ

עוד הוסיף חדריאן כי חברת נצבא ועיריית אשקלון "נושאות באחריות למצב הזה. הבטחות חוזרות ונשנות, ואף אמירה מפורשת של ראש העיר מלפני כשנתיים בה הבטיח כי תקום תחנה מרכזית חדשה. בינתיים התחנה ממשיכה לשרת את הציבור גם בתנאים רעועים והתושבים מקבלים תקרה אשר מתפרקת על ראשם. נותר להם רק להתפלל שיחזרו ממנה בריאים ושלמים. לצערי, רק כשיקרה כאן אסון מישהו יתעורר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




פנינו לחברת נצבא לקבלת תגובה, אך עד כה לא נמסרה כזאת.

מעיריית אשקלון נמסר: "ראש העירייה, תומר גלאם, שוחח הבוקר עם שרי התחבורה והאוצר בעקבות סרטון שבו מתועדת נפילה של חלקים מהתקרה בתחנה המרכזית בעיר והבהיר כי המצב הנוכחי אינו יכול להימשך עוד וכי תושבי אשקלון אינם הפקר. כזכור, ראש העיר השיג תקציבים לקידום הקמת התחנה המרכזית החדשה אך זה נתקל בהתנהלות איטית ובעייתית, בלשון המעטה, מצד משרדי הממשלה. בעקבות התמונות הקשות העולות מהסרטון, ולמרות שלא מדובר במבנה ציבורי אלא בנכס פרטי, הנחה ראש העיר לקיים סיור דחוף במקום על ידי גורמי המקצוע מטעם העירייה ולבחון את כל האפשרויות העומדות לרשות העירייה, בהן תיקון המפגעים המסוכנים ואף, הכרזת המקום כמבנה מסוכן וסגירת התחנה לפעילות. כמו כן, בשיחה של ראש העיר עם שרי התחבורה והאוצר דרש כי צוותים מקצועיים מטעמם יגיעו גם הם לסיור במקום לבדיקת המבנה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר