תקרת התחנה המרכזית לאחר הנפילה
תקרת התחנה המרכזית לאחר הנפילה

היסטוריה: התחנה המרכזית תיהרס בקרוב

אחרי שחלק מתקרת התחנה קרסה השבוע, הוחלט בחברת "נצבא" כי התחנה תיהרס ובקרוב תוקם תחנה זמנית סמוך לאצטדיון

פורסם בתאריך: 3.8.18 00:04

     

אחד מסמלי העיר אשקלון יהרס בחודשים הקרובים. כך מדווחת היום חברת ההשקעות נצבא החזקות שבבעלותה מתחם התחנה המרכזית ומוסך אגד הצמוד אליה.

התחנה המרכזית באשקלון, אחת מהתחנות הישנות ביותר שנותרו בערי ישראל כבר הפכה לאחת מסמלי העיר. בעבר, עוד לפני שלכל משפחה היה רכב או שניים ועל רכבת עדיין לא חלמו בעיר, היתה התחנה חלק בלתי נפרד מההוויה האשקלונית. הכל עבר דרכה, חיילים, תלמידים, תיירים ואורחים.

תחנה מרכזית אשקלון

תחנה מרכזית אשקלון

השנים חלפו, אימפריות נפלו, מהפיכות התחוללו כמעט בכל תחום בעולם ,אבל מי שיבקר כיום בתחנה יגלה את אותה תחנה, עם אותם ספסלים ואותם ברזלים שעליהם היה יושב לפני עשרות שנים בהמתנה לאוטובוס הבא.

התחנה לא התיישנה באחת. כבר לפני שנים דובר על מעבר למקום אחר. בעבר הציג ראש העירייה המושעה, איתמר שמעוני תכנית להריסת ובניית תחנה מרכזית מקורה ומודרנית כמו אלה שכבר נבנו בכמה וכמה ערים בישראל. אלא שהתכנית לא יצאה לפועל. היתה גם תכנית לעזוב את המקום הישן ולבנות תחנה ענקית בכניסה לעיר ממזרח לקניון חוצות.

לאחרונה התרבו גם הקריאות לשים בראש סדר העדיפויות את שדרוג התחנה המרכזית כמהלך שיגרום לשינוי משמעותי בחיי העיר.

צילום: יח"צ

אלא שכשהתכניות תקועות, לפעמים המציאות מכתיבה את הקצב. בתחילת השבוע החלה התחנה עצמה להראות שגם היא קצה במצב הקיים ורוצה שינוי.

החלק בתקרה שנפל הערב

החלק בתקרה שנפל


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בעוד ממתינים נוסעים להגעת האוטובוס קרסו לפתע חלקים מהתקרה וכמעט נפלו על ראשיהם של מבקרי התחנה. "זה היה ממש מפחיד, אבל למזלנו לא עברו שם אנשים כשזה קרה", סיפר אדם שהיה שם בתחנה כשזה קרה.

חלקי התקרה שהתנפצו על הקרקע התחנה

חלקי התקרה שהתנפצו על הקרקע התחנה

המקום גודר והנהלת התחנה החלה בבדיקה כיצד לטפל במפגע.

במקום אמורה לקום תחנה מרכזית חדשה ומודרנית.

דוברות החברה מסרה ל'כאן דרום' באשר למפגע החדש כי "האזור נסגר הרמטית, כך שלא יתאפשר מעבר אנשים בקרבת מקום" עוד הוסיפו "היום ביקר צוות של אנשי מקצוע בשטח ויוציאו עד הערב חוות דעת מסודרת על פיה תפעל החברה לטיפול. התחנה צפויה להיהרס בתוך חודשים ספורים. אנו מקימים תחנה זמנית חלופית בסמוך לאצטדיון".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר