החלק בתקרה שנפל הערב
החלק בתקרה שנפל הערב

"שוקלים לסגור את התחנה": נפל חלק מתקרת התחנה המרכזית

לאחר שנים של הזנחה, התחנה המרכזית של אשקלון מתחילה להראות סימנים של התפרקות, כאשר הערב נפלה חלק מתקרת התחנה, "זה היה ממש מפחיד", אמר תושב העיר שהיה שם

פורסם בתאריך: 29.7.18 20:14

     

כבר שנים רבות שמדברים על התחנה מהרכזית של העיר. התחנה הזו שנבנתה לפני עשרות שנים, לא שוקמה ושופצה כבר זמן רב וההזנחה הרבה מתחילה לתת את אותותיה. לפני שעה קלה, בזמן שתושבים רבים המתינו לאוטובוס שייקח אותם לביתם, נפלה לפתע חלק מתקרה המתפוררת של התחנה.

חלקי התקרה שהתנפצו על הקרקע התחנה

חלקי התקרה שהתנפצו על הקרקע התחנה

"זה היה ממש מפחיד, אבל למזלנו לא עברו שם אנשים כשזה קרה", סיפר אדם שהיה שם בתחנה כשזה קרה. מאבטחי התחנה מיהרו מיד לכסות את האבנים, כדי אנשים לא יתקלו בהם ובמקביל פעלו להרחיק משם אחרים מחשש להתפרקות נוספת של התקרה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תקרת התחנה המרכזית לאחר הנפילה

תקרת התחנה המרכזית לאחר הנפילה

בהמשך המקום נוקה מהאבנים ואף הוצבו שם מחסומים, "אנשים הגיבו בבהלה, אבל לא נראה לי שלמישהו זה באמת אכפת", אמר תושב העיר.

מחסומים מסביב למקום הנפילה

מחסומים מסביב למקום הנפילה

"חידוש התחנה המרכזית הוא אחד מנושאי הדגל אותם אני מוביל, ולצערנו זה לא חדש שזה קורה", אומר ברק חדריאן, יו״ר תנועת יוזמה המתמודד למועצת העיר, שאף התריע בעבר על העניין. "קיבלתי פניות מתושבים שדיווחו כי התקרה קרסה גם בעבר וכמעט פגעה בעוברים ושבים. התחנה המרכזית, בה עוברים אלפי אשקלונים מדי יום, היא מבנה רעוע שיש להכריז עליו סכנה לציבור".

צו השעה. חדריאן בתחנה המרכזית. צילום: יח"צ

צו השעה. חדריאן בתחנה המרכזית. צילום: יח"צ

עוד הוסיף חדריאן: "מדובר בכישלון של הרשות המקומית שמדברת על חידוש התחנה שנים ואנו רואים רק אפס מעשים. יש לפעול בהקדם לאישור תכנית לחידוש ושיפוץ התחנה ולהביא לרווחת הציבור תחנה מרכזית מודרנית, נעימה וחדשה. זה לא מותרות – זהו צו השעה על מנת לקדם תחבורה ציבורית ראויה בעיר של 150 אלף תושבים".

סגן ראש העירייה, יורם שפר, הממונה על ההנדסה הגיב ואמר כי כעת שוקלים את סגירת מסוף האוטובוסים מחשש לסכנה, "נושא שיפוץ התחנה/בניית התחנה עומד על הפרק מספר שנים. בחודשים האחרונים בלחץ שהפעלתי על כל הגורמים במשרד התחבורה, התרעתי שיש לפעול מידית הן בשיפוץ והן בבניית תחנה זמנית כדי להתחיל בבניית התחנה החדשה. מקרה נפילת חלק מקירוי התקרה במסוף התחנה נבדק על ידי מהנדס מבנים מסוכנים מטעם העירייה והוריתי לסגור את מתחם החלק שנפגע".

יורם שפר

"שוקל לסגור את התחנה". יורם שפר

שפר הוסיף גם כי פנה בעניין בדחיפות  למשרדי הממשלה הנוגעים בדבר ולבעלי התחנה, "פניתי בדחיפות למשרד התחבורה ומנכ"ל נצבא לפעול מיידית לטיפול במפגע במקביל מחר בבוקר אני יוצא למתחם התחנה כדי לאמוד את המצב הפיזי ולשקול סגירת אזורים מסוימים במידה וימצאו כמסכנים את באי התחנה. כמו כן ביקשתי מפגש חירום ממשרד התחבורה עם כל הגורמים כדי להעריך את הנדרש מהמצב", אומר שפר.

התכתבות של שפר עם משרד התחבורה בעניין התחנה

התכתבות של שפר עם משרד התחבורה בעניין התחנה

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר