התחנה המרכזית באשקלון. צילום: דני סבח

לאחר חילופי האשמות: תוקם תחנה מרכזית חדשה באשקלון

לאחר חילופי האשמות בין עיריית אשקלון לחברת 'נצבא' המחזיקה בתחנה המרכזית, הודיעה היום העירייה כי הושג מימון להקמת תחנה מרכזית חדשה. "לא נהיה בני ערובה של חברת נצבא", מסר ראש העירייה

פורסם בתאריך: 6.6.19 14:34

     

בשורה לתושבי העיר: הושג מימון ממשרד התחבורה להקמת תחנה מרכזית חדשה שתחליף את התחנה הישנה, כך עלה בפגישה שנערכה היום בין ראש העיר, תומר גלאם ושר התחבורה, ישראל כץ. "מדובר בבשורה של ממש שמגיעה לאחר שנים של מאבק", מסר גלאם. "בהתאם לכך, הנחיתי את הגורמים המקצועיים לאתר שטח לתחנה חדשה כבר בימים הקרובים ולזרז את כל האישורים הנדרשים. תושבי אשקלון לא יהיו בני ערובה בידי חברת 'נצבא'".

השר ישראל כץ וראש העירייה, בפגישה היום. צילום: דוברות עיריית אשקלון

לבשורה הזו קדם מאבק וחילופי האשמות בין עיריית אשקלון בין חברת נצבא שבבעלות הטייקון קובי מימון. כזכור, לפני כ-10 חודשים ולאחר הפרסום הראשון ב”כאן דרום” על התפוררות התקרה בתחנה המרכזית, הודיעה חברת נצבא, החברה המחזיקה בבעלות על התחנה המרכזית, “התחנה צפויה להיהרס בתוך חודשים ספורים. אנו מקימים תחנה זמנית חלופית בסמוך לאצטדיון”.

החלק בתקרה שנפל הערב

נפילת חלק מהתקרה בתחנה המרכזית

החודשים חלפו, והתחנה המרכזית עדיין עומדת על תילה, ושום תחנה זמנית לא נבנתה. בעירייה יצאו השבוע בהודעה חריפה ואמרו כי בעקבות “ההתעלמות וההזנחה המתמשכת מצד חברת נצבא”, הורה ראש העירייה לגורמים המקצועיים לאתר מיקומים ברחבי העיר להקמת מסופים חדשים שייתנו מענה נוסף למשתמשי התחבורה הציבורית.

מסוף שכבר נמצא בתהליכי התנעה צפוי לקום על כביש אלי כהן סמוך לשופרסל דיל, ויכלול כשש עמדות לאוטובוסים, כולל תחנות המתנה, מבנה לנהגים, עשרות מקומות חניה ציבוריים ותחנת מוניות. הוא יחליף את מסוף רמז הישן.

התחנה המרכזית של אשקלון ביום פתיחתה בשנת 1965. צילום: הארכיון ההיסטורי אגד

התחנה המרכזית של אשקלון ביום פתיחתה בשנת 1965. צילום: הארכיון ההיסטורי אגד

מנגד, בחברת נצבא אמרו לנו כי הם עדיין מבקשים לבנות במקום מבנה מודרני, אלא שהעירייה אינה מאשרת את הקמתה. “הצגנו לעירייה תכנית לבינוי חדש במתחם עליו עומדת היום התחנה, שמיועדת להריסה”, נמסר מנצבא. “נכון לעכשיו, לא התקבל אישור מהעירייה, ולכן אין בידינו לעשות דבר. אנחנו ממתינים לקבלת האישורים המתאימים, ולכשיינתנו, נוכל להרוס את המבנה הישן ולבנות תחתיו מבנה מודרני”.

עוד מסרו מנצבא, “לא קיימת סכנה בטיחותית מיידית באזור בו התפוררה התקרה, שכן בוצעו הפעולות הנדרשות”.

בעירייה, לעומת זאת, דחו את הדברים ואומרים כי הוצגו להם תכניות גרנדיוזיות של מאות יחידות דיור ושטחי מסחר שנדחו על הסף על ידי ראש העירייה.

אלא שכעת, כאמור, החליטה העירייה שלא להסתמך על הרצון של חברת נצבא לשדרג את התחנה המרכזית והוחלט על מסלול עוקף של הקמת תחנה מרכזית חדשה מתקציב של משרד התחבורה.

בינתיים, השבוע הופצו ברשתות החברתיות תמונות של ההרס שנעשה בשירותים הציבוריים שבתחנה, ובעירייה מיהרו להגיב. “בעקבות התמונות הקשות שהגיעו לידיי השבוע הנחיתי את הפיקוח העירוני להגיע למקום ולאכוף, ככל הניתן, את הנעשה שם”, מסר ראש העירייה. “אמשיך לעקוב מקרוב אחר מצבה של התחנה ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו”.

ההרס בשירותים הציבוריים בתחנה המרכזית

“חברת נצבא נושאת באחריות המלאה למצב התחנה המרכזית”, אמר פעיל הציבור ברק חדריאן והוסיף: “רק השבוע נשלח אליי סרטון איך נראים השירותים הציבוריים במקום לאחר שעברו ונדליזם והשחתה איומה. שלא נדבר על מצב התקרה שקורסת, הלכלוך והזוהמה. מה שנדרש כאן הוא הריסה ובנייה מחדש, ובינתיים לספק שירות מכבד לתושבי העיר. נפגשתי עם ראש העיר ושוחחנו על כך, אני יודע שנבחנות חלופות כדי לצאת לדרך עם ההחלטה הטובה ביותר לציבור”.

צו השעה. חדריאן בתחנה המרכזית. צילום: יח"צ

חדריאן בתחנה המרכזית. צילום: יח"צ

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר