כך זה יראה בעוד כמה שנים. הדמיה: מימד מאת סימפלקס
כך זה יראה בעוד כמה שנים. הדמיה: מימד מאת סימפלקס

אחרי חשיפת "כאן דרום": העירייה תקפיא את פרויקט בית הגמלאי

"ראיתי את הצער שנגרם למשפחות השכולות, ואת ההון הפוליטי שמנסים לגרוף גורמים מסוימים" הסביר גלאם. ואילו איתמר שיאון, שהתנגד לתוכנית בוועדה אמר: "המקרה הזה האיר בזרקור תופעה בעייתית של חוסר השקיפות בהתנהלות העירייה"

פורסם בתאריך: 6.9.20 15:23

עדכון אחרון: 6.9.20 16:12

     

מהפך בקומה הרביעית בבניין העירייה. חודש לאחר שחשפנו ב"כאן דרום" את כוונת העירייה להקים על חלק מרחבת הטקסים של "יד לבנים" את "בית הגמלאי והסטודנט", החליטה העירייה להקפיא את הפרויקט. "כל החלטה חדשה בנושא תיעשה תוך התחשבות במשפחות השכולות ובשיתוף חברת המועצה הממונה על ציבור הגמלאים", מסר היום ראש העירייה, תומר גלאם.

ההחלטה לא התקבלה בקלות. לאחר החשיפה שכאמור עסקה גם בממדי הפרויקט שאמור להיות שני בניינים בן 8 קומות כל אחד פלוס קומת מסחר, הזדעזעו רבים מתושבי העיר מעצם החרבת אחת מהמקומות הפתוחים האחרונים שנותרו במרכז הנפתי והפיכתו לפרויקט מיותר שיכול להיבנות במקום אחר. אליהם הצטרפו גם המשפחות השכולות שמבחינתן היה זה מקום שבו בכל שנה התקיים הטקס להתייחדות ולזיכרון עם יקיריהם שנפלו במלחמות ישראל ובמאות פיגועי דמים.

השטח המיועד לבניית שני הבניינים בסמוך לרחבת יד לבנים. צילום: אלירם משה

ראש העירייה אף נפגש עם נציגי המשפחות השכולות וניסה להסביר שלא מדובר בבניה במקום האנדרטה ושלאחר השלמת הבנייה תישאר רחבה מספיקה לקיום טקסים ולהתייחדות עם הנופלים אלא שהדבר לא שכנע את רבים מהמשפחות השכולות. נציג המשפחות, אליהו עוזר כתב מכתב לראש העיר ובו ביקש לבחון מחדש את הפרויקט.

גלאם והמשפחות השכולות בפגישה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

גלאם והמשפחות השכולות בפגישה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

לפני מספר ימים אף נוצר סדק קל בחומת הקואליציה כאשר חבר המועצה, עו"ד איתי סהר שגם חבר בוועדה המקומית לתכנון ובניה ביקש לדון מחדש בתכנית בתואנה שפרטיה הוסתרו מעיני חברי הוועדה ואף טען שנעשה "מחטף והטעיה".

אליהו עוזר ליד רחבת הטקסים ביד לבנים

אליהו עוזר ליד רחבת הטקסים ביד לבנים

עו"ד תמר קידר שידועה כבר כמי שנלחמת משפטית בעוולות שלכאורה מבצעת העירייה התגייסה אף היא כדי לסכל את הקמת הפרויקט ולאחר שקיבלה את סירובה של הוועדה לדון מחדש בתכנית הצהירה שהיא מתכוונת לעתור לבית המשפט ולחייב את העירייה לדון מחדש בתכנית כיוון שאישורה נעשה לכאורה תוך הונאת חברי הוועדה.

היום, לאחר התייעצויות הודיעה העירייה כי ראש העיר החליט להקפיא את הפרויקט. "הפרויקט מעולם לא אמור היה לבוא על חשבון בית 'יד לבנים' ורחבת הטקסים, אך מאחר וראיתי את הצער שנגרם לחלק מהמשפחות השכולות, ואת ההון הפוליטי שמנסים לגרוף גורמים מסוימים מהנושא, על גבן של המשפחות השכולות, החלטתי שהדבר הנכון יהיה לעצור אותו בשלב זה ולקיים חשיבה מחודשת" מסר היום, תומר גלאם.

עוד הוסיף גלאם כי, "ההחלטה התקבלה בעצה אחת עם חברת המועצה הממונה על ציבור הגמלאים, שרה זכריה ועדכנתי בנושא את יו"ר בית 'יד לבנים', יעקב מושיאשווילי. הבהרתי לו גם כי בכל מקרה, נמשיך בתכנון וקידום פרויקט שדרוג רחבת בית 'יד לבנים', כפי שהובטח".

איתמר שיאון במקום בו מתוכננים הבניינים לקום

איתמר שיאון במקום בו מתוכננים הבניינים לקום

אלא שמי שראוי ביותר לקרדיט על מניעת הקמת הפרויקט הוא איתמר שיאון, תושב העיר העוסק במדידות שנחשף במקרה לתכנית והחליט להגיש לוועדה המחוזית התנגדות שנדחתה על הסף. "אני מברך שהפרויקט הוקפא", מסר היום שיאון והוסיף: "המקרה הזה האיר בזרקור תופעה בעייתית של חוסר השקיפות בהתנהלות העירייה. המקרה הוכיח שנעשה מאמץ להסתיר את התוכנית מהתושבים ואפילו מחברי ועדת התכנון, ע"י בעלי השפעה בעירייה. כל מה שצריך זו השקיפות. פרסום של כל תכנית המוגשת לפני הגעתה לוועדה, קריטריונים לבדיקה ופרסום מלא של כל הדיונים. אור השמש ינקה את השחיתות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בהודעתו של גלאם על גורמים שגרפו הון פוליטי הוא כיוון למשנה שלו, איתי סהר. סהר בתגובה ברך על ההחלטה ואמר: "אותם גורמים שמדברים על הון פוליטי הם אלה שהלכו לפני שבוע ליו"ר בית יד לבנים כדי לשכנע אותו עד כמה הפרויקט נחוץ ואף הודיעו בשמו על תמיכה בפרויקט – הודעה שהתבררה לא מדויקת. ברור לכל שהפרויקט היה בדרכו לביצוע למרות התנגדות המשפחות. לשם היו פנינו והקלון היה מלווה את העיר אשקלון לדורות. למזלנו המאבק הציבורי העיקש מנע זאת. אני שמח וגאה שהצלחנו למנוע את הבושה הזו".

איתי סהר בישיבת המועצה החגיגית. צילום: סיון מטודי

איתי סהר בישיבת המועצה החגיגית. צילום: סיון מטודי

עוד הוסיף סהר: "למשפחות אני שולח הצדעה וחיבוק. דעו שזכר הבנים והבנות איתנו תמיד ותמיד נעמוד לימינכן. נעקוב ונוודא שהתכנון מחדש של המתחם מתבצע הפעם בראיה ציבורית נכונה ובשיתוף ותיאום עם המשפחות".

אלא שההודעה הזו לא מספקת את עו"ד תמר קידר. החשש שמדובר בהקפאה בלבד שמטרתה לכבות את הלהבות ולצנן את להיטות התושבים לעתה עתה תקודם בעוד שנה או שנתיים מתחת לאפם של התושבים וכשהטרקטורים יחלו לחפור במקום יהיה זה מאוחר. "אנו כמובן נבקש שתתבצע פנייה רשמית לוועדה המחוזית מאת תומר גלאם, לפיה הוא מבקש להודיע על הקפאת התוכנית וחזרה ממנה". הוסיפה קידר למען הסר ספק.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר