אליהו עוזר ליד רחבת הטקסים ביד לבנים
אליהו עוזר ליד רחבת הטקסים ביד לבנים

בעקבות הפרסום ב"כאן דרום": משפחות שכולות נגד הקמת בית הגמלאי ב"יד לבנים"

בני משפחות שכולות פנו לראש העירייה כדי שיבטל את ההחלטה “האומללה” לדבריהם, להקים את בית הגמלאי ברחבת “יד לבנים”. “איך קרה שאדוני נפל ברשתם של יועצי אחיתופל?”, שאלו את גלאם. “הפרויקט ישמור על אופי המתחם”, נמסר מהעירייה

פורסם בתאריך: 16.8.20 18:15

     

כוונת עיריית אשקלון להקים בחלק נכבד מרחבת יד לבנים את “בית הגמלאי והסטודנט” כפי שנחשפה ב”כאן דרום” לפני שבועיים ממשיכה להסעיר רבים מהעיר, בעיקר בקרב המשפחות השכולות באשקלון. כזכור, לפני שבועיים פרסמנו את אישור התכנית ואת דחיית ההתנגדות היחידה שהוגשה לוועדה המחוזית על ידי המודד האשקלוני איתמר שיאון.

את התכנית מקדמת העירייה במסגרת הסכם בין ראש העירייה, תומר גלאם לבין חברת המועצה שרה זכריה מרשימת “הכוח לגמלאים”. על פי ההסכם העירייה תבנה לגמלאים את בית הגמלאי.

הפרויקט המתוכנן אמור לקום בשני בניינים בני שמונה קומות בנוסף לקומת המסחר שבקומת הקרקע. בניין אחד צפוי לשמש כבית הגמלאי ובניין שני כמעונות סטודנטים.

כך זה יראה בעוד כמה שנים. הדמיה: מימד מאת סימפלקס

כך זה יראה בעוד כמה שנים. הדמיה: מימד מאת סימפלקס

“עצור את הפרויקט!”

מאז הפרסום ב’כאן דרום’ רבים מהמשפחות השכולות לא מצאו מנוח. ביום ראשון שוגר מכתב מחלק מהמשפחות הללו ללשכת ראש העיר תומר גלאם כדי שיבטל את ההחלטה.

“הנושא לא נותן מנוח לליבי, למשפחות השכולות בעיר אשקלון, לחבריהם של הנופלים ולתושבים רבים שערכים של ציונות ואהבת הארץ הינם נר לרגליהם. מאז נודע לנו על התכנית אנחנו תוהים וחושבים איך מהלך שאפשר להגדירו כמחטף אושר על ידך ועל ידי חלק מקובעי המדיניות בעירנו? איך קרה שאדוני נפל ברשתם של יועצי אחיתופל בדמותם של פוליטיקאים אשר לא בוחלים בשום אמצעי על מנת לבסס את מעמדם הפוליטי, ללא שום רגשות, שאינם מציבים גבולות לתאבונם ושיפור מעמדם הפיננסי”, כתב אליהו עוזר, תושב אשקלון ששכל את אחיו סרן בנימין עוזר במלחמת יום הכיפורים במכתב לגלאם וביקש ממנו לבטל את ההחלטה להקים בחלק נכבד מרחבת יד לבנים שני בניינים בני 8 קומות.

אליהו עוזר ליד האנדרטה ביד לבנים

אליהו עוזר ליד האנדרטה ביד לבנים

עוד מוסיף עוזר: “ביטול הרחבה תותיר את בית ‘יד לבנים’ יתום מטקסי יום הזיכרון ויום העצמאות המנציחים את זכר הנופלים. פעל לטיפוח המקום המוזנח על מנת שדור ההמשך יזכה לקיים שם טקסי זיכרון להנצחת הנופלים שבמותם ציוו לנו את החיים. אנא ממך, קבל החלטה ושתף את חברי המועצה שגם חלקם הינם בנים ואחים שכולים. עצור את הפרויקט!”.


החשיפה של כאן דרום לפני שבועיים:

"מחריבים את כיכר העיר": מועדון גמלאים בן 8 קומות יוקם במרכז ההומה של אשקלון


“פגיעה כואבת ואכזרית”

מי שהתגייסה לייצג את חלק מהמשפחות נגד העירייה, היא עורכת הדין תמר קידר ששלחה מכתב רשמי יותר לגלאם, לסגניתו מיריי אלטיט וליו”ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, יהודה לפלר. קידר טוענת שקולם של בעלי העניין במגרש לא נשמע בישיבות הוועדה שאישרו את התכנית ועל כך יש לדון בהתנגדותם לתכנית. “מדובר בתכנית שהגיעה לעולם משיקולים פוליטיים צרים ואין בה כל התחשבות ברגישות הציבורית המיוחד שיש במגרש, אשר הינו בסמיכות לבית יד לבנים ולאנדרטת ההנצחה ויום הזיכרון”, כתבה קידר.

האם המראה הזה יהיה בעוד מספר שנים נחלת העבר? רחבת יד לבנים בערב יום הזיכרון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

“משמעות ההחלטה הינה פגיעה כואבת ואכזרית, מנותקת וחסרת כל רגישות וחמלה כלפי המשפחות השכולות באשקלון. קולם של הנופלים אמנם דומם, אך משפחותיהם זועקות זעקה מרה על ההחלטה הנפסדת”, הוסיפה קידר וביססה את רוב טענתה על כך שעצם זה שהמשפחות השכולות לא קיבלו הודעה והזדמנות לטעון את טענותיהן מהווה פגיעה אנושה בזכות הטיעון ובעקרון השקיפות שבתהליכי התכנון.

קידר מבקשת מהוועדה המקומית להודיע לוועדה המחוזית כי היא חוזרת בה מבקשתה לאשר את התכנית ולפעול לביטול ההחלטה לאשר אותה ואם לא תעשה כן הרי שהיא יפעלו במישורים לפי חוק כדי לבטל את ההחלטה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




“עצב רב, כאב וסבל”

במכתבו, מציין עוזר כי אם כבר להקים במקום מבנה, אז לפחות שיהיה משהו שישרת את זכר הנופלים, “במקום זאת, הקם באזור מבנים ייחודיים במסגרתם יופעלו תכניות להכשרת תלמידים ולהקניית ערכים ומורשת למען דור ההמשך טרם גיוסו לצה”ל כפי שקיים בבתי ‘יד לבנים’ בערים אחרות. אני סמוך ובטוח שלך ולחברי המועצה יהיו רעיונות טובים ויצירתיים למען קדושת והנצחת הנופלים. למען ההגינות אציין כי העיר אשקלון התפתחה רבות בשנים בהן אתה עומד בראשה. כל זאת בטל בשישים ומתגמד לצד ההחלטה שבנדון אשר תסב עצב רב, כאב וסבל למשפחות הנופלים ולתושבי העיר כולה”.

חניית יד לבנים, צילום מרחפן

חניית יד לבנים, צילום מרחפן

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: “מדובר בפרויקט ייחודי וראשון מסוגו בעיר שייתן מענה לשני מגזרים חשובים – הגמלאים והסטודנטים. הפרויקט, שקיבל את אישורה של הוועדה המחוזית, יתרום משמעותית לפיתוח המתחם כולו, כולל רחבת יד לבנים ולשימור אופיו הייחודי. ראש העיר ייוועד בנושא עם יו”ר יד לבנים ונציג המשפחות השכולות בעיר, על מנת להבהיר את הדברים”.

עו"ד תמר קידר

עו"ד תמר קידר. צילום: אדי ישראל

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר