כך זה יראה בעוד כמה שנים. הדמיה: מימד מאת סימפלקס
כך זה יראה בעוד כמה שנים. הדמיה: מימד מאת סימפלקס

"מדובר בהטעיה ובמחטף": המשנה לראש העיר דורש דיון על פרויקט בית הגמלאי

איתי סהר, המכהן גם כחבר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה מבקש לכנס את הוועדה לדיון נוסף זאת לאחר שלטענתו נמסר להם מידע מטעה בנוגע לממדי הפרויקט בישיבה שדנה בנושא. "מניעים פופוליסטיים", נמסר מהעירייה בתגובה לדברים

פורסם בתאריך: 2.9.20 17:05

     

חשיפת הכוונה של עיריית אשקלון להקים על חלק נכבד ממגרש החניה הסמוך לבית "יד לבנים" במרכז הנפתי פרויקט נדל"ני שעשוי לפגוע במשפחות השכולות לא יורדת מסדר היום. רחבת יד לבנים שהפכה לפני מספר שנים כאמור למגרש חניה היא המקום האולטימטיבי בו מעוניינות המשפחות השכולות להצניח מידי שנה את זכר יקיריהם.

כך זה נקרא כל שנה ובעוד כמה שנים כבר לא. רחבת יד לבנים. צילום: דוברות עיריית אשקלון

השבוע חשף חבר הוועדה המקומית לתכנון ובניה באשקלון, עו"ד איתי סהר את הדרך בה הצליחה העירייה לאשר את הפרויקט מתחת לאפם של חברי הוועדה ומבלי לחשוף אותם לכל הנתונים. מדובר בדפוס עבודה של הוועדה שחורצת את גורלם של שטחי אדמה ויוזמות בניה כאלו ואחרות בתחומי העיר אשקלון ועל פיה תיראה העיר בעתיד.

חניית יד לבנים, צילום מרחפן

חניית יד לבנים, צילום מרחפן

עו"ד סהר שלח מכתב תקיף לראש העירייה, תומר גלאם ולמזכיר הוועדה משה פוקס ובו טענות חמורות על הטעיה ומחטף שבוצעו בישיבות הוועדה שדנו בפרויקט וכי מימדי הפרויקט הוסתרו משום מה מחברי הוועדה. "בית הגמלאי הוצג כמבנה שמטרתו לרכז את פעילות הגמלאים ברחבי העיר. לא הוצגה העובדה שמדובר בפרויקט מגורים בהיקף משמעותי, לא הוצגה תכנית או הדמיית הפרויקט ולא היקף יחידות הדיור. הטעם היה שהפרויקט 'כבר אושר בעבר על ידי הוועדה' שלא בקדנציה הנוכחית ושמטרת הדיון רק לאשר את עמדת הוועדה לגבי ההתנגדות, עליה נאמר שהיא 'לא רצינית'", כותב סהר.

סהר מציין שעל היקפו האמיתי של הפרויקט הם למדו רק מהחשיפה ב'כאן דרום' שכללה "נתונים והדמיות שלא הוצגו בדיון". סהר ערך בדיקות כדי לברר האם הדמיית הפרוייקט שהוצגה בכתבה היא מדוייקת ולאחר שהבין שכן פנה לעירייה כדי לקבל את הקלטות דיוני הוועדה.

הוא גם רומז על התנהלות מכוונת להסתרת מידע, "נעשה מאמץ שלא להציג את הנתונים לחברי הוועדה ולגרום להם לחשוב שאופי הפרויקט שונה מאופיו האמיתי… מדובר בהטעיה ובמחטף", הוא כותב ומבקש כי משפחות הנופלים ישמיעו את קולם באותה ישיבה, "המשפחות השכולות מתנגדות לפרויקט. לתחושתן הפרויקט יפגע בהנצחת בניהם ובנותיהם גיבורי ישראל. כבוד המשפחות מעל כבודנו ורצונן לפני רצוננו. הן ישמיעו את עמדתן. אין נבחר ציבור באשקלון שימנע זאת מהמשפחות בוודאי שאין נבחר ציבור באשקלון שיקדם פרויקט שיפגע בזכרם הקדוש של גיבורי ישראל או בכבוד המשפחות השכולות. אם טעינו נתקן".

איתי סהר. צילום: אלירם משה

איתי סהר. צילום: אלירם משה

סהר מבקש מגלאם ומפוקס להביא את הנושא לדיון נוסף בישיבה הקרובה של הוועדה כדי לדון בה מחדש.

גם ראש העירייה לשעבר, חבר המועצה איתמר שמעוני עסק בנושא השבוע והעלה על הפרשה פוסט בפייסבוק. שמעוני הזכיר כי הוא נקרא על שם דודו הנרי הי"ד וכתב כי "רחבת בית יד לבנים היא קדושה עבורי ועבור רבים אחרים. איני רואה לנכון לאפשר בנייה על חשבון זיכרון חללי ישראל, מה גם שהמקום המיועד, הנו מקום סואן ורועש, סמוך לקניון, היכל תרבות ולבית העירייה שלא מתאים באופיו לבית גמלאי. אני קורא להנהלת העירייה לפעול בהקדם לבטל את ההחלטה הפוגעת בחללי מערכות ישראל ולמצוא קרקע חלופית, במקום שקט וראוי עבור גמלאי העיר אשקלון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מעיריית אשקלון נמסר: "כל המידע הנוגע לתוכנית עמד לרשות חברי הוועדה טרם ההצבעה. מי שבחר שלא להתעמק בפרטי התוכנית, ובכל זאת להצביע בעדה, אינו יכול לבוא בטענות לאחר מעשה. העלאת טענות בעת הזאת, לאחר אישור התוכנית בוועדה המקומית, דיונה בוועדה המחוזית ודחיית ההתנגדות אליה, נובעת ממניעים פופוליסטיים. ראש העיר מגלה רגישות רבה והערכה עצומה למשפחות השכולות, מקיים איתן שיח שוטף ואף הציג בפני הנציגים שלהן את הפרויקט בכללותו ואת כל המידע הנדרש. הפרויקט האמור יהיה פרויקט ערכי, חברתי וקהילתי שייצור חיבור בין דורי בין הגיל השלישי לסטודנטים ובטח שלא יבוא בשום פנים ואופן על חשבון בית 'יד לבנים' והנצחת הנופלים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר