שוקי זדה. צילום מאלבום משפחתי
שוקי זדה. צילום מאלבום משפחתי

פרויקט "בית הגמלאי" מעורר מחלוקת בין המשפחות השכולות באשקלון

שוקי זדה, אב שכול ויו"ר "יד לבנים" לשעבר קורא לבטל את התוכנית להקים את "בית הגמלאי והסטודנט" ברחבת הטקסים של "יד לבנים" ואומר: "מישהו פה השתבש". מנגד, יו"ר "יד לבנים" הנוכחי, יעקב מושיאשווילי, דווקא תומך במהלך ואומר: "טקס יום הזיכרון לא חייב להיות ליד האנדרטה"

פורסם בתאריך: 24.8.20 20:56

     

כוונת עיריית אשקלון להקים את “בית הגמלאי והסטודנט” ברחבת הטקסים של "יד לבנים", כפי שנחשפה ב”כאן דרום” לפני שבועיים, עוררה סערה בקרב המשפחות השכולות ובשבוע שעבר אף נשלח מכתב מבן משפחה שכולה ומעורכת הדין תמר קידר. במכתב הם ביקשו מראש העירייה, תומר גלאם לחזור בו מהתוכנית. “ביטול הרחבה תותיר את בית ‘יד לבנים’ יתום מטקסי יום הזיכרון ויום העצמאות המנציחים את זכר הנופלים. אנא ממך, קבל החלטה ושתף את חברי המועצה שגם חלקם הינם בנים ואחים שכולים. עצור את הפרויקט!”, כתב האח השכול, אליהו עוזר.

כך זה יראה בעוד כמה שנים. הדמיה: מימד מאת סימפלקס

כך זה יראה בעוד כמה שנים. הדמיה: מימד מאת סימפלקס

את התכנית מקדמת העירייה במסגרת הסכם בין ראש העירייה, תומר גלאם לבין חברת המועצה שרה זכריה מרשימת “הכוח לגמלאים”. על פי ההסכם העירייה תבנה לגמלאים את בית הגמלאי. הפרויקט המתוכנן אמור לקום בשני בניינים בני שמונה קומות בנוסף לקומת המסחר שבקומת הקרקע. בניין אחד צפוי לשמש כבית הגמלאי ובניין שני כמעונות סטודנטים.

חניית יד לבנים, צילום מרחפן

חניית יד לבנים, צילום רחפן

לדברים של עוזר מצטרף גם שוקי זדה, תושב אשקלון, ששכל את בנו סמל רועי משה זדה ז”ל בשנת 2003, “כל משפחה שכולה מתנגדת לזה, זה לא הגיוני ולא מובן. חסר מקומות פה באשקלון? חסר מקומות שיקימו דווקא על המגרש של יד לבנים? מישהו פה השתבש, מישהו סובב את ראש העיר, אני מתפלא על תומר. תומר היה צריך לעמוד על שתי רגליים אחוריות ולהיות נגד זה. אני מקווה שיתעשת ויחזור בו”.

כך זה נראה לפני הטקס השנתי. צילום: דוברות עיריית אשקלון

זדה שכיהן בעבר כיו”ר “יד לבנים” באשקלון במשך חמש שנים, אומר כי אין לו דבר נגד הקמת בניין לגמלאים, “אני גם גמלאי ולא חסר מקומות בעיר. ליד היכל התרבות מאחורה יש שטח פתוח, למה לא לעשות שמה? יש שם שטח פתוח ענק. איפה הבעיה? מחר גם יהרסו לנו את יד לבנים, אם נשב בשקט. מה יש לנו חוץ מהקבר ובית יד לבנים שאנחנו מקיימים את טקסי הזיכרון ביום זיכרון? מה נותר לנו? אז לבוא לקחת לנו את זה? מחר יבואו לקחת לנו את הקבר. אני מקווה שהוא יחזור בו. אני מקווה שהם יתעשתו כי זה לא נורמלי ואי אפשר לעבור לסדר היום. אני לא רוצה לצאת בהצהרות, אבל אני בטוח שתומר מופעל עליו לחץ”.

דבריו מבליטים מחלוקת בקרב המשפחות השכולות, כאשר יו"ר יד לבנים הנוכחי, יעקב מושיאשווילי, דווקא אינו מתנגד למהלך, "לדעתי זה לא פוגע באף אחד. טקס יום הזיכרון לא חייב להיות הכרח ליד האנדרטה, זו דעתי בכל אופן. כל עוד המתחם של האנדרטה נותר כמות שהוא, היום זה חניה ומחר זה משהו של מחלל את כבוד המקום, לדעתי זה לא אמור להפריע", אמר מושיאשווילי ל"כאן דרום".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ביום חמישי נפגשו חלק מהמשפחות השכולות עם ראש העירייה, תומר גלאם סביב הנושא. בשיחה עמם הדגיש גלאם, כך על פי הודעת העירייה, "כי לא תהיה פגיעה באופי המתחם ובוודאי שלא בבית 'יד לבנים' וכי ההיפך הוא הנכון. במסגרת הפרויקט תשמר העירייה את אופי המתחם, תפתח אותו ותהפוך אותו למקום נעים ומזמין. במבנה החדש, שייצור חיבור בין דורי יוצא דופן בין הצעירים לבני הדור השלישי, יוקדש גם מקום למשפחות השכולות שיוכלו לפעול גם משם לקידום מיזמי הנצחה של יקיריהם ויינתן גם מענה למצוקת החנייה באזור עם הקמת חניון תת-קרקעי שיספק מקומות חנייה למאות מבקרים".

גלאם והמשפחות השכולות בפגישה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

גלאם והמשפחות השכולות בפגישה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר