הרב יעקב אביטן בכניסה לבית הכנסת "היכל השבת". צילום: פבל
הרב יעקב אביטן בכניסה לבית הכנסת "היכל השבת". צילום: פבל

"עצוב מאוד": בית הכנסת של הרב יעקב אביטן נסגר לאחר 12 שנות פעילות

למעלה מעשור עמד הרב יעקב אביטן, כיום השר לשירותי דת, בראשות בית הכנסת ומוסדות היכל השבת באשקלון. על רקע חילוקי דעות בנוגע לשכירות המקום, הבוקר נסגר בית הכנסת והשלטים הגדולים הוסרו. לפני מספר ימים אף פורק ארון הקודש במקום וספרי הקודש נארזו

פורסם בתאריך: 19.5.20 18:00

     

הרב יעקב אביטן הוא ללא ספק דמות נערצת ואהודה בעיר אשקלון. בימים אלה נמצא הרב בנסיקה מטאורית ברמה הארצית לאחר שמונה בהתראה די קצרה, ומבלי להיבחר לכנסת, לתפקיד השר לשירותי דת בממשלת ישראל.

במסגרת פעילותו של הרב אביטן באשקלון הוא עמד במשך שנים רבות עמד הרב בראש בית כנסת וכולל "היכל השבת" במימונו של איש העסקים האשקלוני צביקה בן שבת, אלא שמאז שעסקיו של האחרון קרסו כלכלית, נראה שגם תורו של בית הכנסת והכולל לשלם את המחיר.

הרב יעקב אביטן. צילום: פבל

הרב יעקב אביטן בבית הכנסת "היכל השבת". צילום: פבל

המרכז הרוחני היכל השבת שירת, בעיקר בשבתות, את תושבי שכונות הסיטי ואשכולי פז בעיקר וגם כאלה שהגיעו מרחוק כדי להסתופף בקרבתו של הרב הנערץ, בהם אף אביו של השר, הרב יצחק אביטן שנהג להתפלל במקום לא מעט. תושבי העיר כולה אף זוכרים את ההקפות השניות שנהג הרב לקיים ברוב עם מדי מוצאי שמחת תורה.

אלא שעם הפסקת התפילות בבתי הכנסת בתקופת הקורונה והמתפללים שציפו לחזור עם תום ההגבלות לבית הכנסת הצטערו כי אל בית הכנסת שהם כה אהבו, כבר לא יזכו לחזור.

צפו בסרטון שצולם מתוך בית הכנסת:

"עצוב מאוד": בית הכנסת של הרב יעקב אביטן, בשכונת הסיטי, נסגר היום. לכתבה>> https://bit.ly/2ZicQzT

"עצוב מאוד": בית הכנסת "היכל השבת" של הרב יעקב אביטן, בשכונת הסיטי, נסגר היום סופית. לכתבה>> https://bit.ly/2ZicQzT

Publiée par ‎כאן דרום אשקלון‎ sur Mardi 19 mai 2020

הבוקר הגיעו עובדים ופירקו את השלט הגדול שהתנוסס בחזית המבנה, כאשר לפני מספר ימים פורק ארון הקודש ואילו שאר הריהוט נארז. ל"כאן דרום" הגיע מידע כי הרקע לכך הוא חילוקי דעות שנוצרו לאחר דרישת תשלום שכירות עבור בית הכנסת מצד בעל הנכס.

מפרקים את השלט של היכל השבת. הבוקר בשכונת הסיטי

"היינו חבורה גדולה ומגובשת, זה היה מקום מדהים, בקרים, מנחה, ערבית, שבתות, חגים. כל מוצאי שבת הרב היה נותן שם שיעור אבל זה חוסל", סיפר לנו היום אחד המתפללים במקום.

מפרקים את השלט של היכל השבת. הבוקר בשכונת הסיטי

"12 שנה התפללתי שם כל בוקר. עצוב, עצוב לנו מאוד שבית הכנסת נמכר, הלך לכינוס. אנחנו בעצמנו לא יודעים מה קרה שם ומה קורה שם, הכל לוט בערפל", אמר לנו היום אחד המתפללים. לטענת אחד המתפללים במקום, תג המחיר שנדרש עבור שכירות בית הכנסת היה כ-10 אלף ש"ח בחודש.

לדברי בעל המבנה, צביקה בן שבת, שתמך במרכז הרוחני במשך שנים ארוכות, הסכום שדרש הוא נמוך יותר והוא אף נמוך מאוד. לדבריו, לא היה כל שיג ושיח עם המתפללים, "מי שניהל את העניינים שם זה לא המתפללים, אלא הרב אביטן", אמר בן שבת, "לא היה לנו קשר עם המתפללים, הם רק מתפללים והם לא יכולים להיות המנהלים, עם כל הכבוד. מה שביקשו מהם או לא ביקשו מהם זה לא עניין שלהם, הרב אביטן קיבל החלטה וההחלטה שלו כובדה ומומשה לכבודו".

צביקה בן שבת

צביקה בן שבת

לדבריו, החוזה עמד על 7 אלף שקל כולל מע"מ, וכי בבית כנסת עצמו הושקעו 2.5 מיליון ש"ח, "אז להשכיר 2.5 מיליון ש"ח ב-7 אלף ש"ח, זה לא הריבית של הכסף. 12 שנים הם ידעו ליהנות בלי כסף מהמזגן, מהאור מהספרים. 12 שנים לא לקחו מהם אגורה, ולא רק שלא לקחו, הם קיבלו 70 אלף שקל בחודש, על בחורי הישיבה. בחורי הישיבה נהיו רבנים, היו שם תלמידי ישיבה של אנשים מבוגרים שהיו באים ומתפללים ולומדים שיעורים מהרב אביטן והם עברו לבית כנסת אחר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בצל הקורונה נסגר כאמור גם הכולל, האברכים כבר הוסמכו לרבנים וגם כולל הבוקר שפעל המקום כבר אינו מתפקד. המתפללים עברו להתפלל בבתי הכנסת האחרים בשכונה ולאחר שבית הכנסת פורק, תכולתו הועברה לבית הכנסת "מגן אברהם" הסמוך, שרכשו את הציוד כולל מאות סידורים, כיסאות ושולחנות.

"המתפללים יכולים להמשיך להתפלל, הם מתפללים לקדוש ברוך הוא הם לא מתפללים לנכס" הוסיף בן שבת.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר