דוד אוחיון ז"ל וזירת התאונה
דוד אוחיון ז"ל וזירת התאונה

פרסום ראשון: נסגר התיק נגד נהג המשאית שפגעה בילד דוד אוחיון ז"ל

לפני מספר ימים קיבל נהג המשאית, בני סעדון, מכתב בו נודע לו על סגירת התיק, זאת לאחר שהפרקליטות בחנה את הראיות, "לא ניתן לייחס לנהג אחריות פלילית לתאונה המצערת", נמסר מפרקליטות מחוז דרום

פורסם בתאריך: 19.1.21 19:47

     

לפני כשלושה חודשים, בתאריך 26 באוקטובר, אירעה תאונה דרכים קטלנית שזעזעה את אשקלון ואפילו את ישראל כולה. התאונה הקשה התרחשה ברחוב ברוך סבג, המוביל לבית העלמין החדש בגבעת ציון. הילד דוד ישראל אוחיון ז"ל, בן ה-9 רכב על אופניו שם ברחוב ובדיוק באותו הזמן נסעה שם משאית הנהוגה על ידי בני סעדון, ואז אירעה התאונה הקשה בה נהרג הילד.

הוריו של הילד, המתגוררים בסמוך, הגיעו לזירת התאונה ופרצו שם בבכי מר. "לקח אותי נהג האמבולנס ואמר לי 'אתה האבא?' אמרתי לו שכן", סיפר האב לאחר התאונה, "אמר לי 'בוא איתי הצידה' הלכתי איתו הצידה ואז הוא אמר לי בשתי מילים 'הילד נפטר'. הסתובבתי ממנו ואמרתי שני משפטים: הראשון היה 'ברוך דיין האמת' והשני היה 'השם נתן השם לקח, יהי שם השם מבורך'".

זירת התאונה הקטלנית לפני זמן קצר

זירת התאונה הקטלנית

אלא שהמשאית שהייתה מעורבת בתאונה נסעה מהמקום ועלה חשד לתאונת פגע וברח. המשטרה סגרה צירי תנועה ומסוק עלה לאוויר בניסיון לאתר את הנהג. כארבעים דקות לאחר קרות התאונה ובאופן מפתיע חזר למקום נהג המשאית, בני סעדון. הוא חזר לאיסוף פסולת וחול מאתר בנייה באזור, כאשר אינו מודע כלל לקרות התאונה. "היה נראה שהוא לא הבין מה רוצים ממנו, הוא אמר 'לא ראיתי, אני לא יודע במה מדובר'", סיפר אז עד ראייה.

המשאית בזירת התאונה

המשאית לאחר שחזרה לזירת התאונה

סעדון, תושב אשקלון בן 65, נלקח לחקירה באגף התנועה של מרחב לכיש ולמחרת בבוקר הובא לבית משפט לדיון בהארכת מעצרו כאשר הוא חשוד בעבירות של הפקרה והמתה בקלות דעת.

חוקרי אגף התנועה שבחנו את זירת התאונה זיהו כי הפגיעה אירעה בחלק האחורי של המשאית ולכן סעדון לא יכול היה להבחין כי אירעה פגיעה. "הילד קפץ לו לגלגלים. אין מצב שהוא ראה אותו", טען אז אחיו של הנהג, יוסי סעדון, "הילד נכנס בתוך הגלגלים של החלק האחורי בגלגלים. אין סיכוי שאח שלי יברח מהמקום. זה בכלל לא היה נתון לשליטתו".

בחלק הזה של המשאית אירעה, כך לפי חקירת המשטרה

בחלק הזה של המשאית אירעה התאונה, כך לפי חקירת המשטרה

לאחר הדיון בבית המשפט, שוחרר סעדון למעצר בית בבית בנו לחמישה ימים. עם סיום חקירת המשטרה, הועברו ממצאיה לפרקליטות מחוז דרום ושם בחנו את הראיות והגיעו למסקנה כי עם כל הצער שבדבר ולמרות התוצאה הכל כך טראגית הנהג אינו אשם בתאונה ולכן הוחלט על סגירת התיק. מכתבי סגירה נשלחו לפני מספר ימים לסעדון ולהוריו של דוד ז"ל.

זמן קצר לאחר התאונה כבר הבינו הוריו של דוד ז"ל, הרב יובל וחלי אוחיון, כי בני סעדון לא אשם בתאונה. עוד בימי השבעה שוחחה האם חלי עם אשתו של הנהג ואמרה לה: "אני לא רואה את בעלך כאשם. אני באמת לא כועסת, ואני רוצה שתעבירי לו שלא יאשים את עצמו על מה שקרה, כי אני לא חושבת שהוא אשם". ואשתו של הנהג השיבה לה: "אני מצטערת על מה שקרה. יחד עם זאת, אתם איבדתם בן צעיר, אבל בעלי יחזור הביתה".

האב, הרב יובל אוחיון מספיד

האב, הרב יובל אוחיון מספיד את בנו

גם האב, הרב יובל, סיפר בעת שהספיד את בנו: "סיפרו לי היום אנשים ראו את התאונה שדוד נסע על המדרכה ובאיזה שהוא שלב הוא איבד שליטה והוא נפל לכיוון הכביש ובדיוק המשאית עברה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מפרקליטות מחוז דרום נמסר: "לאחר בחינה מעמיקה ויסודית של כלל הראיות שנאספו, הגיעה הפרקליטות למסקנה כי לא ניתן לייחס לנהג אחריות פלילית לתאונה המצערת ולכן הוחלט על סגירת התיק. לפני מספר ימים נשלחו מכתבי סגירה לחשוד ולמשפחתו של המנוח. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה".


באותו נושא:


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר