יגאל סעדון ז"ל. באדיבות אשקלונט
יגאל סעדון ז"ל. באדיבות אשקלונט

החשוד בדריסת יגאל סעדון ז"ל לא יואשם בהריגה או גרימת מוות

כתב האישום נגד החשוד בתאונת הפגע וברח, יוגש מחר לבית המשפט כשהוא חף מאישומים חמורים כגון הריגה או גרימת מוות ברשלנות. "אין לחשוד אחריות לתאונה", אמר סנגורו

פורסם בתאריך: 11.11.18 11:32

     

בסוף השבוע הוארך שוב מעצרו של החשוד בתאונת "פגע וברח" בה נהרג תושב ברכיה, יגאל סעדון ז"ל. בדיון התברר כי החשוד, ששמו עדיין אסור בפרסום, לא יואשם בעבירות של הריגה או גרימת מוות ברשלנות. ל פי הצהרת התובע שהגישה הפרקליטות לבית המשפט, כתב האישום נגדו יכלול עבירות של: נהיגה בעבירות של הפקרה לאחר פגיעה, שיבוש מהלכי משפט, נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רישיון נהיגה, החזקת סמים לצריכה עצמית, החזקת נשק ונהיגה ללא פוליסת ביטוח.

צוותי מד"א מטפלים בסעדון בשטח. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

צוותי מד"א מטפלים בסעדון בשטח. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

סעדון, תושב מושב ברכיה, בן 50 ואב לילדים, נהרג בתאונה שהתרחשה לפני כשלושה שבועות כאשר רכב עם אופניים חשמליים בדרכו לקניות לשבת. התאונה התרחשה בקרבת המושב, ועל פי החשד, הפגיעה בו התרחשה בזמן ששיירת כלי רכב ממושב בית שקמה נסעה ואחד מהרכבים פגע בו. החשוד המרכזי הסגיר עצמו למשטרה רק כעבור למעלה מיממה.

החלטה זו של הפרקליטות, הביאה את סנגורו של החשוד למתוח ביקורת על המשטרה. "אתה במשך 5 דיונים צעקת באולם הזה הריגה, הריגה והצליח, קיבלת הארכות מעצר ואני מצד שני צועק שאין פה אפילו גרם מוות", אמר הסנגור לנציג המשטרה, רס"ב יוחאי כהן. "אבל בגלל שאתה שוטר ואני סניגור, בית המשפט מאמין לך. היום אחרי שקיבלת הצהרת תובע שמלמדת שאין הריגה או גרימת מוות ברשלנות, אתה מסכים שלמשיב אין אחריות לתאונה?".

רס"ב כהן השיב לו שהוגשה הצהרת תובע וכי "זה מה שהפרקליטים החליטו".


באותו עניין:


הסנגור דרש לשחרר את החשוד לביתו ואמר "כל התיזה של מעצר הימים התפרקה לחלוטין. היום נקבע באופן חד משמעי שלמשיב אין אחריות לתאונה. אפילו אין יסוד נפשי של רשלנות. עם כל הצער שבדבר, ואנו משתתפים בצערה של המשפחה היקרה שאיבדה אדם יקר, אבל יש פה תאונה בלתי נמנעת. תיק תאונת דרכים. מה שקרה אחר כך לא קשור. החקירה שובשה, כל מה שקרה, בימ"ש מכיר את התיק, זה קרה על ידי אחרים. יש לו מעורבות אבל המשיב פונה עם פציעה משמעותית לבי"ח".

השופט אבישי כהן שדן בבקשה להארכת מעצור של החשוד כתב בהחלטתו: "אין מחלוקת כי בהצהרת התובע נגרעו עבירות ההריגה ואף גרם מוות ברשלנות ואלו לא נמצאים כלל במסגרת העבירות המפורטות בהצהרת התובע… מדובר בתוצאה טראגית בה קופחו חייו של אדם בעל משפחה וילדים, לא ניתן להתעלם כי מעבר לתוצאה הטראגית, המשיב שבפני מעורב בגרימת התוצאה ביחס לעבירות המיוחדות לו לפני התאונה ולאחריה. מדובר במספר עבירות שמיוחסות למשיב עובר לנהיגתו וכן במספר עבירות שבוצעו לאחר הנהיגה ובראשן עבירת השיבוש".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מותו נקבע במקום. זירת התאונה. צילום: דוברות המשטרה

מותו נקבע במקום. זירת התאונה. צילום: דוברות המשטרה

השופט התייחס גם לטענה כאילו חבריו של החשוד שיבשו את החקירה לפחות כמו החשוד עצמו וכתב: "הואיל ותיק החקירה מוכר לי בענין זה, לא מצאתי לנכון לקבוע קביעות אולם אציין בתמצית כי המשיב הסגיר עצמו לאחר יומיים מהתרחשות התאונה, בחקירתו הראשונה לא שיתף פעולה כנדרש, מסר נתונים שיש בהם כדי להטעות את חוקריו, דבר שהצריך הארכת מעצר ובירור הנתונים עד לקבלת תמונה מלאה בידי היחידה החוקרת. לא ניתן להתעלם מהעובדה כי המשיב לא הובהל לבית החולים באופן ישיר מזירת התאונה, נלקח לביתו, החליף שם בגדים ונלקח לבית החולים, בהמשך המשיב עזב את בית החולים ללא אישור ולאחר זמן חזר לשם".

לבסוף, החליט השופט על הארכת מעצרו של החשוד עד למחר, אז כאמור יוגש כתב האישום.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר