יגאל סעדון ז"ל. באדיבות אשקלונט
יגאל סעדון ז"ל. באדיבות אשקלונט

"רב הנסתר": שיבושי חקירה ומעצרים באירוע דריסת יגאל סעדון ז"ל

מדובר בחמישה כלי רכב שערכו טיול יום שישי ואחד מהם פגע משום מה בסעדון וגרם למותו. הרכבים עצרו בצד, הזעיקו את מד"א וכשהגיעו הכוחות טענו שהם לא קשורים לאירוע. המשטרה טוענת שנעשו פעולות חמורות של שיבוש חקירה ותיאום גרסאות

פורסם בתאריך: 28.10.18 15:01

     

התפתחות דרמטית בפרשת תאונת הדרכים שבה מצא יגאל סעדון, תושב מושב ברכיה את מותו ביום שישי הקודם. מלבד החשוד המרכזי שהסגיר עצמו, המשטרה עצרה עד עתה שלושה חשודים נוספים תושבי האזור בחשד שהיו מעורבים בתאונה, שיבשו את החקירה ואת הראיות, תיאמו גרסאות שקריות וחלק מהם אף סייעו לחשוד המרכזי להימלט מהמקום.

כזכור, ביום שישי 19/10 דווח סמוך לשעה 14:32 על תאונת דרכים קשה בדרך חקלאית בין מושב ברכיה לכפר סילבר. כונני מד"א שהוזנקו למקום מצאו אדם מחוסר הכרה שנפגע על ידי גורם לא ידוע ואופניו השבורות מוטלות בצד.

האופניים לאחר התאונה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

האופניים לאחר התאונה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הכוננים יחד עם צוות טיפול נמרץ ביצעו באיש נסיונות החייאה שלא צלחו ובסופן הוחלט לקבוע את מותו של סעדון בשטח. בזירה היו מספר צעירים אשר נחשדו תחילה במעורבות במקרה, אך לאחר שהציגו את גרסתם החשד הוסר.

אלא שבסוף השבוע האחרון חלה התפתחות דרמטית בחקירה המקרה והתגלה שהצעירים שהיו במקום בזירת התאונה הם חלק משיירת שהיתה מעורבת התאונה עצמה. לאור הכחשתם כל מעורבות באירוע הוגדרה התאונה כתאונת 'פגע וברח' שנחשבת חמורה יותר מעצם הפקרת הפצוע בשטח.

האופניים בזירת התאונה הקטלנית. צילום: דוברות המשטרה

למחרת האירוע, במוצאי שבת, הגיע לתחנת המשטרה באשקלון צעיר שהודה שהוא מעורב בתאונה. לצעיר התלווה עורך דינו שטען כי הוא היה מעורב בתאונה אך לא אשם בה. הצעיר נעצר במקום. למחרת מעצרו הוארך.

בחקירתו קשר את עצמו למקרה בלבד. עם התפתחות החקירה התגלו פרטים חדשים. התברר כי מדובר בשיירה של חמישה כלי רכב, מספר טרקטורונים ולפחות אופנוע אחד. השיירה יצאה ממושב בית שקמה הממוקם כמה קילומטרים מדרום למקום התאונה. החשוד המרכזי שפגע בסעדון רכב על אופנוע והיה שלישי מבין חמשת כל הרכב.

בידי המשטרה צילומי מצלמות אבטחה שמתעדות את סדר נסיעת השיירה, דקות לפני התרחשות התאונה, אך לא בדיוק מהמקום בו ארעה התאונה.

לחוקרים התברר, עם מעצרם של שלושת העצורים הנוספים כי מדובר בחבורה שמעת התרחשות התאונה הפקירו את הפצוע, שיבשו ראיות, תיאמו גרסאות שקריות וסייעו לפוגע להימלט מהמקום. הנקודה היחידה שתאמר לזכות אחד מהחשודים שהוא יזם מהטלפון שלו את השיחה למד"א שהזעיקה את הכוחות.

חשוד ראשון נעצר והובא להארכת מעצר כבר ביום שישי. נציג המשטרה, רס"ב ולדי פבנזר, אמר בדיון כי המעורבים בתיק ביצעו שיבושי חקירה לא קטנים, "רמות השיבוש שנתקלים בתיק זה הם כאלה שלא ראיתי הרבה ב 22 שנות ניסיוני במשטרה… למשיב אין כל עבר פלילי, העבירות שמיוחסות למשיב הם מבין החמורים בספר החוקים, האירוע והנסיבות שמתוארות בתיק שאנו נחשפים אליהם, הם מבין החמורים שאנחנו מכירים. רמת השיבוש כמו שאמרתי שאנו נחשפים אליה בתיק זה כולל התנהלות של המשיב, הם מאוד קשות". השופט עידו כפכפי האריך את מעצרו עד ליום שני.

מותו נקבע במקום. זירת התאונה. צילום: דוברות המשטרה

מותו נקבע במקום. זירת התאונה. צילום: דוברות המשטרה

שני חשודים אחרים הובאו לבית המשפט עם צאת השבת. נציג המשטרה אמר בדיון שלהם: "מרגע התאונה ועד הרגע שאנו נמצאים פה רב הנסתר על הגלוי וגם כשהיום אנחנו יודעים הרבה יותר ממה שקרה באותו אירוע, אנחנו עדיין לא יודעים הכל. נעשה שיבוש, אני 20 שנה בחקירות, עסקתי עם ארגוני פשיעה, בתיקים הכי חמורים שיש ולא ראיתי סדר גודל כזה של שיבוש חקירה. המשיב נשאר ליד המנוח, שיקר לכל אנשי המרות שיכולים להיות, גם לשוטרים שהגיעו לשטח, גם למד"א. אני אציג לעיון בימ"ש את עדויותיהם הראשונות. טענו שהגיעו עם מס' כלים אחר ממה שצוין. הוא גם מאשר זאת בעדות. כולם שיבשו יחד. העלימו את האופנוע שפגע".

עוד אמר נציג המשטרה כי ברגע שהתקשרו למד"א נעשו שם פעולות אחרות כדי למלט את החשוד בהריגה מהשטח. "נעשו מעשים אקטיביים על מנת להציג ראיות כוזבות. יש לנו חשד מאוד סביר שבין היתר הם גם אחראים למותו של המנוח, למרות שאמרו שהתקשרו למד"א אבל מה הם אמרו למד"א ומה קרה בזמן שהתקשרו למד"א וכשהגיעו שוטרים לשטח? היו שם רק 3 אנשים. הפקירו את המנוח למותו. שם יש ענן שחור. שם הזיכרון פרח".

אחד החשודים הכחיש ואמר לבית המשפט: "כל מה שמד"א ביקש עשיתי. המנוח לא מת בגללנו".

אחד מהחשודים שככל הנראה נסע באחת משני כלי הרכב הראשונים טוען כי לא ראה כלל את התרחשות התאונה. אך מחומר החקירה עולה כי ראה את הפצוע על הארץ.

מעצר חשוד. צילום דובר המשטרה

כרגע גרסאות ארבעת החשודים סותרות אחת את השניה והחוקרים מנסים להבין באמת מה קרה שלב אחר שלב בדיוק. השופט כפכפי האריך את מעצר השניים עד ליום רביעי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בביתו של אחד החשודים נמצא סם שעל פי החשד הצעירים או חלק מהם השתמשו בסמים בטרם יצאו לטיול השטח הקטלני.

בימים הקרובים צפויים להיעצר עוד לפחות שני חשודים שיידרשו לתת את גרסתם למה שהתרחש באותו אירוע טראגי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר