הרב יחיאל אקשטיין בברזילי. צילום: דוברות ברזילי
הרב יחיאל אקשטיין בברזילי. צילום: דוברות ברזילי

"אדם ענק": בית החולים ברזילי נפרד מהרב יחיאל אקשטיין ז"ל

הקרן שבנשיאות הרב אקשטיין סייעה רבות ותרמה למרכז הרפואי ברזילי, בין היתר ברכישת מכשיר MRI. "כמה טוב לב וציונות זרמו ממנו", ספד לו מנהל בית החולים

פורסם בתאריך: 7.2.19 12:27

     

אתמול בערב הלך לעולמו הרב יחיאל אקשטיין המייסד והנשיא של "קרן הידידות", לאר שלקה בליבו. הרב אקשטיין הקים בשנת 1983 את הקרן לידידות אשר נחשבת לארגון החברתי הגדול בישראל אשר תרם מאות מיליוני דולרים למטרות בשלושה תחומים עיקריים: עוני ורווחה, חירום וביטחון ועליה וקליטה.

המרכז הרפואי ברזילי, אף הוא זכה לסיוע רב מהקרן של הרב אקשטיין ושם קיבלו בצער רב את הבשורה על מותו, "הרב אקשטיין היה אדם שכולו נתינה", מסר מנהל בית החולים, פרופ' חזי לוי. "אדם שלא היה יכול לעמוד בפני מצוקה מכול סוג שהוא בלי להתגייס ולסייע. אדם פשוט וצנוע ומלא שמחה ורצון לתרום למען מדינת ישראל ובתוך מדינת ישראל. הוא ההוכחה שהציונות לא פסה מן העולם. ראיתי אותו ולא הייתי יכול להפסיק להתפעל מאהבת האדם שבו ומשמחת התרומה למען ילדים, מוסדות, בתי חולים ועוד".

הרב יחיאל אקשטיין בברזילי. צילום: דוברות ברזילי

הרב יחיאל אקשטיין בברזילי. צילום: דוברות ברזילי

הרב אקשטיין סייע לברזילי ברכישת ציוד חיוני ואחת התרומות הידועות של הקרן הייתה בסיוע לרכישת מכשיר ה-MRI, "משפנינו אליו לאחר מבצע עמוד ענן לסייע בבניית חדרי לידה ממוגנים הוא מיד התגייס וסייע לבנות אגף ממוגן ומודרני בחדרי הלידה", סיפר עוד פרופ' לוי, "כמה הוא היה עליז ושמח בטקס חניכת אגף זה. כמה טוב לב וציונות זרמו ממנו. מדינת ישראל והחברה הישראלית איבדו רב ואדם ענק שפעל כול חייו לסייע ולבנות גשרים בין בני אדם, באשר הם. כך נזכור אותו וכך נעלה על נס את מורשתו. יהי זכרו ברוך".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר