איסי רפאילוב (במגבת לראשו) מובא להארכת מעצר
איסי רפאילוב (במגבת לראשו) מובא להארכת מעצר

“לא מופתע שהם חשודים”: מה אומרים מכריהם של החשודים באונס הקבוצתי?

חלק גדול מהקטינים שנעצרו בפרשת האונס הקבוצתי של הנערה מאשקלון, מתגוררים בחבל לכיש ולומדים באותו מוסד חינוכי. העובדה הזאת הכתה בתדהמה את התושבים באזור שבו כולם מכירים את כולם, וגם את הנהלת המוסד החינוכי בו הם לומדים

פורסם בתאריך: 30.8.20 10:07

     

היום צפויה המשטרה להגיש הצהרות תובע כנגד חמישה נערים קטינים בחשד למעורבות באונס הקבוצתי באילת. הגשת הצהרות אלו מעידות על כך שהשבוע יוגשו נגדם גם כתבי האישום.

הידיעה על כך שרוב הנערים, שנעצרו בחשד למעורבות באונס, מתגוררים ביישובי חבל לכיש הכתה בתדהמה את תושביו. מדובר אמנם באזור לא קטן, אך רוב התושבים מכירים אחד את השני. הנערים, שגדלו והתחנכו במוסדות החינוך באזור, מוכרים היטב לרבים. הם גדלו יחד ועברו יחד עם כל בני שכבת הגיל שלהם את המסגרות החינוכיות החל מגיל הגן. עוד לפני שיצאה ההודעה הרשמית על מעצרם של הנערים, החלו להתרוצץ באזור השמועות. המעצרים, שבוצעו בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון האחרון, שמו סוף לשמועות.

השכנים, שמתגוררים בסמוך לבתיהם של הנערים החשודים, יודעים לספר על היסטריה וזעקות שבר שנשמעו מהבתים בעת ביצוע מעצר הנערים. רובם כלל לא סיפרו להוריהם על אירועי סוף השבוע באילת, עד שהגיעה דפיקת השוטרים על הדלת. רובם אובדי עצות, מתקשים להתאושש. אחד האבות סיפר שבנו נקלע למקום וברגע שהבין את אשר מתרחש הלך לחפש את הקב”ט על מנת לדווח לו. הורה אחר אמר, שבנו הגיע רק בסוף, הבחין בנערה וסייע לה להתלבש. הם מספרים על חקירות של שעות ארוכות שעוברים ילדיהם ועל דיונים ארוכים בבית המשפט.

מלון הים האדום באילת

מלון הים האדום באילת

ביממה שלאחר מכן זכתה הפרשה לשתיקה רועמת, אט-אט החלו התושבים לעכל את הבשורה. חלקם שיתפו את תחושותיהם ברחבי הרשתות החברתיות. פוסטים נכתבו וזכו לתגובות, אך מהר מאוד גם נמחקו ונעלמו מרחבי הרשת כלא היו. אף אחד לא רוצה ליפול בלשונו, בטח כשמדובר באירוע רגיש כל כך, בוודאי כשמדובר בחשודים שמוכרם היטב לכולם, הם וכך גם הוריהם ובני משפחתם המורחבת. “אנשים מרשים לעצמם לפתוח את הפה ולהגיד שהנוער שלנו מקולקל. אז לא, הוא לא מקולקל. הנוער הוא טוב מאוד ובוגר מאוד”, כתבה נערה המתגוררת באחד הישובים, “לכל יפי הנפש שמדברים על האזור שלנו ועל איזה נוער גדל פה, על כמה זאת בושה וכמה שהם לא בסדר, אתם מוזמנים לארוז את עצמכם ולעזוב, אף אחד לא מחזיק אתכם בכוח. בני הנוער שלנו הם ילדים טובים, באו מבית טוב, יודעים לכבד ולהעריך כל אדם באשר הוא”.



תושב אחר הגיב וכתב: “אף אחד לא מכליל את כלל בני הנוער, רק את האנסים, שותפי האונס, מפיצי הסרטונים ומחזיקי הסרטונים. אף אחד לא מפנה אצבע מאשימה לנערה בת ה-16 שעברה אונס. טוב וראוי שאף אחד לא יפנה אצבע מאשימה לעבר קורבן הטרדה מינית או אונס. אל לנו לסנגר על מי שאשם”.

עצור. צילום: דוברות המשטרה

עצור. צילום: דוברות המשטרה

שני הפוסטים הללו משקפים פחות או יותר את הלך הרוח בקרב תושבי האזור. יש הטוענים בתוקף שהנערים אינם אשמים, יש המאשימים את הקורבן ויש גם כאלה שלא הופתעו כלל לשמוע מי נמצא ברשימת החשודים. “יש כאלה שאני בכלל לא מופתע שהם ברשימת החשודים”, אומר נער שמכיר היטב ומקרוב את המעורבים בפרשה, “אני מקווה שהפעם יקבלו את העונש שמגיע להם, רק ככה הם ילמדו”.

“יש ברשימת העצורים גם נערים שהייתי בהלם מוחלט לשמוע את שמם”, מוסיפה נערה אחרת, שגם היא מכירה היטב את הנערים, “מבלי לדעת מה בדיוק קרה שם, אני יכולה להגיד בוודאות שהם לא קשורים למעשה הזה. מדובר בילדים טובים, אפילו ‘חננות’ כמו שנהוג לומר, הם באים מבתים טובים ואין שום סיכוי שבעולם שיש להם קשר לדבר הזה. על אחרים אני לא ממש מופתעת”.

אחד מראשי המועצות בחבל לכיש הגיב לפרשה והוציא הודעה לתושבים. “מטבע הדברים, האירוע הזה מעורר תגובות שונות ומגוונות, גם בתוך הקהילה וגם מחוצה לה”, כתב לתושביו, “לאור זאת, המועצה נערכת למתן מענה בכל מקום בו יידרש. בני נוער, הורים, צוותי החינוך והנהגת ההורים”.

עוד ציין כי המועצה הקימה צוות התערבות במשבר, הכולל את השירות הפסיכולוגי, המחלקה לשירותים חברתיים, מחלקת החינוך, מחלקת הנוער והביטחון הקהילתי. “בימים הקרובים ייפגש צוות ההתערבות עם ההנהגה היישובית וימפה את צרכי הישובים, המשפחות ובני הנוער. בהמשך תיבנה תוכנית התערבות מותאמת לצרכים שיעלו בכל ישוב. בתקווה לבשורות טובות”, סיכם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ביה”ס: “עושים בדק בית”

בזמן שחלק מחבריהם לשכבה נמצאים במעצר בחשד למעורבות באונס הקבוצתי באילת, נפגשו השבוע חבריהם לספסל הלימודים וזאת במסגרת תוכנית שגיבש בית הספר בו הם לומדים.

במכתב שנשלח להורים ולתלמידי המוסד החינוכי מהנהלת המוסד החינוכי נכתב: “מדובר בעיתוי רגיש מאוד וכל פעולה שלנו יכולה להביא, חלילה, לפגיעה בחקירה ולחרוץ גורלות. צוות בית הספר ומשרד החינוך נמצאים בקשר עם משטרת ישראל ופועלים בהתאם להנחיות המשטרה”, נכתב במכתב.

עוד נכתב כי הנהלת המוסד החינוכי “מוקיעים את האירוע ואת המעשים שעל פי החשד מיוחסים לתלמידינו ולבוגרינו, ורואים בהם חצייה חמורה של קווים אדומים. יחד עם זאת, מתוך הכאב והצער, אנו בוחרים לעשות בדק בית לבירור האחריות שלנו בנושא, הן כמוסד חינוכי והן כחלק מהחברה הישראלית. מתוך הבירור העצמי הזה בכוונתנו לנקוט מספר צעדים לשיפור המצב לתיקונו”.

בהנהלת המוסד החינוכי ציינו כי מיד עם היוודע דבר החשדות התקיים מפגש של ההנהלה, רכזי השכבה והיועצת, עם צוותי השירות הפסיכולוגי החינוכי וגורמים נוספים ובו דנו בתוכנית פעולה שתיתן מענה לצרכים החינוכיים והרגשיים של התלמידים וההורים.

במסגרת התוכנית, התקיים מפגש של תלמידי השכבה “לצורך אוורור רגשות וחיזוק דרכי ההתמודדות אל מול האירוע”. מתוכנן גם מפגש של מחנכי השכבה, כמו כן צוות היועצות של בית הספר אמורות למפות “מעגלי פגיעות וזיהוי קבוצות מיקוד הזקוקות למענה מידי”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר