ספיר בוקשטיין. מתוך פייסבוק
ספיר בוקשטיין. מתוך פייסבוק

הערעור נדחה: המטפלת המתעללת, ספיר בוקשטיין תיכנס לכלא ביום א'

בית המשפט העליון דחה את הערעור של בוקשטיין שטענה כי הוטל עליה עונש מאסר חמור והיא תתייצב בכלא נוה תרצה ביום ראשון ותחל לרצות את עונשה

פורסם בתאריך: 29.1.19 10:47

     

הרכב שופטים בבית המשפט העליון דחה את ערעורה של המטפלת המתעללת ספיר בוקשטיין וביום א' היא תחל לרצות 15 חודשי מאסר שנגזרו עליה. "הורי הפעוט הפקידו בידי המערערת את היקר להם מכל – והיא בגדה באמונם", נכתב בפסק הדין.

בוקשטיין, מטפלת צעירה מאשקלון נדרשה להשגיח על הפעוט, אלא שבתקופה זו היא התעללה בפעוט, תקפה אותו וגרמה לו חבלות של ממש. בין היתר, כך על פי כתב האישום שהוגש נגדה, השליכה בוקשטיין צעצוע פלסטיק קשיח על אפו של הפעוט והוא דימם מהאף. היא הפילה כמה פעמים את עגלת התינוק שבה ישב הפעוט קשור, באופן שהותיר אותו תלוי במאונך כשרגליו מטה וראשו שמוט לפנים. היא דחפה בכוח את אצבעותיה לעומק הגרון של הפעוט כמה פעמים; באחת מהן היא גרמה לו חבלה ופצע בקשר הלשון שבגינם נזקק לטיפול רפואי, ובאחרת היא גרמה לו זוב דם.

בהזדמנות אחרת היא הניפה את הפעוט, הניחה אותו על גבו על הרצפה, תפסה בישבנו, קיפלה את גופו בכוח, גלגלה אותו כך שנשען על ראשו ולחצה עליו בכוח כלפי הרצפה; בהמשך היא גלגלה את הפעוט על הרצפה כשהוא נופל לאחור על גבו וצורח בבכי, הניפה אותו באגרסיביות בעודה תופסת במותניו, והטיחה אותו בכוח לתוך העגלה. לאחר שחיתלה את הפעוט ששכב על גבו על ספה, היא לחצה על גופו בידיה וריתקה אותו בכוח לספה.


באותו עניין:


במסגרת הסדר טיעון הודתה בוקשטיין במעשים הללו ובית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע אותה בעבירת התעללות בקטין חסר ישע על ידי אחראי ובעבירת תקיפת קטין חסר ישע על ידי אחראי שגרמה לחבלה של ממש. בית המשפט גם גזר עליה עונש של 15 חודשי מאסר וכן פיצוי להורי התינוק בגובה 20 אלף ש"ח.

תיעוד ההתעללות

תיעוד ההתעללות


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בעקבות זאת, ערערה בוקשטיין לבית המשפט העליון וטענה כי בית המשפט המחוזי הטיל עליה עונש חמור מהראוי. היא טענה כי בית המשפט לא התייחס לכך שהיא קיבלה אחריות למעשיה לחרטה שלה, לעברה הנקי, לאישיותה החלשה ולטראומה שחוותה בחייה האישיים. בוקשטיין גם ציינה בערעור כי בית המשפט ייחס חומרה יתרה למעשיה ולסיכון לפעוט, והכול על "יסוד קביעות רפואיות בלתי מבוססות". היא גם טענה כי אין להטיל עליה פיצויים מאחר שלפעוט "לא נקבעו נזקים מסוימים", וגם מפני שהיא מתקשה לשלם אותו.

הרכב השופטים שדן בערעור שהגישה בושקטיין קבע כי בית המשפט המחוזי הטיל עליה את העונש הראוי וכתבו כי בוקשטיין "תקפה את הפעוט – ילד רך בשנים – והתעללה בו שוב ושוב. היא הכאיבה לו, הבהילה אותו, חבלה בו ופצעה אותו. היא סיכנה את שלומו בהנפת גופו, הטחתו ברצפה והפעלת לחץ עליו… טרם ניתן לעמוד על השלכות מעשיה של המערערת על נפש הפעוט, אולם, כפי שצוין בתסקיר נפגעי העבירה, טראומה חוזרת כזו שעבר הפעוט מידי המערערת עלולה לפגוע בהתפתחותו התקינה ולהוביל לתסמינים רגשיים ונפשיים קשים ביותר".

כלא נווה תרצה. צילום: מוטי מלרוד

עוד נכתב בפסק הדין כי מעשיה של בוקשטיין "מבטאים זלזול עמוק בתפקידה כאחראית על שלום הפעוט. לא זו בלבד שיש בכך כדי להגביר את חומרת מעשיה של המערערת, אלא שיש בכך כדי להגדיל את הנזק שנגרם למשפחת הפעוט. הורי הפעוט הפקידו בידי המערערת את היקר להם מכל – והיא בגדה באמונם. ניתן רק לתאר את הצער ואת החרדה שעוד ילוו אותם בעתיד, ולקוות שישתקמו מהם".

הערעור כאמור נדחה וביום ראשון תתייצב בוקשטיין בבית הכלא נווה תרצה ותחל לרצות את עונש המאסר.

את המדינה יצגה בערעור עו"ד הדר פרנקל מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה.

בבית המשפט המחוזי נוהל התיק ע"י עו"ד איילת קדוש מפרקליטות מחוז דרום (פלילי).

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר