שכונת אגמים. צילום: אחי בנאי

בשורה לתושבים: נדחתה הבקשה להקמת מתקן פסולת באגמים

פרסום ראשון: לאחר שנתיים של מאבקים, הוחלט לדחות את הבקשה להקמת מתקן פסולת בסמוך לשכונת אגמים. ההחלטה התקבלה אמש פה אחד בוועדה המקומית לתכנון ובניה

פורסם בתאריך: 28.11.17 13:08

     

לאחר כשנתיים של מאבקים, מחאות והתנגדויות, החליטה אמש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לדחות את הבקשה להקמת מתקן פסולת בסמוך לשכונת אגמים בדרום העיר.

תחילת המאבק היה בסוף שנת 2015 אז גילו התושבים כי בכוונת העירייה להקים במקום מתקן שיעסוק בהפרדת פסולת. התושבים הביעו מחאה על כך ואף שלחו התנגדויות לוועדות שדנו בהקמת המתקן. טענות רבות הועלו נגד המת המתקן במיקום המדובר, הן בשל קרבתו למפעל קרלסברג והן בשל קרבתו לנחל שקמה.

מפעל למיון פסולת. אילוסטרציה: אוליבייה פיטוסי

אמש, התקיימה ישיבה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה ובה הוחלט פה אחד לדחות את הבקשה להקמת המתקן בסמוך לשכונת אגמים. חברי הוועדה הסתמכו בין היתר על חוות דעת של לשכת הבריאות המחוזית במשרד הבריאות שביקשה שלא להקים את המתקן במיקום המדובר.

באותו עניין:

"אין עוררין על חיוניותו של מפעל לטפול ומיון פסולת עם זאת לטעמנו המיקום המוצע להקמתו של המפעל יוצר סיכון למפעל מי השתייה 'שקמה', שהינו מפעל קליטת מים עיליים פתוח (בריכות חלחול אל תת הקרקע) והרגיש לזיהומים מהסביבה", נכתב בחוות הדעת שנחתמה על ידי דפנה זעירא מנהלת מחלקת בריאות הסביבה. "זרימה עילית של נגר עילי מזוהם עלולה לסכן את מפעל מי השתייה שקמה (הכולל אגני החדרה וקידוחי הפקה) הסמוך לאזור התעשייה הדרומי. הקמתו של מפעל אשפה בסמיכות למפעל מי השתייה 'שקמה' יוצר סיכון גבוה לקידוחי מי השתייה (בממוצע 11 מיליון מ"ק בשנה) יצוין כי על פי מידע הקיים ברשותנו. לא שוכנענו, כי קיימת כדאיות לסכן את מפעל שקמה ולהפסיד את תוספת המים החיונית כל כך למשק המים של המדינה, בהקמתו של מפעל שיא אשקלון באתר המוצע".

שכונת אגמים. צילום: אחי בנאי

"לסיכום", כתבה זעירא בסיכום חוות הדעת. "על פי הממצאים שבידנו, האיזון הנכון במקרה זה הוא שמירה על איכות מי השתייה במפעל 'שקמה'. מומלץ לבחון הקמת מתקן האשפה במקום אחר".

חוות הדעת הזו, הייתה מה שכאמור הכריעה את הכף והביאה את חברי הוועדה לדחות את הבקשה פה אחד. ממלא מקום יו"ר הוועדה לתכנון ובניה יורם שפר אמר: "המתקן כמתקן אמור לשרת בצורה יעילה את העיר ולהביא להוזלה משמעותית של האשפה, אך משרד הבריאות קובע משהו שקשה מאוד להתמודד איתו. אם יגיעו להסכמות בין משרד להגנת הסביבה לרשות המים ומשרד הבריאות אז נשקול מחדש את העניין, אולי בשטח חלופי או המקום עצמו ייבחן שוב. היום ככל שהעיר גדולה מבינים את המשמעות הכספית, כי אנחנו מפנים 100 אלף טון בשנה. עם מפעל כזה נגיע לחיסכון של מאה שקלים לטון לפחות. זה חיסכון של 10 מיליון שקל בשנה".


לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


 "קיבלנו חוות דעת מקצועית ממשרד הבריאות שיש סכנה לסביבה וגם למפעלים סביבתיים כמו כן היו תלונות רבות מדיירי האזור", מסביר חבר הוועדה וחבר המועצה יורי ברנט. "בסופו של דבר פה אחד החלטנו לדחות את הבקשה על סמך חוות הדעת המקצועיות והדיון שעשינו. היה שיקול נוסף שנלקח בחשבון והוא העניין התחבורתי, בשל כניסת מאות משאיות למפעל תוך כדי שימוש בכבישים עירוניים שגם ככה עמוסים והדבר עלול ליצור פקקים. גם זה היה חלק בהחלטה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר