קרלסברג באשקלון. צילום: אילן אסייג.

חשש בקרלסברג: אתר הפסולת עלול לגרום לסגירת המפעל

מבשלת הבירה הגישה עתירה מנהלית בדרישה לבטל את ההחלטה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אשקלון על הקמת אתר הפסולת בסמוך למפעל. לטענתם הקרבה בין השניים עלולה להביא לפגיעה במוצרי המפעל ואף לגרום לסגירתו

פורסם בתאריך: 2.7.17 17:52

     

מפעל קרלסברג, הממוקם באזור התעשייה הדרומי באשקלון, הגיש עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה באשקלון, בגין החלטתה להקים אתר פסולת בסמוך למפעל.
ההחלטה המדוברת אושרה בישיבה שנערכה בחודש מאי האחרון ובמסגרת העתירה מבקשת מבשלת הבירה להורות על ביטול ההחלטה, בשל החשש מפגיעה במפעל ובמוצריו. במקביל פנה קרלסברג גם לוועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה מחוז דרום, אך לטענתם שם סירבו לפתוח בהליך בנימוק שוועדת הערר מוסמכת לדון אך ורק בהחלטות סופיות והיא רואה בהחלטה שהתקבלה כהחלטת ביניים וכנגדה אין זכות ערר.
לטענת קרלסברג הישיבה שהתקיימה טרם קבלת ההחלטה מנוגדת לחוק והיא התקיימה בניגוד מוחלט לכללי מנהל ציבורי תקינים ולאמות המידה המחייבות את הועדה המקומית כרשות מנהלית ובחוסר סמכות. העתירה מתארת עשרה פגמים מהותיים שנפלו לטענת קרלסברג בהליך קבלת ההחלטה.
בין היתר נטען כי לא היתה הודעה על קיום הישיבה וכי הבקשה להיתר שכזה מחייבת מינוי ועדת תכנון משותפת ומיוחדת, בנוסף היות ומדובר בשטח שבחלקו שייך למועצת חוף אשקלון, חלה חובה להקים ועדה משותפת שתפקידה לדון בבקשה. כמו כן נטען שפורסם פרוטוקול הכולל את החלטה שלמעשה כלל לא הועלתה להצבעה בפני הוועדה המקומית וחבריה לא אישרו את ההחלטה וכי נשלל זכות המתנגדים להיות נוכחים בשעת שמיעת ההתנגדויות. לטענתה לאחר השיגה בדרך לא דרך את קבצי השמע מהדיון ושלחה אותם לתמלול הופתעה לגלות שחלקים רבים הושמטו מהפרוטוקול. בנוסף נכתב בעתירה כי אין חוות דעת מקצועית מהרשויות המוסמכות, משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, הנדרשת כתנאי לפתיחת תיק הבקשה להיתר. “כיצד יכלה הועדה המקומית לדון
במפעל מחזור עצום כשאין בפניה אישור או חוות דעת מגורם רגולטורי מהותי שללא חוות דעתו ואישורו לבקשה ספציפית לא ניתן היה בלל לקיים את הדיון”, נכתב.
“לכן, נוכח הפגמים המנהליים הרבים המפורטים בעתירה זו והעובדה כי היא אינה עוסקת בשאלות או מחלוקות תכנוניות ונוכח סירובה של ועד הערר לפתוח הליך ערר הרי שלבית המשפט הנכבד הסמכות לדון בעתירה זו ובטענות העותרת", נכתב.
ההתנגדות של המפעל להקמת אתר הפסולת נובעת מחשש לזיהום ופגיעה באיכות מוצרי המפעל. מפעל קרלסברג עומד בסטנדרטים בינלאומיים גבוהים ומחמירים של איכות, והוא נבדק ונבחן בקפדנות מדי שנה על ידי חברות בינלאומיות, המאשרות את האיכות ותנאי ייצור.
על פי הנטען בעתירה הקמת אתר הפסולת במרחק של כ-400 מטרים בלבד מהמפעל, בסתירה לתכנית האב המחוזית, בסמוך לקידוח המים המספק מים למפעל ובסמוך למפעל ההחדרה, עלולה לפגוע קשות באיכות המוצרים של המפעל, בפעילותו הסדירה ואף מעמידה אותו בסכנת סגירה. בעניין זה נטען כי כלל לא ניתן לדון בבקשה מבלי להכין תסקירים סביבתיים ולהניח אותם בפני הוועדה במקומית ולהציג אותם לציבור לצורך התנגדויות, מה שלא נעשה. “מפעל פסולת אינו יכול לדור בכפיפה אחת עם מפעל המזון הקיים ולכן אין אפשרות לאשר את ההיתר ובהחלטת הועדה המקומית יש התעלמות מוחלטת מסוגיה זו”, נכתב.
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אשקלון מסרה בתגובה: “הוועדה דנה בישיבה מיוחדת בהתנגדויות שהוגשו בעקבות יידוע הציבור להקמת מפעל למחזור פסולת ביתית באזור התעשייה הדרומי. הוועדה טרם קיבלה החלטה סופית בנושא”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר