המתקן לשאיבת ביוב

אחרי אתר הפסולת: מתקן ביוב בלב שכונת אגמים

תושבי שכונת אגמים גילו להפתעתם כי ממש מתחת לאפם, מטרים אחדים מבתי המגורים, מסתיימת בנייתו של מתקן לשאיבת ביוב שאמור לרכז את השפכים של כל השכונות הדרומיות. "מיקום תחנת השאיבה היה ידוע בעת שיווק המגרשים", אומרים בעירייה

פורסם בתאריך: 28.7.17 10:24

     

בחודשים האחרונים עדים תושבי שכונת אגמים בעיר לבנייתו של מתקן משונה ברחוב דלתון, הממוקם בחלק הדרומי של השכונה. רובם לא שאלו יותר מדי שאלות, אחרים שניסו לברר מה פשר המבנה טוענים שנאמר להם שמדובר במשאבות שעתידות לשמש את האגם שצפוי לקום בשכונה. “גם אני הבנתי שזה עבור האגם והייתי רגוע”, אומר תושב השכונה יעקב זמשטיין.

המתקן בסמיכות לבתי המגורים

אלא שאז החליט זמשטיין לבדוק את העניין לעומק. הוא פגש בשטח העבודות את מנהל העבודה במקום והפנה אליו את השאלות. “פתאום אני מגלה שלא אגם ולא נעליים, מישהו בעירייה החליט שזה המקום שבו יוקם קומפלקס ענק של משאבות ביוב שישאבו את כל השפכים של אגמים ושל השכונות הדרומיות”, אומר זמשטיין.

אין עוררין על כך שהשכונה זקוקה למתקן כזה, אך כעת תוהים התושבים מי קיבל את ההחלטה למקם אותו קרוב כל כך לבתי התושבים ולגן ילדים שנבנה סמוך  למקום ולמה לא מיקמו אותו עוד כמה מאות מטרים דרומה לכיוון אזור התעשייה.

“אני קצת מבין בכל המתקנים האלה, והם סובלים מתקלות חוזרות ונשנות. אומרים לנו שמדובר במתקן חדשני, אבל זה לא יעזור כי יהיו דליפות ויצטברו פה מי ביוב חדשות לבקרים ממש מתחת לאפם של התושבים. מדובר במרחק שלא עולה על עשרה מטר מהבתים ומגן הילדים, אולי אפילו פחות. מה יהיה כשיצטרכו לבוא לכאן ולעשות טיפולים תקופתיים? כל התושבים יסבלו מהריח. למה ילדים קטנים צריכים להיות כל היום קרוב כל כך למפלצת הביוב הזאת? כשיהיה פה מחדל תברואתי, כולם יתפסו את הראש”, הוא מוסיף.

לדברי זמשטיין, יש לטפל בעניין בהקדם ולנצל את העובדה שהעבודות במקום עדיין לא הסתיימו. “אני יודע מה יגידו: שהפרויקט תכף מסתיים וכבר אין מה לעשות. אבל למה לא להקדים תרופה למכה? למה אף אחד לא בא לתושבים ומעדכן אותם עוד לפני שהתחילו בעבודות. הכי בסיסי זה ליידע את הדיירים שקנו כאן בתים ממיטב כספם וראויים לתנאי מחיה טובים. יש הרגשה ששכונת אגמים הפכה לחצר האחורית של אשקלון. אפשר להעיף לכאן את אתר הפסולת ואפשר להקים מתקן לשאיבת ביוב על ראשם של התושבים, ואף אחד לא יפצה פה”, אומר זמשטיין.

באותו עניין

לטענתו, הוא אף העלה את העניין בפני ראש העירייה בפועל תומר גלאם, אך לא זכה למענה. “לא קבעתי פגישה רשמית, אבל נתקלתי בו והצפתי את העניין. הוא אמר: ‘זה לא אני, זה הוא’. תגובה קלאסית של הסרת אחריות. הוא גם אמר שאם יהיו בעיות שנפנה אליו. איזו מן תשובה זאת? למה לבנות מלכתחילה משהו ואז לצפות לבעיות? זאת ההתנהלות: בונים ומספרים לתושבים שטויות, וכשהם מגלים שעבדו עליהם, אז כבר מאוחר מדי”, הוא מסכם.

זמשטיין: "כל התושבים יסבלו מהריח"

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "הטופוגרפיה של שכונת 'אגמים' מחייבת הקמת תחנת שאיבה לביוב. מיקום תחנת השאיבה נבחן על ידי כל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים ובכללם המשרד להגנת הסביבה וקיבל את אישורם במסגרת אישור ת.ב.ע על ידי הוועדה המחוזית, כך שמיקום תחנת השאיבה היה ידוע בעת שיווק המגרשים ליזמים ולרוכשים. תחנת השאיבה תוכננה למקרה של תקלה בשעת חירום והיא תספק את המענה עד לפתרון התקלה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר