הכיתה שנחרבה בביה"ס אורט אפרידר
הכיתה שנחרבה בביה"ס אורט אפרידר

"לא נסכן את ילדינו": הורי אורט אפרידר נגד חזרה ללימודים ללא מיגון

לאחר ההודעה של העירייה על חזרה לשגרת לימודים מלאה למרות המחסור העצום במיגון מוסדות החינוך, דורשים הורים רבים לתלמידים באורט אפרידר להמשיך במתכונת הקפסולות כדי למנוע סכנה מילדיהם

פורסם בתאריך: 5.1.24 14:45

     

כ-160 הורים לתלמידים בבית הספר אורט אפרידר חתמו על עצומה הקוראת לעירייה שלא להחזיר את הלימודים באופן מלא בבית הספר ולהותיר אותם במתכונת של קפסולות.

ההורים טוענים כי אין בבית הספר מיגון לכל התלמידים יחד, דבר שעלול לסכן אותם. הם מציינים את הדברים על רקע העובדה שבבית הספר הזה נפלה כבר רקטה בתוך כיתה, בזמן שלא היו בה תלמידים והחריבה אותה.

צפו בנזק שנגרם בכיתה:

ההורים מוחים על כך שהתלמידים שאין עבורם מרחב מוגן תקני נאלצים להסתפק ב"הכי מוגן שיש" שזה אומר להסתתר מאחורי קיר, "לא נפקיר את ילדינו למקבלי ההחלטות שכל האינטרס שלהם הוא כלכלי! לכל התלמידים חייבת להינתן הזכות להתמגן במקום תקני בעת מלחמה! לכן אנו דורשים להמשיך במתווה הנוכחי!", נכתב בעצומה.

ההורים המודאגים אף פנו למשרד החינוך ולעירייה במכתב ובו פרטו את טענותיהם נגד החזרה לשגרת לימודים מלאה.

הכיתה שנחרבה בביה"ס אורט אפרידר

הכיתה שנחרבה בביה"ס אורט אפרידר

כך הם כתבו: "אנו הורי מקיף אורט אפרידר רונסון, מתנגדים לשלוח ילדים ללמידה פרונטלית ללא מיגון (ממ"ד, מקלט, מיגוניות) במהלך הלמידה, אשר מתאים לכלל הנוכחים בשטח בית הספר וניתן להגיע אליו בזמן התואם את זמן ההגעה לפי פיקוד העורף (30 שניות). כרגע ההנחיה היא להחזיר 5 שכבות וזה אומר שאין מיגון של מקלט/ ממ"ד מספיק לכלל הנוכחים בבית הספר במהלך יום הלימודים, אלא רק מיגון שאינו באמת יכול להגן כמו מסדרון/ קיר. הנחיה זו מסכנת את הילדים שלנו ועלולה לגרום לנפגעים/הרוגים במידה ותהיה נפילה חוזרת של רקטה על בית הספר (כמו נפילת הרקטה שהייתה במהלך חודשי הלחימה הנוכחית)".

העצומה עליה חתמו 160 הורים

העצומה עליה חתמו 160 הורים

עוד באותו נושא:

עוד נכתב: "אנו הורי התלמידים לא מוכנים לתת יד לסכן את ילדינו בעקבות הנחיה זו בזמן האזעקה. אנו מבקשים לחזור ללמידה בקפסולות של 3 שכבות פרונטלי ו-3 שכבות בזום כפי שהיה בשבועיים האחרונים, עד אשר יינתן פתרון למיגון הילדים בצורה שלא תסכן אותם. אנו מבקשים לספק מיגוניות מהר ככל הניתן בכמות המספיקה לכלל הנוכחים בשטח בית הספר, אשר ניתן יהיה להגיע אליהם לפי הנחיית פיקוד העורף (30 שניות) ובנוסף לבנות מ"מדים נוספים המספיקים לכלל הנוכחים בשטח בית הספר בזמן יום הלימודים. זאת על מנת שנוכל להחזיר את הילדים ללמידה פרונטלית בצורה תקינה ובטיחותית, אשר אינה מסכנת את הילדים שלנו במהלך הלמידה בשטח בית הספר".

נכון לעכשיו בעירייה עדיין עומדים על כך שביום ראשון יתקיימו הלימודים כרגיל, זאת למרות שהעירייה עצמה מודה שכ-50% מהתלמידים הם מחוסרי מיגון.

מחדל המיגון של אשקלון

מחדל המיגון של אשקלון, מתוך מצגת שהוצגה בכנסת

בדיון שהתקיים השבוע בכנסת בנושא פערי המיגון באשקלון, הוצג הנתון המקומם ולפיו כ-14 אלף תלמידים באשקלון מתוך 28 אלף תלמידים הם ללא מיגון תקני. עוד עלה מהנתונים שם כי חסרות כ-400 מיגוניות על מנת להשלים את הפערים במערכת החינוך באשקלון.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר