התלמידים נכנסים למרחב המוגן
התלמידים נכנסים למרחב המוגן

כך נראה מחדל המיגון החמור של אשקלון: 70 שניות לוקח לתלמידים להיכנס לממ"ד. צפו

תיעוד מבהיל מאחד ממוסדות החינוך באשקלון מגלה עד כמה גדול מחדל המיגון בעיר - תלמידים רבים מגיעים למרחב המוגן הרבה אחרי שהסתיימה האזעקה. גורם חינוכי מזהיר מחזרה לשגרת לימודים מלאה: "חייבים להשאיר את הקפסולות. אין מצב, אם לא היו קפסולות עכשיו זה היה אסון". למרות זאת בעירייה עומדים על כך שכלל התלמידים יחזרו ללימודים ביום ראשון הקרוב

פורסם בתאריך: 4.1.24 11:40

     

האזעקה שנשמעה היום באשקלון, התרחשה בשעה שבה כמעט כל התלמידים שנמצאים במוסדות החינוך, מהגנים ועד לתיכונים.

למה כמעט? כי נכון להיום ישנה עדיין מתכונת של קפסולות בעיר וחלק מהתלמידים נמצאים בביתם ולומדים בזום.

הורה שהיה באחד מבתי הספר בעיר תיעד מה התרחש שם בזמן האזעקה, תוך שהוא מדגיש כי מדובר במבנה חדיש ולא בבית ספר ישן.

הוא מספר כי הוא עצמו לקח לו כ-20 שניות להגיע למרחב המוגן ואז הוא התחיל לצלם סרטון שאורכו דקה אחת ו-9 שניות, שרק בסופו נראה כי התלמידים הצליחו להיכנס למרחב המוגן. מה שאומר שלתלמידים לקח כדקה וחצי להיכנס למרחב המוגן, ובאשקלון כזכור, זמן ההתרעה הוא 30 שניות בלבד!

כך נראה מחדל המיגון של אשקלון:

למרות זאת ולמרות שעיריית אשקלון בעצמה טוענת שכ-50% מהתלמידים בעיר לומדים ללא מרחב מוגן, הוחלט כי ביום ראשון תסתיים מתכונת הקפסולות וכל התלמידים יחזרו ללימודים כרגיל.

גורם חינוכי באחד ממוסדות החינוך בעיר מזהיר מפני קטסרופה שעלולה להתרחש במקרה של אזעקה בשבוע הבא, ומתאר מה התרחש היום. "עכשיו זה עוד עם קפסולות והילדים נבהלו כל כך, אם לא היו קפסולות וכולם היו בבית הספר, אין מצב שהיו מגיעים למיגונית", הוא אומר, "כשיש שכבה מלאה אין מצב להגיע ב-30 שניות. איך הם רוצים להחזיר את כולם בשבוע הבא?".

מיגוניות הוצבו באשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

חסרות 400 מיגוניות במוסדות החינוך באשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

באותו עניין:

עוד הוסיף אותו גורם כי לאחר האזעקה הורו לצוותים החינוכיים לחזור ללמידה רגילה, "הילדים מבוהלים ממש ואחרי זה עוד אומרים לנו להמשיך בלמידה כרגיל, ממש חלם. הילדים מבוהלים לוקח להם רק רבע שעה להתאפס על עצמם, ההורים מתקשרים ודואגים, אבל הם אומרים לימודים כרגיל. חייבים להשאיר את הקפסולות. אין מצב, אם לא היו קפסולות עכשיו זה היה אסון, ילדים היו נופלים וזאת הייתה קטסטרופה. איך הילדים היו מבוהלים רצו בבהלה ובצרחות כל הילדים. חייבים להשאיר את הקפסולות, זה מסוכן מאוד. מזל שלא כל הכיתות נמצאות, אם כל הכיתות היו רצות ביחד, זה פחד אלוהים", הוא אומר.

למרות מחדל המיגון החמור, בעירייה אומרים כי ההחלטה להחזיר את הלימודים במלואם, עומדת בעינה וביום ראשון יחזרו כל התלמידים למוסדות החינוך.

כזכור, אתמול התקיים דיון בוועדת החינוך של הכנסת בו השתתפו ראש העירייה, תומר גלאם וכן ראש מינהל החינוך יובל זוזט ושם הוצגו פערי המיגון במוסדות חינוך באשקלון.

מחדל המיגון של אשקלון

מחדל המיגון של אשקלון

על פי המצגת למחצית מהתלמידים באשקלון אין מרחבים מוגנים להגיע אליהם בזמן אזעקה – כ-14 אלף תלמידים מתוך 28 אלף תלמידים לומדים ללא מיגון תקני וקרוב לכיתה.

כמו כן, על פי המצגת של העירייה התברר כי חסרים קרוב ל-400 ממ"דים במערכת החינוך.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר