הגמלאים עם המנהלת והמורה

"חוויה מרגשת": מה עושים גמלאים בכיתת לימוד במקיף ה' דרכא באשקלון?

פורסם בתאריך: 19.6.22 21:44

     

במקיף ה' דרכא מסכמים את שנת הלימודים תשפ"ב. כיתה אחת מתוך כלל כיתות בית הספר ריגשה את כולם במיוחד, והיא כיתת הגמלאים.

כיתת הגמלאים פועלת בבית הספר זו השנה השביעית. מחנכת הכיתה היא שירלי דהן, מזכירתה האישית של מנהלת בית הספר, דליה רחמים. במערכת השעות של הכיתה משובצים מורים אשר התנדבו ללמד מגוון רחב של מקצועות.

לסיכום השנה יצאו הגמלאים למופע מוסיקלי בנתיב העשרה, התקיים מפגש סיכום שנה שהשתתפה בו חברת המועצה, שרה זכריה יו"ר ארגון הגמלאים העירוני. הגמלאים הציגו תערוכה בחצר בית הספר. בתערוכה הגמלאים חשפו את עבודות השורשים שלהם במסגרת פרוייקט "השורשים שלי" שהתקיים לאורך שנת הלימודים. "זו הייתה חוויה מרגשת במיוחד לראות את הקולאז'ים של תמונות אישיות ומשפחתיות של כל אחד מתלמידי כיתת הגמלאים. ליד כל תמונה הוצג דף מידע על שורשיו של כל תלמיד ותלמיד. עבודות השורשים של כיתת הגמלאים הוצגו לצד עבודות השורשים של כיתה ז'9 אשר ליוותה את כיתת הגמלאים כחלק מהמעורבות החברתית של הכיתה", אומרים בבית הספר.

העבודות של הגמלאים בבית הספר

רינה ברדו, מכיתת הגמלאים אמרה: "הכנת פרוייקט הזהות והשורשים הייתה חוויה נהדרת, היא הזכירה לי את עברי ואפשרה לי להביט בגאווה על ילדיי נכדיי ופירות חיי. במהלך השנה נחשפתי לכיתה ז'9 המקסימה, ילדים שהם עתיד החברה הישראלית וחייבים לחבר אותם אל העבר בכדי שימשיכו את הערכים והמסורת של אבותיהם ואמותיהם".

יפה כרמי מכיתת הגמלאים סיפרה: "כשהגעתי בבוקר וראיתי את התמונות על הקיר עם קטעי ההסבר על כל אחד מאיתנו מאוד מאוד התרגשתי, שלחתי לילדים תמונות וכולם התלהבו, תהליך בירור התמונות שמרכיבות את הזהות של כל אחד מאיתנו היה מעט מאתגר אבל ממש משתלם, זכינו במתנה נהדרת לסיום השנה".

הגמלאים בבית הספר

תלמידי כיתה ז'9 סיכמו את הפרויקט המופלא הזה במילים אשר גורמות להעמיק את החשיבה על המרדף אחר הקידמה והאינטנסיביות היומיומית אשר לעיתים מעמיקה את הפערים בין הדורות, ומותירה את הדור הותיק מעט מאחור. במקיף ה' דרכא כיתת הגימלאים מזמנת את הקשר הרב דורי המחנך את התלמידים לקיים את הצו "אל תשליכני לעת זיקנה" והערך המוביל כבית חינוך הוא ערך אהבת האדם.

"המפגש עם כיתת הגמלאים היה מעט מוזר בהתחלה", אמרה רוני ראש תלמידת כיתה ז'9, "אבל ראינו עד כמה הם מיוחדים ונושאים סיפורי חיים מאוד מרגשים ומעניינים. לדעתי כדאי שגם בשנה הבאה התלמידים יחשפו לכיתת הגימלאים ולמסרים החשובים שיש להם להעביר לנו הנוער".

ליאור אמברטוט, תלמיד כיתה ז'9 סיפר: "עבורי הגמלאים הם ממש כמו הסבים שלי, ולכן אני חושב שזו הזדמנות נהדרת להיפגש איתם ולשוחח על ההיסטוריה ועל מדינת ישראל, ובכלל על כל הנושאים שהם יכולים ללמד אותנו בזכות ניסיון החיים שלהם".

המורה ושתי תלמידותיו

פנינו לשאול את גדעון אייך, מחנך כיתה ז'9, על התחושות עימן הוא יוצא בסיומו של מיזם כה חשוב. "במחצית ב' ביקשתי להתנדב בכיתת הגמלאים והתקבלתי בחום ואהבה כל כך מיוחדים", אומר אייך, "פגשתי קבוצת אנשים עם חכמת חיים, שמחת חיים ורצון ללמוד לחלוק ולהשפיע טוב, בחרתי בנושא בירור הזהות והשורשים. במסגרת התהליך למדתי הרבה מהסיפורים, מהדילומות האישיות והאוצרות הנמצאים בכל אחד מתלמידי כיתת הגימלאים. החיבור בין כיתת הגמלאים לכיתת החינוך שלי היה חיבור יחודי. שמפגשים בין הצעירים ביותר לבין המבוגרים ביותר סביב נושא ששתי הקבוצות חקרו וביררו במהלך השנה.

"עבורי זו הייתה חוויה שבעזרת השם אשתדל לשמר ולשלב בשנים הקרובות בעשייתי החינוכית, וזו הזדמנות להודות לשירלי שעשייתה השקטה מלווה את הפרוייקט מתחילתו ועד סופו. החברה הישראלית היא חברה אשר מאופיינת בסולידריות חברתית שעל כך אחד מאיתנו לשמרה. סולידריות חברתית שתשאיר חותם על הדורות הבאים. כולי תקווה שנצליח להטות אוזן להקשיב לסיפורי החיים של הדורות הקודמים שעשו כל כך הרבה כדי שאנו נוכל לחיות כאן במדינתנו הקטנה. ובמסר אישי לתלמידים היוצאים לחופשה, הצעירים והותיקים, שתהא זו חופשה נעימה, חופשה של הטענת מצברים וצבירת חוויות לקראת השנה הבאה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר