רמי גואטה. צילום: גלית דהרי
רמי גואטה. צילום: גלית דהרי

רמי גואטה יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון: "חשוב לי לקבל שוב את אמון הציבור"

בפעם השישית מתמודד רמי גואטה, לתפקיד יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון. בריאיון לקראת הבחירות שיתקיימו השבוע הוא מסביר למה חשוב לו להיבחר באחוזים גבוהים, מדוע הוא התרחק ממפלגת העבודה, היכן עומד ההסכם של עובדי עשות אשקלון ולמה עיריית קרית גת מייצרת בעיות. "זה לא רמי גואטה לבד. הקמתי מרחב עם המון אנשים מקצועיים", הוא אומר

פורסם בתאריך: 20.5.22 17:06

     

רמי גואטה זה כבר שם נרדף למנהיגות עובדים באשקלון והסביבה. זה קצת לא נתפס אבל כבר 42 שנים שהוא עוסק בזה, בתחילה כחבר ועד במפעל עשות ואחר כך כיו"ר הוועד ואחר כך כרכז האיגוד המקצועי במה שהיה מכונה אז מועצת פועלי אשקלון.

בשנת 96 הוא נכנס לתפקיד מ"מ יו"ר מועצת פועלי אשקלון, שנתיים לאחר מכן כשזה הפך למחרב אשקלון הוא נבחר ליו"ר המרחב 5 פעמים ברציפות. המרחב כולל מלבד אשקלון, גם את שדרות, קריית גת, והמועצות האזוריות חוף אשקלון, שפיר, יואב, לכיש ושער הנגב.

בעוד 4 ימים יתקיימו הבחירות לראשות ההסתדרות גם בארצי וגם במרחבי, כמובן גם במרחב אשקלון. כאן יתמודד גואטה כאמור, בפעם השישית לתפקיד ונדמה שאין מי שעשוי לאיים על מעמדו.

כמו שזה נראה בשטח, אתה, מה שנקרא, "לוקח בהליכה" את הבחירות.
"אני רוצה את התמיכה של הציבור כי זה האמון שאני מקבל ממנו פעם ב-5 שנים. דבר שני, אני רוצה אחוזים גבוהים כדי שגם כשאני נמצא מול המעסיק אם זה מפעל או אם רשות מקומית, או אם זה גוף ציבורי, אז אני צריך להיות חזק ולכן אני מאוד רוצה לקבל הצבעה גורפת ואמון מלא וזאת החשיבות של העניין. אנשים מכירים אותנו, זה לא רמי גואטה לבד. הקמתי מרחב עם המון אנשים מקצועיים. כל מי שנקלט ב-15 שנה האחרונות הם ברובם עורכי דין, חלקם ותיקים וודאי מקצועיים והצעירים התמקצעו וזה צוות שנותן מענה בכל התחומים. זה צוות שנותן מענה בכל התחומים. פעם בהסכמים ארציים נזקקנו לשרות משפטי ואיגוד מקצועי ברמה הארצית היום אנחנו עושים הכל עם הצוות שלנו במרחב.

"לדוגמה: קצא"א שהפכה מחוק הזיכיון לחברה ממשלתית, את כל התהליך עשינו עם הצוות שלנו, כל ההסכם נבנה מולם. שלא לדבר על עשות שעברה ידיים. הייעוץ המשפטי זה כלי עבודה, ובדרך כלל מביאים מהמשרדים הגדולים שעושים הכל ומנסחים לך ואני עשיתי הכל פה עם הצוות שלי".

רמי גואטה והשר לשעבר משה כחלון בעשות. צילום: פוטו יוסי את עוזי

איפה עומד באמת העניין עם עשות אשקלון שנמכרה לקרן פימי?
"עשות נמכרה כבר לקרן פימי. אבל המכירה לא בוצעה עד הסוף בגלל שלא הגיעו איתנו להסכם, עם העובדים. קודם כל זה להגן על זכויות העובדים. יש לנו דרישות כמו מעניקם של מעבר, בכל זאת עברו ידיים ואנחנו רוצים לעגן את הכל. בסופו של דבר העובדים הם הנכס וראוי שגם הם יקבלו את החלק שלהם. אז אנחנו במשא ומתן ואנחנו לקראת סיום, אבל גם פימי לא תיקח אותו בלי שנסיים את ההסכם. בלי הסכם של העובדים כל המכירה הזאת לא שווה כלום".

היה מהלך של פיצול החברה העירונית באשקלון לרשת פיכמה וזה התהפך בחזרה.
"אני הטלתי וטו על כל הדבר הזה. עד שהצלחנו להעביר אותם מפיכמה לחברה העירונית לקח לנו זמן ועשינו הסכם. אני התנגדתי באופן נחרץ לפיצול חוזר וראש העיר קיבל את ההתנגדות שלנו ואנחנו עכשיו לקראת סיום הסכם בחברה העירונית".

מה זה יעניק לעובדי ועובדות החברה העירונית?
"זה פורץ דרך כי אין כמעט חברות עירוניות עם הסכם עבודה. ההסכם הזה מעגן את כל הזכויות של העובדים עם הסייעות ואבות הבית. הם גם ככה כמעט משווים לעובדי עירייה ועכשיו עוד יותר. ההסכם ייתן להם עוגן כלכלי ותעסוקתי שיגן עליהם".

מפעל קרלסברג. צילום: משה מילנר/לע"מ

מפעל קרלסברג. צילום: משה מילנר/לע"מ

ישנם עוד מעסיקים גדולים באשקלון שההסתדרות הצליחה לארגן אותם. "כמו מפעל קרלסברג אחרי ששנים מאז הקמתו לא היו מאורגנים כי הם חלק מקוקה קולה שכבר היו בהסכם עבודה והם חשבו שזה לא יוסיף להם כלום אבל ברוך ה' הם כבר 5 שנים מאורגנים אצלנו כשגם עכשיו אנחנו בעיצומו של הסכם עבודה. הסכם העבודה הקודם של קרלסברג נתן להם יותר מכל מפעלי קוקה קולה".

"אנחנו בעיצומו של הסכם באסם ובונז'ור"

רמי גואטה 65, נשוי ואב לארבעה וסב לנכדים ונכדות. בעבר הוא היה גם חבר מועצת העיר אשקלון בשתי קדנציות. הואה אומר כי למרות הזיהוי הפוליטי שלו כמי שהיה חבר בסניף מפלגת העבודה והלך עם עמיר פרץ למפלגת "עם אחד", הוא דחף יותר להסתדרות עובדים מקצועית.

היום אתה עדיין עם מפלגת העבודה?
"היום פחות, היא התרחקה ממפלגת העבודה של פעם. הסוציאל דמוקרט פחות בא לידי ביטוי היום. דת ומדינה קיבל משקל שלא בכיוון של ראיית העולם שלי".

כמו כן, כיום הוא מכהן במקביל לתפקידו גם בתפקיד מזכיר של הוועדה לתיאום וביצוע בהסתדרות, שבמילים אחרות זה אומר שהוא מוביל את הוועדה שמאשרת כל סכסוך עבודה בישראל.

גואטה כאמור אחראי על מרחב אשקלון עם 22 אלף עובדים מאורגנים שכולל גם את העובדים למשל במפעל אוסם בשדרות, או במפעלים של צבר, טבעול ובונז'ור בקרית גת שגם הם חלק ממפעלי אסם. "כולם מאורגנים ואחנו מלווים אולם ביום יום גם בהסכמי עבודה. עכשיו אנחנו בעיצומו של הסכם גם בבונזו'ר בקרית גת וגם באסם בשדרות. אנחנו במשא ומתן".

בימים אלה הקרב הגדול על ראשות ההסתדרות מתחמם כאשר היו"ר הוותיק עופר עיני מבקש לחזור ולהתמודד מול ארנון בר דוד המכהן. גואטה רץ ברשימת "עוגנים" של בר דוד.

רמי גואטה וארנון בר דוד

רמי גואטה וארנון בר דוד

בעבר אתה ועופר עיני הייתם קרובים.
"היינו חברים, החיים עושים את שלהם וכמעט התחלנו ביחד כשהוא הגיע ממס הכנסה ואני הגעתי מעשות, אבל חשוב לזכור שעופר בחר בעצמו לסיים בהסתדרות ובאותה מידה הוא החליט לחזור. אבל עם ארנון אני עובד המון שנים עוד כשהיה יו"ר ועד העובדים בעיריית תל אביב. הוא כמונו, הוא צמח בתוך המערכת איש ראוי שעושה הרבה למען העובדים".

הייתה התלבטות?
"לא הייתה שום התלבטות. מאחר וגם עופר יודע להעריך את היכולות המקצועיות שלי. הוא פנה לכמה אשקלונים שירימו רשימה והם אמרו לו שהם לא יתמודדו מולי ושאין סיכוי. אבל הוא כיבד ולא פנה אליי ואני לא משמיץ ולא מלכלך. אני מכבד".

ברשימה של גואטה ישנם את ראשי ועדי העובדים בעיריות כמו ארמו וקנין מאשקלון, ראובן אלקבץ מקרית גת, מורדי אליאסי משדרות ויש גם את יהודית אוליאל יו"ר נעמ"ת במרחב. גם נציגים מקצא"א, מברזילי, מס הכנסה ועוד.

רמי גואטה, ארנון בר דוד, תומר גלאם, יהודית אוליאל וגלית פאר

רמי גואטה, ארנון בר דוד, תומר גלאם, יהודית אוליאל וגלית פאר

אם מישהו מתלבט בין ארנון ועופר איך אתה משכנע אותו? עופר אומר שהוא חזק מול ליברמן הרבה יותר מארנון.
"כל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה ובסוף לעשות מה שאנחנו מאמינים. בקדנציה הזאת ארנון נתן את כל הפוש. זה לא סוד שעיריית שדרות היו עם בעיות של תוכניות הבראה וכל מיני קשיים כאלה, ארנון ליווה אותנו מול כל הגורמים הממשלתיים וכך גם בעיריית קרית גת. בשדרות יצאנו לדרך חדשה ואני מאחל לכל רשות שתהיה כמו שדרות היום".

למה מה קורה בעיריית קריית גת?
"אם ניקח את עיריית קרית גת שהיא בעייתית עד היום, ראש העיר שם לא קל ויש בעיות כלכליות ואין מספר שבועות או חודשים שלא צומחת לנו בעיות מהכיוון שלהם כמו ניסיונות לפגוע במרכיבים שונים בשכר או כל מיני בעיות אחרות. ארנון ליווה אותנו וגיבה אותנו בהתנהלות מול משרד הפנים בעניין הזה.

"אפילו במכירה של עשות כל בעיה שלא התעוררה תמיד הוא היה לצידנו והתערב, כשנגמור את ההסכם נוכל לומר מה בדיוק השגנו בזכות ארנון. אם אני עושה נגיד סכסוך עבודה באלביט אז יש לי רק את עשות פה, אבל כשארנון נותן הנחיה לכל מקום שיש אלביט, אז הנהלת אלביט מבינה שהיא מתמודדת לא רק מול רמי גואטה ומרחב אשקלון, אלא בעיה של התמודדות ארצית וזה גורם להם לנסות ולהגיע איתנו להבנות ולהיות פחות חזירים וזה קורה במשא ומתן".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר