ממתינים לתחילת הדיון, הבוקר בבית המשפט בתל אביב

שמעוני העיד: קיבלתי מהוריי 300 אלף שקל

ראש העירייה לשעבר העיד גם היום במשפטו כי הוריו הלוו לו חלק גדול מהסכום של הסכמי השתיקה וסיפר על היחס שקיבל מצד עיתון "קול אשקלון"

פורסם בתאריך: 21.1.19 13:44

     

משפטו של ראש העירייה לשעבר, איתמר שמעוני, ממשיך היום. בשבוע שעבר החל שמעוני לפרט ולספר על כהונתו כראש עיריית אשקלון ובהתייחסותו לאישומים ולנאשמים.

שמעוני סיפר זאת במהלך עדותו הראשית בה הוא נחקר על ידי סנגורו, עו"ד מנחם רובינשטיין. העדות הסתיימה בשעה מוקדמת והיא המשיכה היום שוב עם רובינשטיין.

רובינשטיין מציג מסמך מייל ששלח שמעוני ומבקש ממנו להתייחס אליו.

שמעוני: חיפשתי טריגר כדי למשוך את מינהל ההנדסה לפעילות. אחד מהדברים שעשיתי היה פוסט שפרסמתי ועינב דוד נפגעה ממנו. היא שלחה לי מייל ועניתי לה שכתבתי אמת וזה מה שהציבור חושב. אתם עמוסים ואני נחוש לבצע רפורמה כדי שהאמת הבאה שתיכתב בעוד שנה תשקף את המציאות. ציפיתי שהם יעשו את השינויים ולא אני, חשבתי שזה יעשה משהו, אבל הם לקחו את זה ועשו רעש מזה.

רובינשטיין מציג עוד מכתב ומבקש משמעוני להתייחס.

שמעוני: אני גיליתי במקרה ממשה פוקס שמתכוונים להוסיף מגורים ומסחר ואני ידעתי שכמה מאות מטרים משם מתכוונים לעשות 'פינוי בינוי' לשטחי מסחר. זה דבר שאני צריך לדעת ולברר אותו.

התחלנו לעשות את חזון הסכם הגג ואני ביקשתי לראות ולקבל מסמך צפיפות. לא רציתי שנבנה בניינים ונהיה חשופים לתביעות. אני מעביר הוראות ומשימות. זה המצב שאותו קיבלתי שבו בונים בניינים ולא מתחשבים בכך שאין מוסדות ציבור.

שמעוני המשיך והתייחס למסמכים שהציג סנגורו ומהם עולה כי שמעוני התערב במינהל הנדסה כי חשב שהם לא יעילים.

מסמך שהוצג דיבר על הגשת בקשה לרישיון עסק ללופט שאותו הגיש דורון נקשרי.

דורון נקשרי. צילום: פבל

דורון נקשרי. צילום: פבל

שמעוני סיפר כי המקום פעל ללא רישיון עסק

שמעוני: הייתה בקשה והיה מידע שיש נערים שם ועושים מסיבות וזה היה בלי רישיון עסק. קיבלתי מידע מהמשטרה על העניין. ובבקשה ראינו שהמבנה שייך לאח של מהנדס העיר ושמעון ארג'ואן הפעיל את המקום באמצעות דורון נקשרי. אחרי ששלמה כהן הביא את זה לדיון, אמר לו אפי מור שהוא מייצג ארגון פשיעה והוגשה על זה תביעת דיבה.

רובינשטיין: נאמר שפגישות עם איתן צוריאל לא נרשמו ביומן.
שמעוני: בחקירה הטיחו בי דברים ואמרו לי היו כך וכך ישיבות ובעצם קיום הישיבות הפעלת לחץ על צוריאל. אני לא הפעלתי לחץ על איתן צוריאל. אני מאוד אהבתי אותו ולא צעקתי עליו. לי לא זכור, אולי ישיבה אחת שאחר כך נרשמה ובה ביקשתי ממנו להישאר. כל פגישה נרשמה ביומן, גם אם זה היה מעכשיו לעכשיו הוא היה מזומן לפגישה.

היועץ המשפטי לשעבר, עו"ד איתן צוריאל

היועץ המשפטי לשעבר, עו"ד איתן צוריאל

שמעוני נשאל על ידי השופטת בנוגע לישיבות עם איתן צוריאל והשיב שהוא זוכר ישיבה בנוגע לבניין פאר.

שמעוני: דובר שם על אם יש חניות או אין חניות. אני זוכר שנדרשתי לזה כי הייתה פגישה כנראה אצלי עם משה חג'ג' שהתלונן על נושא החניות. ואז העברתי את זה למנכ"ל. מעבר לזה, אני לא לחצתי וגם אם הייתי מרגיש או זוכר שלחצתי אז הייתי אומר שלחצתי. כי הייתה בעיה משפטית ולמי אני אפנה אם לא ליועץ המשפטי. לא זכורה לי פעם אחת שעמדתו של איתן צוריאל לא התקבלה. גם אם ביקשתי ממנו למצוא פתרון, אין מצב שעמדתו לא התקבלה.

רובינשטיין מבקש משמעוני להתייחס לפגישה שלו עם משה פונטה שעל פי המשטרה הועבר פתק עם שמות של אנשים שלכאורה נתנו כסף כשוחד.

שמעוני: אני אמרתי לאורך כל החקירות שלי שאני לא זוכר פתק. לא זוכר את תוכן הפגישה ולא זוכר על מה דיברנו.

רובינשטיין: אני מציג בפניך אסופה של מסמכים של העוקבים בהם מוזכר עניין הפתק ואת הפתק עצמו. הדבר הוצג לך בחקירתך?שמעוני: לא הוצג לי, לא ראיתי ואמרתי שאני לא זוכר את הפתק. הראו לי רק את הפתק פעם או פעמיים ושאלו כמה פעמים. אמרו לי שהפגישה מתועדת ואני חשבתי שהיא צולמה ואמרתי שלא ראיתי את הפתק ואני לא זוכר אותו. אני זוכר שנפגשנו וזה לא פעם ראשונה שישבנו שם. אני זוכר את הפגישה, אבל מה דיברנו אני לא זוכר.

רובינשטיין: האם בחקירה הוצגו בפניך הדו"חות של העוקבות?
שמעוני: לא. אמרו לי רק שהפגישה תועדה. אבל אני בחקירה אמרתי כל הזמן שאני לא זוכר את הפתק. אני רואה אותו עכשיו, לא זוכר.

רובינשטיין עובר לעניין ההלוואות שקיבל שמעוני עבור כיסוי הסכמי הפיצוי.

רובינשטיין: מה קרה לפני שחתמת על ההסכמים הללו.
שמעוני: זה התחיל בזה שקיבלתי שני מכתבים בתקופה סמוכה לצוק איתן. כשאתה מקבל מכתבים כאלה הייתי בהלם התייעצתי עם עו"ד רזניק ולפי הדרישה רואים שיש פה סחיטה. רזניק אמר או שתלך להתלונן במשטרה או שזה ילך לבית דין לעבודה וזה יכול לקחת כמה שנים ושמי יפגע. חששתי לשמי הטוב ובסופו של דבר החלטתי לשלם באמצעות גישור ובמהלך הגישור שקלתי ללכת למשטרה. אבל מה שעמד על כף המאזניים זה המשפחה שלי ושהייתי ראש עיר מצליח ואהוד וחששתי שזה יתפרסם. אני נלחם בגורמים עברייניים שבשבילם זה אוכל להפיץ את הסיפור ולכן סיימתי בגישור.

רובינשטיין: האם היה לך את כל סכום הפיצוי?
שמעוני: לא. מה שהיה לי נתתי מכספי. את התשלום הראשון שילמתי למגשרת אחרי החתימה בחודש פברואר. ההסכם השני נחתם בחודש מאי.

רובינשטיין: איך הגיע יתרת הכסף?
שמעוני: מה שאני ידעתי בזמן אמת, על המשפחה ולא ידעתי סכומים. ידעתי על דני עמנואל ולא ידעתי על הסכומים. פניתי למשה פונטה ולאחי עופר.

צילום: אורי צימר

צילום: אורי צימר

רובינשטיין: מה אמרת לפונטה בעניין הזה?
שמעוני: נקודה מאוד חשובה שעלתה בשימוע. כל העניין של מכתב הדרישה פורסם בתקשורת לפני שחתמנו על ההסכם וזה היה מכה עבורי ועבור המשפחה. ושאלו אותי מה אתה דורש דיסקרטיות אחרי שזה פורסם בתקשורת. בעקבות החשיפה הזאת באשקלון עשו עם זה חגיגה ואני שהייתי במשא ומתן וגישור חלק מהתהליך היה שזה לא יפורסם. מה שפורסם בערוץ 10 שזה עובדת עירייה שעבדה תחתיי ורציתי להגיש תביעה והכחשתי חד משמעית ומכאן החלטנו על דיסקרטיות. אני לא הבנתי איך זה פורסם כששני הצדדים התחייבו לדיסקרטיות. כל שיחה שלי נקשרה לזה שאני צריך כסף ולכן האדם היחיד שיכולתי לפנות אליו זה משה. אני אמרתי לו שלא יגיד שזה עבורי כי זה עלול לחשוף אותי. מעבר לזה, מרוב שהתביישתי, גם מאמא שלי לא ביקשתי. עד היום אני לא מדבר עם אמא שלי ולאבא שלי. אני עד היום מתבייש לדבר מולם ולדבר איתם על זה. זה היה מבחינתי ללכת לאמא שלי, היה שקט מתוח בבית. זה היה באוויר, אבל לפנות ולהעלות זה לא משהו שקרה. היא התביישה ממני ואני ממנה. אני בן 50 מעולם לא הרמתי עליהם את הקול ופתאום לבוא ולדבר איתם על זה. העניין הזה שיצא החוצה מאוד פגע בהם. אז על מי אני יכול לסמוך שהדבר הזה לא יצא החוצה? רק על משה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




השופטת: מה ציפית שמשה יעשה?
שמעוני: שייגש למשפחה ולחברים שלי ויגיד שזה עבורו.

רובינשטיין: אתה יכול לספר.על מצבם של בני המשפחה?
שמעוני: אני לא ידעתי את הסכומים שניתנו, זה התגלה לי בחקירה עצמה. המצב הכלכלי של ההורים שלי, ידעתי שהוא לא הכי טוב אבל ידעתי שיש להם איזה ירושה. לא ציפיתי לקבל מההורים שלי 300 אלף שקל. ציפיתי ל-20/30/40 אלף שקל. אז משה אמור ללכת אליה וציפיתי שאמא שלי תדע, וגם במהלך החקירה הבנתי שאמא שלי יודעת. אבל לא דיברתי איתה על זה. היא ידעה שבסופו של דבר זה מגיע אליי. ציפיתי שהוא יילך ויאמר 'אני צריך כסף עבור עצמי'.

רובינשטיין: איך ההיכרות של משה והוריך?
שמעוני: שנים ביחד, הוא מבקר הרבה. ידעתי שאמא שלי תדע שזה בשבילי וידברו על זה ביניהם ואמא שלי תדע שזה מגיע אליי.

רובינשטיין: איזה עוד בני משפחה?
שמעוני: דני עמנואל, עופר אחי אבל אני לא יודע מה הסכומים.

שופטת: מה ציפית שמשה יעשה? איפה עופר בזה?
שמעוני: לא זכרתי אם זה משה או עופר. אם אני זכרתי נכון דיברתי גם עם עופר על זה אולי בשלב מאוחר יותר.

שופטת: מה מערכת היחסים בינך לבין עופר ובין עופר לפונטה?
שמעוני: לא ישבתי עם אחי על שיחות נפש. כשהיו לו בעיות נחלצתי לעזרתו וכשאני נכנסתי לבעיה הוא נחלץ עבורי. רק משה ועופר יכלו לעזור לי. בין עופר לפונטה הם היו חברים. מ-2008 אנחנו מריצים בחירות ועופר ופונטה ביחד.

איתמר שמעוני, פונטה, דוידי ועופר שמעוני

איתמר שמעוני, פונטה, דוידי ועופר שמעוני

רובינשטיין: מה ידעת שעשו?
שמעוני: סמכתי על משה כי לא היה לי איך להחזיר ולא יכולתי לקחת הלוואה מהבנק. הדבר הזה נמשך ולא היה מספיק זמן להחזיר הכל. התשלום האחרון היה קרוב למעצר ולא הייתה דחיפות להחזיר את הכסף. גם במערכות הבחירות זה נוהל ככה. אפילו הפעם, חמישה חודשים אחרי הבחירות אני מגיש דו"ח למבקר המדינה כי אני עובר על הכל. משה עבד על הכספים.

שופטת: תחזור לשאלה מה ציפית שפונטה יעשה בנוגע לחברים?!

שמעוני: משה הכיר את כל החברים שלי מכל המעגלים. הקרוב והרחוק. כולם ידעו שמשה אחד שאפשר לסמוך עליו. יש לנו עשרות חברים משותפים, כאלה שניהלו את הבחירות, חברים באשדוד ובאשקלון.

רובינשטיין: סייגת אותו?
שמעוני: כן. משה ידע שלא לפנות לכאלה שאני בניגוד עניינים איתם והייתי רגוע במאה אחוז שזה מה שקרה. את הכספים הייתי אמור להחזיר למשה ולמשפחה.

שופטת: איך הוא ידע למי יש ניגוד?
שמעוני: משה ידע הכל. יותר מאח שלי. לא לפנות לקבלנים וכאלה שאני יכול להימצא איתם בניגוד עניינים.

רובינשטיין: בסעיף הכללי של כתב האישום נכתב שסכום של 575 אלף שקלים הגיעו ממקורות לא ידועים.
שמעוני: בחקירה הראו לי צ'קים של כל מיני אנשים כמו דרור אלמלם ואלי שמעוני. בדיעבד ראיתי וכשאני מסתכל על זה ראיתי שם יותר מ-575 אלף שניתנו כהלוואות.

דרור אלמלם ואיתמר שמעוני במהלך משחק כדורגל חופים. צילום: דוד לוי

רובינשטיין: אני מתייחס לאישום הנוגע לסילו (מרכז אביאל, ד"ל). בסעיף 32 נאמר שבמסגרת מערכת יחסי ה'תן וקח' בין איתמר לדוידי רכש דוידי את המקומון 'קול אשקלון' ודאג לסיקור אוהד לנאשם איתמר.
שמעוני: הסברתי את זה בחקירה, העיתון היה פרו איתמר ומאוד אוהד והריץ אותי לבחירות, אז שאני אשלח את יואל לרכוש עיתון כדי שיאהד אותי? זה אבסורד.

רובינשטיין הציג גיליונות מלפני רכישת דוידי

שמעוני: רואים שהעיתון אוהד אותי ומנגח את העירייה הקודמת. מי שראה את העיצוב חשב 'זה העיתון של איתמר שמעוני' אז שאני אשלח את יואל לרכוש את העיתון בשביל סיקור אוהד – זה הזוי.

רובינשטיין: זה בעצם סותר את הטענה של התביעה.

רובינשטיין: באישום הראשון במסגרת יחסי 'קח ותן' פעל איתמר למען אינטרסים של דוידי בענייני תכנון ובנייה.
שמעוני: נשאלתי בחקירות אם השפעתי על חברי הוועדה לתכנון ובנייה להצביע נגד עמדת הגורמים המקצועיים. אני לא חבר בוועדה ומעולם לא התקשרתי וביקשתי מחבר ועדה להצביע כך או אחרת.

רובינשטיין: נאמר שדוידי פנה אליך ולסופר כדי שאלו יקדמו את ענייני דוידי בנושא החתימה על ההיתר של פרויקט סילו.
שמעוני: דוידי לא פנה ולא שאל ולא כלום.

שופטת: הטענה שבשום שלב לא הייתה לך מעורבות על מועד החתימה על ההיתר של הפרויקט.
שמעוני: אמרו לי בחקירה ששוחחתי איתו ואני לא זוכר שדיברתי איתו. גם היום אני לא זוכר.

יואל דוידי. צילום: דוד לוי

השופטת תהתה מדוע אמר שלא דיבר ואחר כך אמר שלא זכר?
שמעוני: דוידי לא דיבר איתי ולא אמר לי מה קורה או שאטפל בזה ואני מוכרח לומר שאם היה עושה את זה הייתי מבין אותו. היזם אם לא מקבל היתר באותו היום, היה מפסיד הרבה כסף וגם העירייה מפסידה. אני לא זוכר שיחה איתו בעניין הזה.

רובינשטיין: נטען בכתב האישום שלחצת על גורמי ההנדסה לחתום על היתר בניה עבור דוידי. היתר שנחתם סמוך לחצות הלילה.
שמעוני: לא הפעלתי לחץ לא על המהנדס, לא על חיים סופר, שום דבר. הבחנתי בסיטואציה והייתי ער אליה אבל לא התערבתי.

רובינשטיין: תסביר.
שמעוני: ידעתי שיש בעיה. באותו היום הייתה תסיסה בעניין הזה, אבל לומר שהתערבתי או הנחתי לקרוא למהנדס העיר או לאדריכל זה לא. לא ביקשתי ולא דיברתי עם אף אחד.

רובינשטיין: ידעת שביקשו מהמהנדס לבוא?
שמעוני: אני לא זוכר דבר כזה. אני רוצה לומר שמבחינתי, בגישה שלי ובתפיסה שלי, שחרור חסמים זה לא משהו חריג. אם היו עוד 20 כאלה אז צריך לעשות אותם. החוקרת הצליחה לבלבל אותי שאמרה שתוך יומיים התקבל היתר וזה לא נכון. אני אמרתי שאני לא חבר בוועדה. הייתי אפילו עושה משהו בשביל זה גם היום, כי זה נקרא לשחרר חסמים.

רובינשטיין: אם זה שחרור חסמים אז למה לא אמרת להם?
שמעוני: לא באה אליי פניה, לא אמרו לי מהנדס העיר מתעכב. אם היו פונים אז הייתי עושה, אבל זאת לא הייתה הסיטואציה. על הפרק יש גם הגדלת הכנסות לעירייה. זה היה מכניס מיליונים.

מהנדס העיר לשעבר, דוד ירון, בבית המשפט

מהנדס העיר לשעבר, דוד ירון, בבית המשפט

רובינשטיין: נאמר בכתב האישום בנוגע לבניין פאר שאיתמר פעל באמצעות סופר והפעילו לחץ על גורמים בעירייה למרות החסם המשפטי.
שמעוני: אילנה מרכוס טיפלה בעניין ואם הייתי צריך ללחוץ מישהו, זה אותה וגם ממנה הייתי מקבל תשובות ברורות. גם אם הייתי נכנס בזה, לא הייתי מוצא פסול. אבל לא פניתי ולא דיברתי איתה. יכול להיות שדיברתי עם איתן צוריאל ואמרתי לו שימצא פתרון. יכול להיות. אבל לא דרשתי ולא צעקתי ולא לחצתי.

רובינשטיין: באיזה סיטואציה אמרת לו למצוא פתרון?
שמעוני: אולי בשיחת טלפון. זה גם מסתדר לי שביקשתי כי זה עניין משפטי.

רובינשטיין: היה פה צוריאל ואמר שאתה וסופר פעלתם ביחד.
שמעוני: צוריאל לא אדם רע, אבל הייתה סיטואציה שכל הזמן דיברו על חיים סופר ואיתמר בצוותא חדא.

רובינשטיין: אתם וחיים סופר לחצתם יחד על צוריאל?
שמעוני: בשום אופן.

רובינשטיין מתייחס לפרויקט שוויצריה הקטנה של יואל דוידי ועל כך ששמעוני כינס ישיבה עם אנשי דוידי למרות התנגדות גורמי המקצוע.
שמעוני: זאת טעות יסודית. לא עשיתי ישיבה רק עם דוידי היו עוד עשרות כאלה. אני הופתעתי שיש התנגדות של המהנדס והאדריכל ורק בישיבה שמעתי את זה. לכן אמרתי לגורמים המקצועיים לשבת וחוץ מהישיבה הזאת לא נעשה עוד דבר. אני מסתכל על הישיבה וגם רוני מהצרי ראש העיר לשעבר היה מופתע מההתנגדות.

איתמר שמעוני

איתמר שמעוני

שופטת: ממה אתה מופתע אם אתה לא מכיר את התוכנית?
שמעוני: הייתי מופתע מההתנגדות שהייתה בישיבה. הופתעתי שזה עלה ויש היסטוריה ואני מכיר אותה. היה שולחן עגול לרפאלי והיה רצון להקים מסחר שם באותו המגרש והישיבה הזאת סיקרנה אותי. לא ידעתי שיש בעיה כזו וציפיתי שיגידו לי את זה לפני.

רובינשטיין: למה החלטת לא לתת 'אור ירוק' לתוכנית הזאת?
שמעוני: יש בעיה משפטית. איך אתן אור ירוק? אי אפשר לעשות את זה.

רובינשטיין: מה המעורבות שלך בפיטורי אדריכל העיר?
שמעוני: לא החלטתי לפטר אותו. כששמעתי שהוא פוטר אמרתי לו שהוא נשאר. הייתה כתבה ששברתי את המילה של המנכ"ל.

רובינשטיין: האם ידעת על פניה למשטרה לרפ"ק אלון צרפתי בנושא תלונה על דברים שקרו?
שמעוני: אני דיברתי על זה עם היועצת המשפטית. היו דברים פליליים עם ראש העיר הקודם בשוויצריה הקטנה. מיד אחרי ועדת בניין ערים שאישרה את התוכנית, הבת של ראש העיר נכנסה שותפה בפרויקט. מי שפנה למשטרה זה אני.

רובינשטיין: של מי היה רעיון?
שמעוני: אני פניתי ליועצת המשפטית שהיא אמרה שצריך לפנות לחוקרים.

רובינשטיין עובר לדבר כל הקצאת שטחי הפרסום לעיתון 'קול אשקלון'.
רובינשטיין: טוענים שפנו אליך לצמצם את שטחי הפרסום באובייקטיבי ומי שפנה זה דוידי באמצעות עופר ופונטה.
שמעוני: דוידי לא פנה אליי ולא דיבר איתי על פרסומים או לצמצם. אני בשוטף לא התעסקתי בפרסום, אבל היו אליי פניות. הייתי מפנה למנכ"ל או לדוברת. אני אפילו הגשתי הצעה בתור ראש האופוזיציה לעשות קריטריונים לחלוקת הפרסום. ראשי ערים קודמים השתמשו בזה כדי לצמצם פרסומים בעיתונים שעשו כתבות ביקורתיות. היו פונים אליי בתור ראש אופוזיציה. אני הנחיתי לצאת למכרז ודרשתי שהפרסום בעיתונים יהיה שווה. היה איזון בין העיתונים. לגבי יואל דוידי, לא פנה אליי ולא דיברתי על זה. הייתה לי פגישה עם שמעון בן חיים, שאני לא חוזר אליו ולא עוזר, שהוא עזר לי בבחירות ואני לא סופר אותו. הוא אמר לי שעצרו את הפרסומים ואני אמרתי למנכ"ל לטפל בזה אבל זה היה קרוב למעצרים.

שופטת: האם היו לך פניות מעופר או פונטה?
שמעוני: לא הייתה פניה כזאת. אני פחות נחרץ, כי לומר שאני לא יודע על הסכסוך בין שמעון בן חיים לדוידי כי כולם ידעו. אני לא זוכר שעופר או פונטה פנו אליי לצמצם פרסום באובייקטיבי. הם לא פנו אליי.

הוצגו תכתובות מתוך הטלפון של שמעוני בנוגע להתכתבות בין שמעוני לחיים סופר ולאבשלום חדד מעיתון סטאר בנוגע לשטחי פרסום.
רובינשטיין עובר להתייחס לעניין המרכולים של דוידי "סיטונאות האחים" בכך שעופר שמעוני פנה בעניינים הקשורים למרכולים לגורמים בעירייה.
שמעוני: זה טעות יסודית. לא התעסקתי בזה, עופר לא פנה אליי ואין לי אפילו מידע לתרום בעניין הזה.

רובינשטיין עבר לאישום בו נטען כי שמעוני קיבל 100 אלף ש"ח מהקבלן מגנזי באמצעות מקורבו משה פונטה.
שמעוני: זאת טעות יסודית. לא פניתי למגנזי לא ביקשתי כסף ממגנזי, לא יצרתי קשר עם מגנזי ואני בטוח שמשה לא לקח כסף ממגנזי. לא היה ולא נברא.

גבי מגנזי. צילום: עופר וקנין

רובינשטיין: נטען שהעברת מסר למנכ"ל החכ"ל לשחרר כספים למגנזי.
שמעוני: לא העברתי מסר כזה. מדובר בטעות.

רובינשטיין: עלה הנושא של חזיתות מגדל. מה קרה שם?
שמעוני: המקום הזה היסטורי וזה מקום שרציתי לשחזר אותו. כולנו נכשלנו בלקדם אותו. יש במקום הזה מורכבות, יש שטחים ציבוריים ויש סוחרים. תמיד היה שם לחץ ציבורי ועליי יותר, כי עצרתי את פרויקט מגדל והסטתי תקציבים למערכת החינוך. ממש כעסו עליי. הטיפול בחזיתות החל לפני כן על ידי מנהל מגדל ראובן ביטון. והרבה לפני העניין של מגנזי שנטען התקיימה ישיבה בנושא. הייתה פה סוגיה משפטית שנולדה מרצון של מנהל המתחם. ראיתי ששנה שלמה זה לא מתקדם וזה תקע את המדרחוב. תכננתי לעשות שם רכבת, ולא היה אפשר לעשות כלום כשהחזיתות נראות ככה. ואני בכלל לא ידעתי שמגנזי הוא היזם שם. וגם אם כן, איזו בעיה יש בזה?

מדרחוב אשקלון. צילום: דני סבח

רובינשטיין: ידעת מה הגירסה של פונטה?
שמעוני: לא ידעתי מה אמרו אחרים הייתי במעצר בנפרד. אני שיתפתי פעולה וסיפרתי הכל ואפילו נידבתי מידע. חשבתי שמולי יש גוף שרוצה להגיע לחקר האמת, אבל החוקרת טל בן אבן אמרה לי 'אתה הולך לחטוף 10 שנים'. אני שיתפתי פעולה כשאני מאמין במשטרת ישראל ולאט לאט הרגשתי שהכל היה מוכן מראש ולא התייחסו לגירסה שלי. ראש צוות החקירה אמר לי 'עברתי על העדות שלך ואתה שיקרת הרבה'. כל מה שזכרתי אמרתי ובאיזה שהוא מקום יכולתי להרחיב ולספר ולהסביר אבל הרגשתי שחבל להרחיב כי מפה אני הולך ומקבל כתב אישום.

רובינשטיין: מה קרה עם החזר ההלוואות?
שמעוני: החזרתי מה שיכולתי. לעופר החזרתי 50 אלף שקל. לדני עמנואל החזרתי 50 אלף שקל. אני לא יכול להחזיר עכשיו, אני לא עובד ואין לי את הכסך להחזיר. עוד מעט תיפתח לי קרן השתלמות ונוכל להחזיר. עד לאחרונה קיבלתי 70% שכר. אבל אני בלי משכורת עכשיו. אף אחד לא יכול לקבל אותי, אני באמצע משפט ועד שתתפזר העננה הזאת אדע מה אני עושה. גם למכור את הבית אני לא יכול. הבית חלוט. אפילו לצאת לחו"ל אני צריך מאה אלף שקל, מה אני אברח? זה המצב שאני נמצא בו וזה לא פשוט. לכן החזרתי מה שאני יכול ואני אחזיר הכל עד השקל האחרון.

אילוסטרציה: דוברות המשטרה

אילוסטרציה: דוברות המשטרה

רובינשטיין מציג אישום נוסף בו נטען ששמעוני קיבל מאות אלפי שקלים מבלי לברר על מקורם, באמצעות משה פונטה.
שמעוני: זה לא שבאתי בוקר אחד והבאתי מיליון שקל. זה היה תהליך ארוך.

מוצג תמלול שיחה שהוקלטה על ידי המשטרה בין שמעוני לבין פונטה בנושא הסכמי השתיקה והתשלום עליהן.
שמעוני: דיברתי על עניין החשש מהפגיעה בשם שלי ועלה פה העניין שצריך ללוות את הכסף ואיך צריך לעשות את זה.

מוצג תמליל שיחה נוסף ורובינשטיין מבקש ממנו להסביר את הרקע לשיחה.
שמעוני: הסברתי את החשיבות שהדברים יהיו מסודרים עם הסכמי הלוואה. דן זה דן שווץ עורך דין שאיתו התייעצתי והדיסקרטיות הייתה מאוד חשובה לי. משה לא היה צריך טופס הלוואה ממשפחה. גם בבחירות בוצעו הלוואות והחזרנו אותם עם ריבית כחוק. כשאמרתי לו להחתים אותם על נייר, אז התכוונתי שהוא יעשה את זה כמו שצריך.

הוצג תמליל נוסף של שיחה בין שמעוני לסופר.
רובינשטיין: נחקרת על ידי המשטרה למה עושה ישיבה על בית כנסת.
שמעוני: העיר שלנו צמחה ורובם מגיעים לצפון העיר ואין שם בתי כנסת. תמיד היו תלונות והיו אצלי לפחות 10 פגישות על בתי כנסת. הנושא הזה היה על סדר היום. זה דבר שעקבתי אחריו לראות שהדברים מטופלים. חצי מאשקלון הם מסורתיים ושאלו למה המרינה פתוחה בשבת ואמרתי שכל אחד יחיה באמונתו ולכן מצד שני הייתי צריך גם לבנות בתי כנסת.

רובינשטיין: שאלו אותך בחקירה מה היה עם כתבה לא מחמיאה בעיתון 'קול אשקלון'.
שמעוני: זו אחת המחלוקות שלי עם אושרה סגל, כי הייתי בקשר ישיר עם כלי התקשורת. גם עם דודי לוי והעורך שלו, שהיו אצלי בפגישה, גם עם שמוליק חדד והעורך שלו נועם ביטון. שאלו אותי אם הייתה לי שיחה עם בעל עיתון שהוא גם יזם ועניתי שכן, עם חיים תורג'מן הבעלים של 'סקופ' שהוא גם יזם וכן דיברתי איתו על כתבות לא מחמיאות. העיר הייתה בהתפתחות והתקדמות בעיר והעיר בשגשוג ופתאום אני רואה כתבה שיש האטה ויש בועה זה נכון שהתקשרתי לאיריס וליואל כי זה מעוות את המציאות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר