רה"מ, ראש הסגל אשר חיון ופיני ביטון
רה"מ, ראש הסגל אשר חיון ופיני ביטון

למה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש לדבר עם פיני ביטון?

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם פיני ביטון בעקבות הטור שכתב בשבוע שעבר, ובו תהה היכן היה ראש הממשלה בכל כהונתו בנוגע לתיקון הליקויים במערכות החוק והמשפט

פורסם בתאריך: 5.12.19 16:51

     

לששת קוראיי הקבועים, ניתן לומר בכל הצניעות הראויה שלטור שלי מהשבוע שעבר נוסף קורא נוסף בעל תואר עולמי – הלוא הוא ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. הטור כנראה הכה גלים והדים בחלונות הגבוהים. שיחת טלפון שקיבלתי מראש הסגל של ראש הממשלה בתחילת השבוע הבהירה לי שהטור הביקורתי של עבדכם הנאמן כלפי ראש הממשלה שאני כל כך אוהב עשה את שלו. כזכור, שאלתי ממרום המדור הזה את ראש הממשלה לא מעט שאלות ואף נוקבות בכל הנוגע במה שקרה בפרקליטות וברשויות האכיפה במהלך שנות כהונתו. השאלה המרכזית "איפה היית?" נותרה ללא מענה עד ליום שני השבוע. כפי הידוע, השבוע הגיע לאשקלון ראש הממשלה לטקס הנחת אבן פינה להקמת 12 מפעלים חדשים.

פיני ביטון. צילום: פבל

פיני ביטון. צילום: פבל

כפי שהזכרתי, קיבלתי יום קודם לכן שיחת טלפון מאשר חיון, ראש הסגל של ראש הממשלה. נושא השיחה היה כאמור הטור של השבוע הקודם. האמת היא ששעות רבות אחרי השיחה ההיא לא באמת האמנתי שלביבי חשוב עד כדי כך לתת את הדעת על מה שנכתב עליו בעיתון מקומי. כבר התחלתי להריץ בראש סרטים בעלי גוון שמאלני על ה"אובססיה של ביבי לתקשורת". תכל’ס זה לא משהו שכיח במחוזותינו. כך או אחרת, השיחה עם חיון הסתיימה בהבנה שביבי מעוניין לפגוש אותי ולהעביר תגובה שלו לשאלות הנוקבות שעלו כאן. לומר את האמת, הייתי כמעט בטוח שלא תתקיים פגישה וכנראה אקבל תשובה מנומקת לגבי לו"ז צפוף בליווי תגובה כתובה לשאלות שלי. זה אפילו נראה לי סביר, כך שאם לא הייתה מתקיימת פגישה, לא הייתי מתאכזב (ככה זה כשמנמיכים ציפיות).

רה"מ, ראש הסגל אשר חיון ופיני ביטון

רה"מ, ראש הסגל אשר חיון ופיני ביטון

לא אפתיע אתכם אם אומר שהופתעתי כאשר בסוף הטקס ניגש אליי ראש הסגל ואמר לי: "בוא פיני, ביבי ישמח לדבר איתך". וואלה?? (לא וואלה, "כאן דרום"!) טוב נו, אם ביבי קורא, אז באים.

אז ככה: ניתן כבר לומר, האיש מרשים בכל קנה מידה. אספתי את עצמי ואת האהבה שלי אליו, ולאחר ברכות, נימוסים וחיוכים ניגשנו לנושא שלשמו התכנסנו. אני כמובן לא מסתיר אהדתי אליו חרף הביקורת, מזכיר את ההישגים המרשימים שלו במכלול התחומים של חיינו למול מה שעוד דורש שיפור ואפילו מרשה לעצמי להעניק לו את התואר "קוסם" על רקע היכולת שלו להעלים את עניין שתי המדינות מהשיח הציבורי.

כן, גם אני הייתי ממאוכזבי נאום בר אילן, אמרתי, אבל לאט לאט למדתי שמה שהיה נכון לימים ההם כבר לא רלוונטי ולא באשמתנו. את האמירות "אין פרטנר מהצד השני" הוא החליף במהלכים להעלמת הפרטנר. חזרנו לעיקר: עניין הפרקליטות. לפני שאעלה את תשובותיו, גילוי נאות, השיחה לא הוקלטה והתקיימה בנוכחות עוזריו, לכן הציטוטים יהיו לא מלאים, אבל משקפים במאת האחוזים את רוח הדברים.



"תראה פיני, אתה חייב להבין שכראש ממשלה של מדינה שנמצאת בכל כך הרבה סיכונים מכל כך הרבה מקומות, אתה מוצא את עצמך ממוקד קודם כול בדברים הקיומיים לעם ולמדינה שעליה אתה אחראי. תראה מה קורה היום מסביבנו, למרות שמדינות רבות שהיו במצב של עימות איתנו הפכו לכמעט בני ברית שלנו, יש עדיין כל כך הרבה מדינות שמנהיגיהן שמחים כל כך שלא הצלחנו באופן מלא בבחירות האחרונות. לדאבון הלב, זה המכנה המשותף ביניהם לבין יריבינו מהשמאל".

אני קופץ על זה ומקשה: "בעניין הזה של השמאל, יש טענה קשה נגדך, הטענה שאתה מפלג את העם. יש מי שאומר שאתה לא ראש הממשלה שלו".

"תראה, פיני", הוא השיב, "לטענה הזאת אין כל בסיס. עובדתית יש לי אהבה רבה לכל אחד ואחת מאזרחי המדינה. אני אוהב מאוד את תושבי הדרום ומעריץ את העמידה האיתנה שלכם בתקופה הלא קלה הזאת. האמירה הזאת כאילו אני מפלג ואני לא ראש הממשלה של כולם היא בדיחה. כשאני מביא את הכלכלה שלנו להישגים חסרי תקדים, אני עושה זאת בשביל כל האזרחים. כשאני נלחם נגד האיום האיראני, אני נלחם בשביל כל אזרחי ישראל, גם אלה שלא בחרו בי. כשאני עושה לילות כימים כדי להביא לכאן מנהיגים ממדינות שנחשבו פעם למדינות עוינות ומחזק בכך את מעמדה ישראל בעולם, אני עושה זאת בשמכם ובשבילכם, כל אזרחי ישראל, אלה שבחרו בי וגם אלה שלא. תבין, פיני, למרות הקשיים והמצב הביטחוני הלא פשוט, אתה חי בעיר יפיפייה שממשיכה לגדול ולהתפתח. יש לכם ראש עיר מצוין שעושה לילות כימים לרווחת העיר היפה שלכם. אתה רואה ומרגיש את זה בעצמך. 12 המפעלים שיוקמו בקרוב ישפרו משמעותית את מצב התעסוקה בעיר. הממשלה בראשותי תמשיך לסייע לאשקלון, לדרום גם בהמשך".

אני חזרתי לעניין המרכזי: הפרקליטות. העליתי את תהיותי בפניו, אך בנושא הזה בחר ראש הממשלה שלא להרחיב ובעיקר השיב לשאלותיי בצמד המילים "אתה אמרת", מה שמורה על הסכמה לא רשמית לדברים.

מה אומר לכם? הייתי רוצה לומר כאן "מודה ועוזב ירוחם", אבל גם אתם, קוראיי היקרים, יודעים שאת הנושא הזה אסור לעזוב. השינוי חייב להגיע וכבר בכנסת הבאה. ולך, ביבי, אני מוסר בשם תושבי אשקלון תודה על התמיכה בעיר שלי. אני באופן אישי מאחל לך שתמשיך להנהיג את ישראל בביטחון ותשמור על ארצנו ועל כוח העמידה שלנו מול לחצים מבית וחוץ. שה"דברים שרואים משם" יהיו הציונות, אהבת הארץ והאמונה בצדקת דרכנו. שתזכור שמנהיגות אינה תחרות פופולריות על לבם של כותבי הדעות, ומשימת חייך היא להשאיר את ישראל חזקה יותר וערכית יותר. שתהיה נאמן לערכיך שהביאו אותך להנהגה של המדינה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר