נתניהו באשקלון: הצעתי לגנץ להצטרף לממשלת האחדות. צילום: אלדד עובדיה

נתניהו הגיע לביקור: "אשקלון תהיה רבע מיליון תושבים"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השתתף בהנחת אבן פינה ל-12 מפעלים חדשים באשקלון וניצל את הבמה להתייחס גם לסוגיות ביטחוניות, "אנחנו נפעל להפסיק את הטפטוף של הרקטות לאשקלון", אמר

פורסם בתאריך: 2.12.19 20:08

     

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום לאשקלון והשתתף בטקס להנחת אבן הפינה ל-12 מפעלים חדשים באזור התעשייה הדרומי באשקלון.

הוא פתח את הדברים במחמאות לראש העירייה, תומר גלאם שלדבריו לחץ כדי לקדם את הקמת המפעלים בעיר "אני מברך אותך על הדבקות ועל הלהט שלך, אתה עושה את זה בצורה יוצאת מן הכלל. אשקלון התברכה בך ואתה התברכת באשקלון. מה שמתחולל פה זאת הבעת אמון בעתידה של אשקלון ועתידה של ישראל. נסעתי כאן ואני רואה את הפריחה האדירה הזאת. כל מדינה שאני נוחת בה אני מסתכל על מנופים ועל כבישים וכשיש אני יודע שזה עולה. ופה אתה רואה את הפיתוח האדיר, מנופים בכל מקום, בתי חדשים ובוהקים עוד שכונה ועוד שכונה. אשקלון היום 156 אלף ועוד מעט היא רבע מיליון בני אדם, עיר גדולה בישראל".

בין יתר דבריו על כלכלה חופשית ועל תחרות דיבר נתניהו גם על ההסלמות החוזרות ונשנות בגזרת הדרום אל מול חזית עזה. "יש לממשלה אחריות על הביטחון ומי כמוכם יודעים שאנחנו מאותגרים בהרבה מאוד זירות והרבה מאוד חזיתות ולפעמים במחיר כבד מנשוא, אבל אנחנו עומדים באתגר הזה. אנחנו הפכנו את מדינת ישראל לכוח עולמי ובוודאי כוח אזורי. זה מחייב אתנו כל הזמן במאמץ" אמר נתניהו והכריז בצורה שאינה משתמעת לשני פנים "לא תהיה הסדרה ארוכת טווח עם עזה כל עוד יימשך הטפטוף. אנחנו נשים לזה סוף. זו המדיניות שלנו. אנחנו עושים את זה בצורה מאוד מאוד תקיפה, ראיתם את פעולותינו בשבועות האחרונים ואני אומר לכם שיש לנו כל הזמן, כולל בימים האחרונים תכניות מבצעיות, מפתיעות, עוד יותר מפתיעות ממה שראיתם. אנחנו לא נסבול את הטפטוף זה אנחנו נפעל להפסיק אותו כי לתושבי אשקלון מגיע אותו השקט שמגיע גם לתושבי יתר המדינה כמו יתר התושבים בעוטף עזה ובדרום. אנחנו פועלים להגיב בשקט מוחלט וזה רק בכוח ההרתעה והעצמה של צה"ל ושירותי הביטחון שלנו שאנחנו כל הזמן שוקדים על שיפור התכניות שלנו".

"אשקלון תהיה עיר גדולה עם רבע מיליון תושבים": צפו בדבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו באשקלון

Geplaatst door ‎כאן דרום אשקלון‎ op Maandag 2 december 2019

נתניהו פנה בין דברים גם ליזמים שמתחילים זה עתה להשקיע הון עתק בבניית מפעליהם בעיר המטווחת ביותר בישראל. אני רוצה להגיד לכם שכנראה היזמים, הקבלנים וכל מי שבונה כאן מבינים את זה, חשים את זה ואני מעריך שגם האויבים שלנו מפנימים הרבה ממה שאני אומר עכשיו ואם צריך הם יפנימו עוד. ולכן זה חשוב לי להדגיש את זה כאן משום שההתחייבות הזאת לכלכלה חופשית ודינמית מצד אחד ומדיניות ביטחונית מאוד חזקה מאוד אקטיביסטית ומאוד תוקפנית ומאוד בלתי מתפשרת מנגד, שני הדברים הללו יביאו לפריחה כאן וגם בחלקים אחרים של הארץ".

הנחת אבן פינה למפעלים. צילום: אלדד עובדיה

הנחת אבן פינה למפעלים. צילום: אלדד עובדיה

לסיום דבריו לא יכל ראש הממשלה להתעלם מהפלונטר הפוליטי שנמצא בימים אלה בנקודת רתיחה שאליו לא הגיע מאז קום המדינה, כאשר המערכת הפוליטית מתמודדת עם סוגיית הקמת ממשלת אחדות או הליכה לבחירות שלישיות כשברקע ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום. "אני רוצה לספר לכם שאתמול שוחחתי עם הנשיא טראמפ שיחה חשובה מאוד לביטחון ישראל. אנחנו דיברנו על איראן ודיברנו גם בהרחבה על הזדמנויות היסטורית שיש לנו בחודשים הקרובים ביניהם, אני אומר לכם בקעת הירדן הגבול המזרחי המורכב של מדינת ישראל ביניהם גם ברית הגנה עם ארצות הברית, דברים שרק יכולנו לחלום עליהם אבל יש לנו אפשרות לממש אותם" אמר נתניהו והוסיף "ולכן הצעתי לבני גנץ הצעה: בוא נממש את ההזדמנויות ההיסטוריות האלה בממשלת אחדות שתוקם עכשיו במתכונת שהצעתי, והלכתי רחוק מאוד לקראת הדבר הזה, כי אנחנו צריכים לממש את ההזדמנויות האלה והדבר הזה אפשרי אם הוא יגלה מנהיגות, ואני אומר לו 'גלה מנהיגות! בוא לממשלת האחדות!' אנחנו לא צריכים בחירות נוספות, אנחנו צריכים להקים את הממשלה הזאת לטובת ביטחון ישראל ומדינת ישראל ועתיד ישראל. זה מה שאני מקווה שהוא יעשה זה מה שאני מקווה שכולנו נעשה למען העתיד המשותף של כולנו".

השר אלי כהן נואם בטקס. צילום: אלדד עובדיה

השר אלי כהן נואם בטקס. צילום: אלדד עובדיה

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן שדיבר גם כן בטקס אמר:  "זהו המשך ישיר לתנופת פיתוח התעשייה באשקלון ויצירת מקומות עבודה חדשים פתיחת מפעלים וחברות לצד קידום התעשייה והתעסוקה בכל רחבי המדינה, ובפריפריה הדרומית בפרט, הינה משימה הנמצאת בראש סדר העדיפויות של משרד הכלכלה והתעשייה. לצד פיתוח הקרקע, המשרד דואג למתן מענקים ופועל ליצירת תעסוקה איכותית ולהעלאת הפריון, בייצור משרות באיכות גבוהה. נמשיך לסייע, לעודד ולתמרץ יזמים ותעשיינים, להשקיע בתעשייה שהיא מכפיל כח, כאשר בנוסף על יצירת תעסוקה והכנסה באופן ישיר, היא מייצרת מעגלי צמיחה ופעילות כלכלית שממריצה את האזור כולו".

תומר גלאם נואם בטקס. צילום: אלדד עובדיה

תומר גלאם נואם בטקס. צילום: אלדד עובדיה

ראש העירייה, תומר גלאם דיבר על הבשורה שמביאים איתם המפעלים: "שניים עשר המפעלים שיגיעו לאשקלון ישנו את פני התעשייה בעיר לבלי היכר, שניים עשר המפעלים החדשים יהוו מנוע צמיחה משמעותי לכלכלה המקומית, שניים עשר המפעלים יביאו איתם בשורה משמעותית בתעסוקה לסוגיה – היי-טק ולואו-טק וישימו את אשקלון על מפת התעשייה הארצית והבינלאומית. אני רוצה להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו שרואה יחד איתנו את החשיבות בקידום העיר אשקלון ופועל למטרה זאת, לשר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, שיזם את הבשורה החשובה והמשמעותית ולכל הגורמים המקצועיים בממשלה העוסקים במלאכה, ולכם, בעלי מפעלים יקרים, תודה שבחרתם בעיר אשקלון, תודה שבחרתם בכוח העבודה שלנו, אני מבטיח לכם שנעשה את הכל כדי לסייע, לקדם ולפתח יחד איתכם את התעשייה באשקלון למחוזות טובים וגדולים יותר".

חותמים על מגילת היסוד. צילום: אלדד עובדיה

חותמים על מגילת היסוד. צילום: אלדד עובדיה

בין המפעלים שאושרו והועברו לאישור רשות מקרקעי ישראל:

אלקטרה: חברת אלקטרה מוצרי צריכה (1970) בע"מ מעתיקה את מפעלה הממוקם במרכז הארץ – מראשון לציון לאזור התעשייה הדרומי באשקלון ומרחיבה את ייצור והרכבת מערכות מיזוג אוויר, חימום אקלים וטכנולוגיות משאבות חום (Heat Pumps). האתר החדש תואם את התוכנית האסטרטגית של החברה בשנים הבאות. המפעל החדש מיועד להיות מותאם יותר לפעילות, יעיל יותר, ובעל יכולת להגדיל כושר הייצור כאשר בכוונת אלקטרה תעשיות להגדיל את פלח הייצוא ל 30%. החברה תעסיק 300 עובדים. השקעת החברה: 113,202 אלף ש"ח.

שדה חקלאות סלקטיבי: החברה (שדה חקלאות מדויקת) התאגדה בשנת 2018 והיא עוסקת במחקר פיתוח וייצור קנאביס, בבעלות חלקית (50%) של היזם ולהם מפעל לגידול קנאביס במקדוניה. את החברה הקים עמית שדה, יזם בן 36 שעבד שנים רבות באמ"ן ולו השכלה כמהנדס מים מהאוניברסיטה העברית. החברה מעוניינת בהקמת מפעל לייצור ולביצוע תהליכי מחקר ופיתוח בתחום הקנאביס בא.ת אשקלון. היזם מעוניין בהקמת המפעל בארץ עקב מספר סיבות, כאשר הראשית הינה הרגולציה הנחשבת למתקדמת בעולם ואנשי מחקר ופיתוח מהטובים בעולם. החברה תעסיק 35 עובדים חדשים. השקעת החברה: 13,500 אלף ש"ח

הגבעה י.ח בע"מ: החברה עוסקת בייצור והרכבת קונסטרוקציות, מייצרת מבני פלדה אזרחיים ותעשייתית, גשרים, מכלים, מכלי לחץ, מגדלי תהליך וציוד שינוע לסוגיו)מסועים(. החברה תעסיק 68 עובדות ועובדים חדשים. השקעת החברה: 64,900 אלף ש"ח

מפעלים נוספים שאושרו: מתכת אשקלון ייצור מערכות שינוע מתקדמות לתעשייה, שפיר תעשיות, ש.י.א מיטב השקעות, ריקוטק בע"מ, ד.ד שגיא מערכות אלומיניום, טבקול דני ובניו, גוליה מעדני בשר, ענבי ציון משקעות קלים, לנדמארק גמא ישראל בע"מ, א.ס להבה בע"מ, ר.ט.י.מ עוצמה בע"מ, אלמור נכסים.

לאחר מכן סייר נתניהו בכמה מקומות ברחבי העיר, באזור המדרחוב והשוק בשכונת מגדל והתקבל על ידי התושבים בתשואות ובברכות.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר