תומר גלאם בוועידת ערי ישראל לחינוך. צילום: פבל
תומר גלאם בוועידת ערי ישראל לחינוך. צילום: פבל

איך אומרים "פרויקט נהדר" באנגלית? | פיני ביטון

פיני ביטון מברך על היוזמה ללמד את ילדי אשקלון את השפה האנגלית כבר מגן חובה. הוא גם חושב שפרשת החלה של שרה נתניהו פגעה דווקא במי שדאג להפיץ אותה ומחווה את דעתו על החפרפרת של כחול לבן

פורסם בתאריך: 23.8.19 09:14

     

ראש העירייה תומר גלאם התראיין בתחילת השבוע בערוץ 13 בעקבות התחממות הגזרה כאן. אהבתי. ראש עירייה חייב לנצל כל במה לקידום ענייני עירו, בעיקר כשמדובר בעיר עם פוטנציאל תיירותי, השואפת לגדול ולהביא לכאן אוכלוסייה חזקה. בכלל, תומר מתחיל לשפר יכולות בתחום התקשורת. הוא בהחלט עובר מסך. בא עם דף מסרים ברור וממוקד מטרה. בהמשך הריאיון הזה תומר דיבר על יוזמה בתחום החינוך: לימוד אנגלית מכיתות גן חובה. האמת היא שלא לגמרי הבנתי במה מדובר. השבוע התקיימה ועידת החינוך של ערי ישראל כאן אצלנו. (אפשר וראוי גם לתת קרדיט למארגנים וכמובן לעיתון שלנו ולעורך הפעלתן דודי לוי).

פיני ביטון. צילום: פבל

פיני ביטון. צילום: פבל

תומר גלאם דיבר תחילה באופן כללי ואחר כך גם הכניס מעט נימה אישית. הוא הזכיר את העובדה שהוא כנער לא זכה להשלים את חובותיו הלימודיות וכי שאיפותיו בתחום זה נעצרו עקב מחלת אחיו הצעיר. הוא קרא לצעירים לנצל את מכלול הסיוע הניתן כיום לצעירים כדי ללמוד ולהתפתח. האמירה שלו בדבר החשיבה עשר שנים קדימה ככל שזה נוגע בחינוך קיבלה אצלי משנה תוקף כשהבנתי את הרעיון השלם של שילוב לימודי האנגלית במערכת השעות של ילדי גן החובה. לכל פרויקט, בוודאי פרויקט חינוכי, נדרש תקציב הולם, אחרת זה נשאר רק בגדר רעיון. הפרויקט הייחודי הזה של לימודי אנגלית מצריך בוודאי, ולא כסף קטן. מדובר על אלפי שעות הוראה. מישהו צריך לממן את זה. אממה, כאן באה הבשורה היפה בכל הסיפור הזה. קוראים לזה: win-win (הייתי חייב… זה בערך ועוד "קצת" כל מה שאני יודע בשפה הזאת). הסטודנטים המוכשרים שלנו, שבכל שנה מקבלים מלגות מהעירייה, ייתנו בתמורה שעות הוראה בגני הילדים בתחום האנגלית. אחלה רעיון ומסר כפול ומבורך:

  1. חשיבות הלימוד של שפה כבר מהגיל הרך נדרשת כל כך לילדים שלנו. זוהי שפה ששולטת כמעט באופן מוחלט במרחב התקשורתי והטכנולוגי בעידן החדש.
  2. טיפוח הערך של נתינה וקבלה במערך יחסי גומלין בין הרשות התומכת בצעירים שלה לבין הצעירים שאמורים להיות בעתיד עמודי התווך בחברה חזקה ומתקדמת.

כמובן שמדובר בצעירים שלמדו 5 יחידות אנגלית ורמת הידע שלהם מאפשרת לימוד והעשרת הדור הבא. בכלל, החיבור הבלתי אמצעי בין הדורות הוא מופלא בעיניי כחלק מבניית חברה שבה הערבות ההדדית מושרשת בדרך חינוכית. אז מותר וראוי בהחלט בקטע הזה: שאפו לתומר ולעוסקים במיזם.

פרשת החלה או "הפרשת חלה"

האמת היא שאפשר להמשיך להתייחס לנושא הזה בחיוך או בביטול. עבדכם הנאמן ידוע כמובן כתומך נלהב של בעלה. אבל כשכל העולם ודוד שלו ממשיכים במסע הניגוח של ביבי דווקא על רקע התנהלותה של שרה ומנסים בכל הזדמנות לשתול במוחנו את העובדה שהוא מושפע ממנה ולכן התנהגותה בהחלט מעידה על חולשתו, אז אני נאלץ שוב להידרש לזה ולהזכיר למי ששכח: האיש גאון בכל רמה וממד. עובדה: בכל פעם ששרה עושה (לכאורה) פאדיחה שמקבלת הד תקשורתי כל כך גדול כאילו מדובר בנזק ביטחוני למדינה, ביבי שב ומוכיח לכולם שהוא השף הכי גדול להכנה ארוחה דליקטס מכלום.

אני יושב כל פעם ומצחקק מחדש כשאני רואה איך באמנות תקשורתית הוא לוקח כל לימון שזורקים עליו ועושה ממנו אחלה מיץ לימון. האבסורד הגדול בפרשת החלה, שמבחינתי אפשר לקרוא לזה "הפרשת חלה", כשהמילה "הפרשה" מציינת רק את הריח הרע של הסיפור, שעובדתית דווקא אלה שאמורים היו להיפגע מהסיפור, האוקראינים בכלל לא שמו לב למה שקרה. מי שטרח להביא את התקרית ומזווית הצילום ה"נכונה" הם דווקא כלי התקשורת שלנו. כמה יפה, כמה צודק, כמה צבוע. יודעים מה? בואו נסכים ביחד ששרה בעייתית, רק לצורך העניין כאן. אם שרה כזאת בעייתית והתנהגותה משפיעה לרעה על התנהלותו, אז איך הם מסבירים התנהלות כמעט פנומנלית בתחום יחסי החוץ שלנו? התנהלות מעוררת השתאות בכל התחומים ואצל מנהיגים בעולם כולו. בשורה התחתונה, את החלה הזאת, הלא כשרה, אכלו דווקא אלה שניסו להאכיל אותנו בה.

מפלגה בהפרעה

הבוקה והמבולקה בתוך כחול לבן מזכירה לי את קבוצת הגלאקטיקוס של מכבי תל אביב עונת 2006. לקחו כמה כוכבים וקיבצו אותם לקבוצה מבטיחה, רק שכחו דבר אחד בסיסי: חיבור בין אנשים, קל וחומר כוכבים עם ערימות של אגו, דורש הרבה יותר מסתם רצון לנצח וכישרון. במקרה של כחול לבן, המכנה המשותף היחיד בין הכוכבים זה הרצון להדיח את ביבי. כל השאר (כישרון, יכולת מנהיגות ציבורית ואמונה) הם בגדר השערה. לא בטוח שזה בנמצא.

כשהרעיון המרכזי המתחבר למוטיבציה אובססיבית מאפיל על הדרך ועל העיסוק בעיקר, מתחילים לצוץ כל השדים החבויים בבני אדם: חוסר אמון, פרנויה, אגו מנופח וחשדנות. אם זה הבסיס שעליו מושתתת השותפות בכחול לבן, אז אפשר להירגע בליכוד מחד, ולהיות מודאגים במדינה מאידך. אני מניח שהחפרפרת ששתל לפיד אצל גנץ זה רק ספיח וחלק קטן מהתנהלות של מפלגה שבה אף אחד לא מאמין לאף אחד. איך אמר דוביד שווייצר האגדי? כולם עובדים על כולם. הבעיה היא שהם מנסים ביחד לעבוד גם עלינו. אני מקווה שעד לישורת האחרונה הם כבר יתפוררו לגמרי. אני בטוח בניצחון הימין. אני רק לא בטוח שהימין לא יזדקק למפלגה המוזרה הזאת כדי להמשיך לנהל כאן מדינה שפויה במרחב לא לגמרי שפוי.

בשורה התחתונה: עדיף ביבי אחד עם חשדות ולא ארבעה ראשי חץ שנעים ללא מטרה. יש כאן מדינה לנהל. הלו, לא קבוצת כדורגל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר