תומר גלאם בוועידת ערי ישראל לחינוך. צילום: פבל
תומר גלאם בוועידת ערי ישראל לחינוך. צילום: פבל

"ליצור היום, את המנהיגים של המחר" נאומו של תומר גלאם הערב בוועידת החינוך

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם התכבד לפתוח את ועידת ערי ישראל לחינוך שהתקיימה הערב באשקלון. "תתמידו, תאמינו בעצמכם ותהיו נחושים, ואין לי ספק שתגיעו הכי רחוק שאפשר"

פורסם בתאריך: 19.8.19 20:10

     

ועידת ערי ישראל לחינוך מתקיימת ברגעים אלה במרכז הכנסים הבינלאומי במכללה האקדמית אשקלון. ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם פתח את הוועידה.

מנחה הוועידה אלמוג בוקר הזמין את גלאם כראשון הנואמים לברך את באי הוועידה.

גלאם פתח את דבריו בברכות לנוכחים והמשיך:

"חינוך הוא הרבה מעבר לציונים. חינוך, הוא לב לבה של הקהילה.הוא המנוע האמיתי להצלחתה של החברה.

"הצלחתה הנוכחית והעתידית, הצלחתה הכלכלית, התעסוקתית וכמובן, הצלחתם של האנשים המרכיבים אותה.

"כשאנחנו חושבים על חינוך, אנחנו לא חושבים שנה קדימה, אנחנו חושבים עשור קדימה. אנחנו חושבים על הבוגרים אותם נרצה לראות במערכת החינוך העירונית שלנו. בוגרים ערכיים, איכותיים ומובילים, בעלי חשיבה פורצת דרך, מקורית וחדשנית. בוגרים – שירכיבו את דור העתיד של מדינת ישראל, זוהי אסטרטגיית החינוך העירונית שאנו דבקים בה. ליצור היום, את המנהיגים של המחר. מנהיגים בעולם טכנולוגי מתקדם, שידעו לדבר בגובה העיניים אבל יחשבו כמה צעדים קדימה, מנהיגים שיפתחו קריירה מצליחה אבל ידעו לפנות זמן כדי לבלות בחיק המשפחה, מנהיגים שידעו לנהל משברים ולצאת מהם אבל יחשבו גם איך להוציא ממעגל העוני משפחות נזקקות, מנהיגים שהם קודם כל בני אדם.

גלאם, בן דוד ומנור בוועידת החינוך של ערי ישראל שהתקיימה באשקלון. צילום: פבל

"כרשות, תפקידנו הוא לתת לתלמידים שלנו את כל הבסיס כדי להפוך לכאלו. בשנתיים האחרונות עשינו כל שביכולתנו כדי לא לוותר על אף תלמיד ותלמידה במערכת החינוך.

"היה לנו חשוב להוכיח לתלמידים שלנו שהם מסוגלים לעשות את זה, שאם הם רוצים – הם יכולים, שאין דבר שעומד בפניהם כדי לסיים את הלימודים שלהם על הצד הטוב ביותר וזאת על מנת שיוכלו להתחיל את השלב הבא בחייהם עם נקודת פתיחה טובה יותר.

"אז נכון, שילמנו על זה מחיר וירדנו בצורה מזערית באחוזי הזכאות לבגרות, אבל יחד עם זאת, עלינו באחוזי ההתמדה וצמצמנו את אחוזי הנשירה, שמנו את טובת התלמידים, כל אחת ואחד מהם, לפני מדד כלשהו והפכנו אותם ממספר כמותי לערך איכותי, ואנחנו לא עוצרים בזה על מנת לאפשר להם להיות הטובים ביותר שיש, אנחנו שמים דגש על הסביבה הפיזית בה הם לומדים.

"אנחנו בונים להם מוסדות חינוך מתקדמים, משדרגים ומשפצים בתי ספר וגני ילדים ישנים ודואגים להם לסביבת לימודים נעימה, מפתחת ומזמינה.

"לצד זה, אנחנו יוזמים תוכניות פדגוגיות חדשניות, כמו התוכנית ללימודי אנגלית בגני החובה, כדי ליצור עבורם רצף חינוכי נכון, כדי לאפשר להם מעבר בטוח בין מסגרות וכדי שיגיעו לבית הספר עם כמה שיותר ידע ומידע.

"וזה נמשך בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים, בקרב תלמידי החינוך המיוחד ובקרב תלמידי המוכש"ר. זה נמשך גם בקרב הסטודנטים שלנו – 400 מהם יזכו למלגה על סך 10,000 שקלים למימון לימודיהם.

גלאם נואם בפתח הוועידה. צילום: פבל

"וזה נמשך גם במרכז הצעירים שלנו שמספק להם את כל המידע שהם זקוקים לו כדי להתפתח, לצמוח ולנווט את דרכם לעבר החיים הבוגרים שלהם.

"ואכן, כל זה לא היה קורה אילולא מינהל החינוך בעיריית אשקלון בניהולו של יובל זוזט, שרואה יחד איתי את החשיבות בפיתוח תלמידים בעלי מעוף בכל התחומים ולכל צוות מינהל חינוך ותנו"ס, חברת המועצה, הממונה על החינוך ואשת החינוך הוותיקה, עדנה שחר ולנשטיין שלא מפסיקה לתרום מניסיונה העשיר והנבון אל תוך מערכת החינוך שלנו, סגניתי, הממונה על החינוך הבלתי פורמאלי, מיריי אלטיט, שדואגת להעשרת התלמידים בתרבות, אמנות ופנאי.

"תודה מיוחדת למנהלי בתי הספר שמביאים את התלמידים שלנו שנה אחר שנה להישגים מעוררי כבוד והשראה בתחומים רבים, כמו הסייבר, מחשבים, ספורט, רובוטיקה, כתיבה ועוד

"ואחרונים חביבים, אני רוצה לפנות מעל במה זאת לתלמידים שלנו, לא בתור ראש העיר, אלא בתור הנער בן ה-13 שנאלץ לוותר על הלימודים כדי לסעוד את אחיו החולה, אל תפסיקו, גם אם זה נראה לכם קשה, גם אם בא לכם עוד קצת בנייד, תשימו אותו בצד, גם אם נראה לכם עכשיו שזה גדול עליכם, זה לא, תאמינו לי שאם זה היה תלוי בי אז, לפני שלושים שנה, לא הייתי מוותר על אף רגע.

"תתמידו, תאמינו בעצמכם ותהיו נחושים, ואין לי ספק שתגיעו הכי רחוק שאפשר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר