דייט רומנטי. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

אבא שלך גנן?

התשובה לשאלה שבכותרת תהיה בסוף הטור - “הפתעה” שיפה טבג’ה ואגודת הסטודנטים מבשלים ומכינים

פורסם בתאריך: 7.6.19 14:39

     

בעבר הלא רחוק, בימים שבהם הסמארטפונים לא היו השחקן המרכזי והיינו מדברים זה עם זו, היו גם משפטים מדוקלמים, שבהם גברים היו משתמשים כדי להתחיל עם נשים. המשפט היה עתיק אבל מנגד, לא הצריך מאמץ ותעוזה מצד גברים ונשים כדי להתחיל שיח היכרות.

עם התקדמות הטכנולוגיה המון דברים השתנו. התמימות התפוגגה, והתרגלנו להזמין דברים בלחיצת כפתור עד הבית. ויותר מזה, הפסקנו לדבר בינינו. היום גם מרבית דרכי ההיכרויות נעשות בלחיצת כפתור טכנולוגית.

הייתי בשבת חתן של בן דודי בבת ים, והייתה שמחה רבה. באופן אירוני מה שבלט בעיניי באותה שבת היה המסורת, הכבוד לאדם המבוגר, הפשטות, התרבות והמורשת הכל כך יפה שאולי קצת הוזנחה על ידי צעירים צברים.

הריקוד המסורתי עם הכתפיים של העדה האתיופית בעיניי, עד כמה שאני יכולה להיות אובייקטיבית, הוא מבין הריקודים השמחים ביותר, וקולטים מהר מאוד את העניין שלו. כל זה בלט לי יותר מבכל זמן אחר, שבו אנחנו לא טורחים לעצור להסתכל על המנהגים השונים וחיים בתרבות הדומיננטית המנוכרת. זה כמו שהתרבות המרוקאית נחשפת בשיא יופייה בזמני המימונה והתרבות התימנית בחינות.

יפה טבג'ה עם הלבוש המסורתי בחג הסיגד

ישבנו מסביב לשולחן כל המשפחה המורחבת, שאלתי את הזוג המאושר איך הכירו, הם חייכו וסימנו עם האגודל – בפייסבוק. החתן סיפר שהיה אמיץ ולחץ להפעלת סרטון לייב ישיר לכלה המיועדת, סיפר על עצמו והתעקש עליה כי בה חפץ ליבו, “כשזה זה – זה זה”, הוא אמר. זה גרם לי לחייך.

 

גם בכל התרבויות עולם ההיכרויות עובר תהליך מודרניזציה. הם זוג שיחסית התחתן מאוחר בגיל, וחיים את מנהגי התרבות באופן מורגש. באתיופיה היו שידוכים שנעשו על ידי ההורים בגיל מאוד צעיר, כמו במרוקו, תימן ובמדינות אחרות באפריקה. עם השנים המתקדמות התחילו הצעירים לבחור בעצמם את בני זוגם. העולם המשיך להתקדם, והיום הסמארטפון שלנו מנגיש הזדמנויות בלחיצת כפתור שמעבירה לכל אחד ואחת עולם של טעם וריח בנוסח תמונה.

אחת הסטודנטיות במכללה צעקה לי, “יפה, המודל באתר החדש של המכללה נראה כמו אתר היכרויות”. צחקנו, אבל זה הביא לי אחלה רעיון.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




יצאנו ביוזמה באגודת הסטודנטים של פנויים-פנויות. בנינו תכנית מדהימה לסטודנטים ואורחים, באירוע מושקע, שיכלול מלצרים ומלצריות, עם תפריט של שף מוכר, מנחה, שולחנות יפים, מוזיקה טובה, משחקים חברתיים, שיהיו טובים יותר מכל סדנת צחוק, והכי חשוב: הקמנו לתחייה את השדכן חנוכה. נוסף לכך, קמה יוזמה עצמאית של סטודנטיות מעבודה סוציאלית, שכבר מריצות העניין בקרב הציבור הדתי.

זכינו שבמשלחת לפולין שהוצאנו מטעם האגודה זוג סטודנטים התחתן ועוד זוג אחד בדרך. אז חשבנו לעצמנו, למה בעצם לא להגדיל את המניות בגן עדן?

על אירוע ההשקה של פנויים-פנויות שנקיים נודיע בהמשך עם קריטריונים בסיסיים להשתתפות, ונשמח כמובן להגדיל את האחוזים בגן עדן, שם האירוע דומה לכותרת: “אבא שלך גנן והיא פרח”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר