ד"ר אוריל שליט. צילום: משה שטיין
ד"ר אוריל שליט. צילום: משה שטיין

"הגיעה העת לתקן את הנזק שנגרם לו": בוטלה הרשעתו של ד"ר שליט מאשקלון בהטרדה מינית

השופט צבי פורר ביטל את הרשעתו של ד"ר אוריל שליט, מי שהיה "הרופא של המדינה" והודה והורשע בעבירה של הטרדה מינית של מטופלת במסגרת הסדר טיעון. לדברי השופט, היה ניתן לסיים את ההליך נגד הרופא ללא כתב אישום וכי הנזק שנגרם לו הוא חסר פרופורציה

פורסם בתאריך: 24.11.22 14:30

     

בחודש יוני 2021 חשף "כאן דרום" כי ד"ר אוריל שליט, מרופאי המשפחה האהובים באשקלון ממשיך לקבל מטופלים  בקופת חולים לאומית, זאת למרות שהוא נאשם במעשה מגונה במטופלת. לאחר הפרסום הושעה ד"ר שליט מעבודתו ורישיונו הותלה.

במשך חודשים ניהל ד"ר שליט את התיק, באמצעות סנגורו עו"ד אבי חימי, מה שכלל גם את חקירתה של המתלוננת על דוכן העדים. לבסוף הועבר התיק לגישור ולהסדר טיעון במסגרתו נמחקה עבירת מעשה מגונה והוחלפה בעבירה של הטרדה מינית. חשוב להדגיש כי כל המעשים המצוינים בכתב האישום שבהם נגע הד"ר בגופה של המטופלת אינם נחשבים עבירה והם נעשן במסגרת הטיפול הרפואי והפרא-רפואי שביצע. יחד עם זאת, ישנה עבירה אחת של הטרדה מינית בגין דברים שאמר לה הרופא בנוגע לטיפולים קוסמטיים אינטימיים.

עו"ד אבי חימי. צילום מרסלו

עו"ד אבי חימי. צילום מרסלו

השופט צבי פורר מבית משפט השלום באשקלון כתב כי ניתן היה לסיים את התיק הזה ללא הגשת כתב אישום, אלא רק בהליך של הסדר מותנה.

על פי כתב האישום המתוקן, הגיעה המתלוננת, עולה חדשה מאוקראינה, לקליניקה של ד"ר שליט והראתה לו את מסמכים רפואיים וסיפרה על כאבים באזור הלב.

לאחר מכן הורה לה לשכב על גבי מיטת הטיפולים על הבטן כדי שיוכל לבדוק את עמוד השדרה. הוא לחץ על עמוד השדרה שלה והציע לה לבצע טיפול בגב התחתון בקליניקה הפרטית שלו מיד עם סיום המשמרת בקופת החולים, ואף ללא תשלום. על מנת שהיא תיצור איתו קשר, הוא נתן לה כרטיס ביקור והסביר לה היכן נמצאת הקליניקה הפרטית ואמר לה להגיע בשעה 13:15.

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

בסביבות השעה היעודה, הגיעה המטופלת לקליניקה הפרטית של ד"ר שליט והוא הורה לה להוריד את השמלה ולשכב על מיטת הטיפולים על הבטן. לאחר מכן ביקש ממנה להסיר את החזייה לצורך טיפול ב"כוסות רוח".

לאחר הטיפול בכוסות רוח, הוא עשה לה עיסוי במהלכו הציע ד"ר שליט למטופלת טיפולים קוסמטיים, שאינם רלוונטיים לסיבה שפנתה אליו. המטופלת אמרה לו "מספיק" או משהו בדומה לכך, וכן שהיא לא מבינה מה הוא עושה, והוא אמר לה שהטיפול הסתיים.

ד"ר אוריל שליט מקבל את תואר הרופא של המדינה. צילום: דוד שטיין

לאחר מכן הציע ד"ר שליט למתלוננת לשתות מים ואמר לה שייקח אותה למקום עבודתה. היא סירבה, עזבה את הקליניקה, והוא הלך בעקבותיה, נכנס עמה למעלית, הציע לה שוב לקחת אותה למקום העבודה שלה, אך היא סירבה.

על פי כתב האישום המתוקן, ההטרדה המינית התבטאה בכך שבמעשיו של ד"ר שליט הוא התייחס למתלוננת התייחסויות חוזרות שהתמקדו במיניותה כשהיא מטופלת במסגרת טיפול רפואי ופרא–רפואיים והציע לה טיפולים קוסמטיים לא רלוונטיים.

עדי אופי הובאו להעיד לטובתו של ד"ר שליט, אחד מהם הוא ד"ר טובי רסין, רופא מינהלי של קופת החולים שהעיד כי ד"ר שליט הוא רופא מאוד מסור שאף נבחר על ידי מטופליו לרופא של המדינה. עוד ציין כי חסרונו מורגש וכי כתב האישום שהוגש נגד ד"ר שליט לא שינה את דעתו עליו.

שירות המבחן המליץ לבטל את הרשעה של ד"ר שליט בהטרדה מינית, אך הפרקליטות התנגדה לכך וטענה כי צריך נסיבות מיוחדות לביטול הרשעה.

סנגורו, עו"ד אבי חימי, אמר כי לאמץ את מסקנות שירות המבחן ולהורות על ביטול ההרשעה. עוד הוא טען כי כתב האישם שונה ותוקן לטובת ד"ר שליט לאחר החקירה הנגדית של המתלוננת, כך שאין לזקוף לחובתו את ניהול הראיות בתיק.

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין

עוד טען עו"ד חימי כי התנהלותו והמגע בין ד"ר שליט למטופלת התרחשו במסגרת טיפול פרא-רפואי ואינם מקימים עבירה כלשהי. הוא הבהיר כי כל ההתנהלות המתוארת בכתב האישום הינם חלק מהטיפול הלגיטימי ולמעשה מה שמיוחס לנאשם בכתב האישום המתוקן נוגע להצעות לטיפולים הקוסמטיים.

עו"ד חימי טען כי אילו היה מיוחס לד"ר שליט מה שמיוחס לו בכתב האישום המתוקן, הרי שהתיק היה נסגר בהסדר מותנה ולא היה מוגש כתב האישום.

השופט צבי פורר שדן בכך, הסכים עם דבריו של הסנגור וכתב "כלל ההליכים שננקטו נגד הנאשם נבעו מכתב אישום שכלל סעיף חמור של מעשה מגונה. לאור כתב האישום המקורי הושעה הנאשם מעבודתו ולמעשה נגרם לו נזק חסר פרופורציה עוד בטרם הסתיים ההליך בעניינו. יש לציין עוד כי הותר לפרסם את דבר האישום החמור באופן שגרם נזק נוסף לנאשם עוד בטרם הורשע".

הושפט צבי פורר. צילום: אתר הרשות השופטת

עוד כתב השופט פורר: "אני מקבל את עמדת ההגנה ולפיה לו היה נבחן הנאשם בהתאם לכתב האישום בו הורשע, ניתן אכן היה לסיים את ההליך בהסדר מותנה. הנזק הצפוי לנאשם מההרשעה הוא משמעותי וכאמור, הנזק שנגרם כבר לנאשם הוא ביחס בלתי סביר לנסיבות ביצוע העבירה כמתואר בכתב האישום המתוקן".

לסיכום כתב השופט כי "מדובר בנאשם יליד 1957 , נעדר עבר פלילי. הנאשם עלה לארץ, וניהל אורח חיים נורמטיבי ללא דופי. מדובר באדם שהגיע להישגים מרשימים והגיעה העת לתקן ולו במעט את הנזק שנגרם לו ואת הנזק שהיה צפוי לו".

לאור זאת קבע השופט כי ד"ר שליט ביצע את העבירה אך החליט לבטל את הרשעתו וגזר עליו 120 שעות למען הציבור וכן פיצוי בגובה 30 אלף ש"ח למטופלת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר