ד"ר שליט מובא להארכת מעצר. יולי 2020
ד"ר שליט מובא להארכת מעצר. יולי 2020

חשיפה: רופא משפחה מאשקלון הנאשם בעבירת מין במטופלת המשיך לקבל קהל בקופ"ח

הותר לפרסום: רופא המשפחה הידוע, ד"ר אוריל שליט, שזכה בתואר "הרופא של המדינה", נאשם כי ביצע מעשה מגונה במטופלת צעירה שהגיעה אליו. לצד זאת, המשיך ד"ר שליט לקבל מטופלים ומטופלות בקופת החולים שבה עבד

פורסם בתאריך: 28.6.21 16:52

     

הסוד של ד"ר אוריל שליט, אחד מרופאי המשפחה הידועים באשקלון, הוסתר במשך חודשים ארוכים. תחת מעטה של צווי איסור פרסום, הוסתר מהציבור דבר מעצרו של הרופא בחשד למעשה מגונה במטופלת ואף את הגשת כתב האישום נגדו.

ד"ר שליט, בן 64, עובד במקצוע הזה כבר למעלה מ-40 שנה ונחשב לרופא אהוד בקרב מטופליו במרפאה של קופת חולים "לאומית", מה שהביא אותו בשנת 2019, לזכות בתואר "הרופא של המדינה".

ד"ר שליט מקבל את התואר "הרופא של המדינה". צילום: דוד שטיין

אלא שבסוף חודש יולי 2020 החלה עננה לרחף מעליו, הרופא הידוע נעצר לחקירה בשל תלונה שהגישה מטופלת שלו כי ביצע בה מעשה מגונה. בחקירתו במשטרה הוא הכחיש את הטענות של המטופלת ואמר להגנתו כי נגע בה בצורה מקצועית בלבד.

בהמשך הוא אף הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון ומעצרו הוארך. למרות בקשת "כאן דרום" החליט השופט חיים נחמיאס לאסור את פרסום שמו של הרופא, "מידה קרובה של ודאות קיימת שפרסום שמו של המשיב בשלב זה תגרום לו נזק בלתי הפיך", כתב אז השופט נחמיאס.

בחודש מרץ השנה הוגש נגדו כתב אישום על מעשה מגונה, אך למרות ערעורים שהגישו סנגוריו וניסיונות להמשיך ולהותיר את איסור הפרסום על שמו ופרטיו (ראו בהמשך), איפשר כעת בית המשפט העליון לפרסם את פרטיו.



יד בתוך התחתונים

על פי כתב האישום שהוגש נגד ד"ר שליט, על ידי עו"ד יעל לויה פינק מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), בין ד"ר שליט, רופא משפחה בקופת חולים לאומית באשקלון, לבין המטופלת שלו, עולה חדשה מאוקראינה בת 21, אין כל היכרות מוקדמת.

בתאריך 28.7.2020 הגיעה המטופלת לקופת חולים בשל כאבים בבטן בצד ימין והופנתה לטיפולו של ד"ר שליט. הוא בדק אותה, הפנה אותה בדחיפות למיון בבית חולים ברזילי וביקש כי תחזור לטיפולו לאחר קבלת תוצאות הבדיקות בבית החולים. המטופלת עשתה כדבריו, הגיעה לבית החולים בסביבות השעה 18:00 וחזרה לביתה בסביבות השעה 3:00 לאחר שנאמר לה, כי הבדיקות תקינות ושתחזור לרופא המטפל.

ד"ר אוריל שליט

ד"ר אוריל שליט

למחרת התקשר ד"ר שליט אל המטופלת, התעניין בבדיקות שעשו לה ואמר לה, שתגיע למרפאה ללא תור והוא יקבל אותה. למחרת, בסביבות השעה 12:30 הגיעה המתלוננת למרפאה, נכנסה לחדרו של ד"ר שליט, הראתה לו את המסמכים הרפואיים וספרה על כאבים באזור הלב. הוא אמר לה כי ייתכן ויש לה בעיות בעמוד השדרה. לאחר מכן הנאשם בדק אותה עם סטטוסקופ באזור החזה ואמר לה שאינו שומע משהו חריג ושאל אותה אם בדקה את החזה למציאת "גרורות" והיא השיבה שלא.

בשלב הזה, כך על פי כתב האישום, ד"ר שליט אמר לה שהוא רוצה לבדוק, הכניס את ידו לתוך חולצתה ומישש את החזה. לאחר מכן הורה לה לשכב על גבי מיטת הטיפולים על הבטן כדי שיוכל לבדוק את עמוד השדרה. הוא לחץ על עמוד השדרה שלה והציע לה לבצע טיפול בגב התחתון בקליניקה הפרטית שלו מיד עם סיום המשמרת בקופת החולים, ואף ללא תשלום. על מנת שהיא תיצור איתו קשר, הוא נתן לה כרטיס ביקור והסביר לה היכן נמצאת הקליניקה הפרטית ואמר לה להגיע בשעה 13:15.

ד"ר שליט מובא להארכת מעצר. יולי 2020

ד"ר שליט מובא להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון. יולי 2020

בסביבות השעה היעודה 13:15, הגיעה המטופלת לקליניקה הפרטית של ד"ר שליט והוא הורה לה להוריד את השמלה ולשכב על מיטת הטיפולים על הבטן. לאחר מכן ביקש ממנה להסיר את החזייה לצורך טיפול ב"כוסות רוח". לאחר הטיפול בכוסות רוח, הוא עשה לה עיסוי בגב ואז הורה לה להסתובב על הגב, והיא הסתובבה כשידיה מכסות את שדיה.

ד"ר שליט, כך על פי כתב האישום, הורה לה להניח את ידיה לצד גופה וטען, שאין לה מה להתבייש, שכן הוא "ראה כבר הכל". בשלב הזה הוא החל לעסות את כפות הרגליים שלה ולאחר מכן עלה לכיוון השוקיים והירכיים.



במהלך העיסוי, כאשר ד"ר לחץ על עצם ליד המפשעה, היא אמרה לו שכואב לה, שלא ילחץ, ובשלב הזה, כך על פי כתב האישום הוא הכניס את ידו מתחת לתחתונים שלה והניח אותה על איבר מינה של המטופלת ללא הסכמתה.

המטופלת לא הבינה מה הוא עושה והיא אמרה לו זאת, ואף ציינה בפניו, שיש לה בעל, ואז ד"ר שליט אמר לה, "נו, אז מה אם יש לך בעל", או משהו בדומה לכך.

לאחר מכן, ולפני שהמטופלת הספיקה להגיב, הוציא ד"ר שליט את ידו מהתחתונים שלה ומצץ עם פיו את פטמתה. בשלב כלשהו במהלך המעשים ד"ר שליט אף עיסה את שדיה של המטופלת בשתי ידיו ובתנועות סיבוביות. המטופלת אמרה לו "מספיק" וכן הוסיפה שהיא לא מבינה מה הוא עושה, והוא בתגובה אמר לה שהטיפול הסתיים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לאחר מכן הציע ד"ר שליט למתלוננת לשתות מים ואמר לה שייקח אותה למקום עבודתה. היא סירבה, עזבה את הקליניקה, והוא הלך בעקבותיה, נכנס עמה למעלית, הציע לה שוב לקחת אותה למקום העבודה שלה, אך היא סירבה.

"הנאשם במעשיו הנ"ל ביצע במתלוננת בלא הסכמתה מעשים לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיני", נכתב בכתב האישום בו הוא מואשם בעבירה של מעשה מגונה.

המשיך לקבל מטופלים בקופת חולים

למרות המעשים החמורים המיוחסים לו בכתב האישום, הוא המשיך לעבוד ולהגיע למרפאה בה הוא עובד בבית פרנק. התקשרנו בעצמנו למרפאה לאחרונה, כמה שבועות לאחר שהוגש כתב האישום נגדו, ושאלנו אם ד"ר שליט נמצא והתשובה הייתה חיובית. ביקשנו להגיע אליו ונאמר לנו כי ללא תור, ניתן להגיע אליו דרך חדר האחיות. האם מטופליו ידעו כי הוא נאשם בעבירת מין? כנראה שלא כי כאמור, שמו של ד"ר שליט והמעשים שהוא נאשם בהם נותרו באפילה חודשים ארוכים.

פנינו לקופת חולים לאומית לקבלת התייחסות ומשם נמסר: "הנושא בבדיקה".

ד"ר אוריל שליט. צילום: דוד שטיין

הניסיונות להסתיר את פרטיו של ד"ר שליט

לאחר הגשת כתב האישום נגדו, פנה "כאן דרום" לקבלת תגובה בעניין מה שהביא את סנגוריו, שרון וקנין ואבנר שמש, לבקש איסור פרסום של שמו ופרטיו. לאחר שהפרקליטות וכן "כאן דרום" התנגדו לבקשה, אישר השופט צבי פורר לפרסם את שמו. אלא שהסנגורים פנו לבית המשפט המחוזי ודרשו לקיים דיון בעניין והתיק הוחזר לבית משפט השלום.



השופט צבי פורר קיים דיון בנושא ובסופו החליט להותיר את איסור הפרסום על כנו עד לאחר שתישמע עדות המתלוננת. ערעור הוגש על כך לבית המשפט המחוזי והשופט יעקב דנינו קיבל את הערעור תוך מתיחת ביקורת על החלטתו של השופט פורר. השופט דנינו תהה כיצד יכול שופט לקבוע את מידת מהימנותה של עדות המתלוננת, בעיצומו של ההליך המשפטי עוד לפני ששמע את כלל העדים ואת עדי ההגנה.

על ההחלטה הזאת הגישו הסנגורים בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון. השופטת ענת ברון שדנה בבקשה דחתה אותה וכן דחתה את הבקשה שלהם לעיכוב ביצוע.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר