משה פונטה ואיתמר שמעוני
משה פונטה ואיתמר שמעוני

בית המשפט העליון: משה פונטה, מקורבו של איתמר שמעוני, יישלח למאסר

על פונטה כזכור, נגזרו 9 חודשי עבודות שירות וכעת עונשו הוחמר בהסכמה, זאת לאחר שהורשע גם בתיווך לשוחד. עופר שמעוני יחל לרצות את עונשו בחודש הבא, איתמר שמעוני הורשע בקבלת שוחד מאיש העסקים גבי מגנזי ועונשו של יואל דוידי ייגזר בהמשך, כך פסק בית המשפט העליון

פורסם בתאריך: 31.3.22 14:39

     

בית המשפט העליון החמיר היום בעונשו של משה פונטה, מקורבו של ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני.

כזכור, בית המשפט המחוזי גזר על פונטה עונש של 9 חודשי עבודות שירות, כעת לאחר ערעורים שהגישו הפרקליטות ופונטה הוחלט בבית המשפט העליון בהסכמה כי פונטה יורשע בעבירה של תיווך לשוחד בפרשת מגנזי והוא ירצה 14 חודשי מאסר בפועל. על פי ההרשעה, פונטה שהיה איש סודו של שמעוני נפגש עם נהגו של איש העסקים גבי מגנזי בחניון של מלון ריץ קרלטון בהרצליה. שם הוא קיבל מהנהג 100 אלף ש"ח שאותם העביר לשמעוני ככספי שוחד.

כמו כן, הוחלט כי איתמר שמעוני יורשע אף הוא בקבלת שוחד מאיש העסקים גבי מגנזי בגובה 100 אלף ש"ח, אך יזוכה מעבירה של הלבנת הון ועונש המאסר שלו לא יוחמר. זאת בנוסף להרשעה שקבלת שוחד בגובה 150 אלף ש"ח מאיש העסקים יואל דוידי.

גבי מגנזי. צילום: עופר וקנין

גבי מגנזי בהארכת מעצרו בפרשת "מטה יהודה". צילום: עופר וקנין

עופר שמעוני זוכה אף הוא מעבירה של הלבנת הון, אך עונש המאסר שלו 14 חודשי מאסר יוותר על כנו והוא יחל לרצות את העונש ב-10.5.

זיכויו של עו"ד שרון מילר אף הוא יישאר ולא ישתנה.

שרון מילר. צילום: תומר אפלבאום

במקרה של איש העסקים יואל דוידי, השופטים הציעו כי הוא ירצה במאסר בפועל את 9 חודשי עבודות השירות שנגזרו עליו אך הוא סירב להצעה ופסק הדין בעניינו יינתן בהמשך.

דוידי כזכור, הורשע במתן שוחד בגובה 150 אלף ש"ח לראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני. בית המשפט המחוזי גזר עליו 9 חודשי מאסר בדרך של עבודות שירות, אך הפרקליטות ערערה על כך.

יואל דוידי בבית המשפט. צילום: תומר אפלבאום

סירב להצעה. יואל דוידי בבית המשפט. צילום: תומר אפלבאום

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה: "בית המשפט העליון קיבל את עמדת הפרקליטות, לפיה מתקיימת עבירת השוחד בנסיבות של 'שלח לחמך', שכן קבלת טובת הנאה מאדם בעל אינטרסים משמעותיים בעירייה אשר עשוי ביום מן הימים להזדקק לשירותיו של ראש העיר מהווה עבירה של לקיחת שוחד. כן קיבל בית המשפט את עמדת המדינה כי קבלת כספים רבים מאנשים לא ידועים, כאשר לא ניתן לשלול שביום מן הימים ייוצר ניגוד עניינים בין ראש עיר לאדם שנתן את הכסף, מהווה עבירה של הפרת אמונים. עונש מאסר משמעותי של 4 שנים שהוטל על ראש עיר לשעבר ושאושר על ידי בית המשפט העליון מהווה מסר נחרץ לאישי ציבור שלא לנצל את מעמדם הבכיר ואת הסמכויות שניתנו להם לצורך קבלת טובות הנאה אישיות. המסר שיוצא היום שוב מבית המשפט העליון, כי עבירות שחיתות שלטונית הן רעה חולה שיש לעקור מן השורש".

את המדינה יצגו בהליך הערעור עורכי הדין אבי וסטרמן, שרית משגב ונגה בן סידי מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. בבית המשפט המחוזי נוהל התיק ע"י עורכות הדין קרן צבירן לצטר והילה גבאי מפרקליטות מיסוי וכלכלה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר